Nieuws:

Nu in MSM 272 TREINSAMENSTELLING: Bananen Express

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door Jurgen

citaat:
Geplaatst door chef garde

Ik ben bezig een Olaerts aan het omspuiten, het gaat van Brussels Airport Express naar New Look.

Vreemde keuze omdat hij zelf met de New Look zal komen, maar het resultaat mag er precies wel wezen.

Deel dezelfde mening ![:p]

Groeten Peter[;)]

railman56

zeer fijn werk, proficiat
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Kees-Jan

Mooi gedaan, strak spuitwerk.

En als ik ook niet meer mag maken wat er allemaal OOIT eens gaat uitkomen........

Kees-Jan

TreinTeLaat

Zeer mooi !
Wel even zeggen dat er dan nog maar 19 exemplaren meer betsaan van die nummer die je hebt omgeschilderd (Brussel Airport express heeft dacht ik een oplage van 20 stuks per nummer)

chef garde

citaat:
Geplaatst door Rees-Cees

Mooi gedaan, strak spuitwerk.

En als ik ook niet meer mag maken wat er allemaal OOIT eens gaat uitkomen........

Kees-Jan

Niemand die zegt wat een ander wel of niet "mag" maken hé!? [;)]  Ter verduidelijking: de Break is niet van mij, maar van iemand die beu gekeken was op de memling kleuren.  Vervolgens worden ze wel aangekondigd, de New Looks, maar wanneer en tegen welke prijs, en toegegeven, een grote speler eens een stapje voor zijn, geeft mij een plezant gevoel!!

Driesel

Mooi die Break, en ook wel gedurfd om dat model om te spuiten.
Maar ik heb er niks op tegen, integendeel, ik zie dit graag zo'n ombouwingen. Ik kan volkomen begrijpen dat je na een tijd bent uitgekeken op een model en dat je eens iets nieuws en exclusiefs wil zien op de baan.

Ik heb de indruk dat het omspuiten hier meer en meer in de lift zit!

Dries

conducteur

Ik heb hier nog een 6218 die een 212 moet worden. Ik heb gelijk niet echt "schrik" om zoiets te doen, maar weet gelijk niet hoe daar aan te beginnen zodat het resultaat toch iets deftig is.  Zou humbrol nr 3 en dan met matte vernis een goede kleur zijn? De belijning en belettering heb ik al op decal.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

chef garde

citaat:
Geplaatst door conducteur

Ik heb hier nog een 6218 die een 212 moet worden. Ik heb gelijk niet echt "schrik" om zoiets te doen, maar weet gelijk niet hoe daar aan te beginnen zodat het resultaat toch iets deftig is.  Zou humbrol nr 3 en dan met matte vernis een goede kleur zijn? De belijning en belettering heb ik al op decal.

Humbrol moet met syntetische thinner verdund worden (of met die "speciale" Humbrolverdunner ...) en daar begint de miserie meestal.  Ik probeer zoveel mogelijk te werken met acrylverfjes die met water of airbrushverdunner te verdunnen zijn.  De ideale geriefkes, zijn die kant en klare tubes van Vallejo.

Daarnaast past de spreuk "Oefening baart kunst", probeer eerst op wat oude brol je techniek te verfijnen.  In het begin spuit je te droog omdat je niet durft, iets later spuit je te nat omdat je resultaat wil, enige tijd later heb je een goeie techniek vast.  Licht is ook zeer belangrijk, spuit niet in een donker hoekje, want dan zie je heel wat fouten niet.

En een goeie primer scheelt de helft van je werk ...

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Rees-Cees

Dat heb ik nu ook niet gezegd h?. [;)]
Er zal altijd wel een goede reden zijn waarom je zelf een model wil omspuiten tot iets dat al bestaat of snel zal gaan bestaan.

Feit is dat wat jij hier al laten zien hebt nooit een slecht resultaat was.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

loebaske

Het is mijn stel dat chef garde omspuit en daar is een grondige reden voor, want ik heb die break kunnen kopen aan een gunstige prijs, maar ??n ding stoorde me dat het een luchthaven loc is en aangezien men baan Ardeens getint is kan daar onmogelijk een Break rijden in luchthaven look en aangezien de Menling ook al uit de mode is was dit de iedeale gelegenheid om te herspuiten en kon Wouter leerschool omzetten in de praktijk...

marimon

Ik ben begonnen met Gerolf's perron na te maken. Maar zoals het mij om te doen is, wordt elk stukje apart gemaakt, d.w.z. iedere steunbalk, elke klinknagel, al het houtwerk enz.. wordt telkens terug opnieuw gemaakt. Pfff, een straatje van lange eind maar misschien op het einde helemaal geen misbaksel op de baan. Omdat ieder stukje apart wordt gesneden, is of zal dus niets gelijk zijn in afmeting maar dat maakt het volgens mij uniek.
Ik ga twee overkappingen van elk 96 cm maken.
Later geef ik jullie foto's.
@ Gerolf, via MSM 63 en 64 kan ik jouw voorbeeld van constructie fantastisch volgen. Ik hoop dat ik deze mocht/mag gebruiken.[;)]
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

conducteur

Hier draait mijn soldeerbout overuren: ik ben bezig alle wissels die ik nodig zal hebben voor mijn baan aan het voorzien van een peco motor en een pl13 omschakelcontact om het harstuk te polariseren. Als je dat zo'n 20x moet doen ben je een tijdje zoet. Maar het einde is in zicht.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Kees-Jan

En toch Chef toch zou je eens thinner basis verf moeten proberen. Het is vele malen strakker als je het spuit en je spuit zal aangenaam verassend makkelijk schoon te maken zijn. Decals plakken er ook beter op doordat de struktuur van de verf dichter is. Je krijgt veel minder "silvering" van je decals.  

In mijn spuiten komt geen acryl meer.

Kees-Jan

Kees-Jan

Foto's maken is ook leuk [;)]

Meer over twee weken in Utrecht [:o)]

Kees-Jan

Geert

Mooi, Mooi, Mooi... Prachtige foto's Rees-Kees

Geert
Schaal H0 - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB