Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Metpetergaathetbeter

#1980
Kees-Jan,

Ga je ons nu geheel ONNOZEL[:p] maken ? Eerst herschilderingen(en aanpassingen) en binnenkort eigen modellen ?[:p]

Groeten Peter[;)]

Gerolf

#1981
Knap gedaan, en dat voor een eerste meerdelige mal : chapeau [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Kees-Jan

#1982
Dank u Gerolf.

Het lukt steeds beter:



Nu nog opzoek naar andere veren en de mallen maken voor de remblokken.

Mvg,

Kees-Jan

Kees-Jan

#1983
Kijk Peter, tis hiervoor:

Van:



Naar:



Ter vergelijk:





Andere radstand, andere draaistellen, andere buffers, andere koppeling, andere....... en staks ook nog een ander kleurtje (Groen doen? [:p]).

mvg,

Kees-Jan

conducteur

#1984
Over een potmeter van 100k 0,25W staat een spanning van 12V. Die verbruikt dus ongeveer 1mW, wat ruim onder het maximum is. In welke mate moet ik rekening houden met het vermogen als je aan de meter draait opgewekt tussen +12V en loper of 0V en loper?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Gerolf

#1985
Dat hangt er van af hoeveel stroom je aan de loper onttrekt, Rian.
Bij 100k mag dat niet veel zijn, of je potmeter is nutteloos.
(Bij 100k/12V gaat het volgens mij trouwens over 0.12mW)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Klaas Zondervan

#1986
Bij 100k en 0,25W kan je uitrekenen wat de stroom is.
Op elk punt van de potmeter mag de stroom nooit groter zijn dan die berekende waarde.

bollen neus

#1987
Aan HELJAN rijtuig meer werk aan dan gedacht, de uitsparingen gevijld in de compartimentscheidingen zodat de LED strip er op kan blijven liggen. 12 keer te doen. Dan foto's beginnen opzoeken uit tijdperk 3 voor de verschillende soorten kleuren ook verschil van 1ste en 2de klas. Volgens ik al gevonden heb is het hier meer dan een hutsekluts van verschillende mogelijkheden , zelfs van jaar tot jaar kan het verschillen. Ook onderlinge verschillen van opbouw in de rijtuigen kan verschillen en ik die dacht dat het hier bij de NMBS al een soep was waar je met moeite aanuit geraakt.[:D]

Metpetergaathetbeter

#1988
Kees-Jan,

nog een andere wagen van maken maken, ik denk mits daar nog ander onderstel van te maken een Belgisch model of zelfs een Nederlands(?) wagen ?

Trouwens fraai werk, eigenlijk verwachten wij niet anders van jou ![:p]

Groeten Peter[;)]

@ bollen neus, Eric, volg jouw draadje bij de Noorderburen, tevens ook goe bezig, Eric bij zo'n weer eet jij nu toch geen boterhammen maar BBQ, nietwaar?[:)][;)]

Johnnytrein

#1989
nog een andere wagen van maken maken [?]
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Metpetergaathetbeter

#1990
Johnny, ik bedoelde die wagon in de kleuren van eventueel een andere spoorwegmaatschappij te herspuiten !

Groeten Peter[;)]

Peter

#1991
Tussendoor een stationsgebouw van Faller (ref 110107 G?glingen )dat ik nog gedeeltelijk gebouwd had staan, verder afgewerkt voor het toekomstig baantje van onze kleinzoon.


Met vriendelijke groeten
Peter

railman56

#1992
voor het toekomstig baantje van onze kleinzoon.

een Peter (bis) in wording dat beloofd.[;)]

marc

wat is het fijn om een beetje kind te zijn

doomslu

Ik ben benieuwd waar jullie mee bezig zijn...  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum