Nieuws:

Nu in MSM 272 MODELBANEN: Havenbaan Kaj-M | La Gleize

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Binco

@Marc, Eric en GJVDZ
Eindigen zal het nooit [;)]
Ben ook blij met deze commentaren,
en op de club vinden ze het ook een mooi lokomotiefje.
Dat geeft op zijn beurt weer moed voor een eventueel volgend projectje [:D]

Kautenbach

hoi Kees-Jan,

goed voorbeeld van 1 en 1 is 3. maak je er nog een achtergrond achter?

en zie ik op de achtergrond nou een bruine NS 2400?

Ha, je bedoelt die ene beurs, waar ergens op dit forum wat over is vermeld, met die Unox auto en dat goeie eten.. [;)] schijnt wel "geinig" te zijn toch [:D][:D]?

Ben benieuwd naaar de baan in het echt, ik kom em zeker bewonderen!

groetjes, wim

Kees-Jan

Hallo Wim,

Ja die beurs waar men zeurt dat er kinderen in de weg lopen en fotografie extreme vormen aanneemt zodat men bijna de hele baan in de lens stopt. Die beurs ja [:p].

Achtergrond? nee die komt er niet in maar dat komt door de vorm van de (rangeer)baan. We hebben er voor gekozen om de achtergrond slachts 60 bij 60 centimeter te laten zijn op ??n van de kopse kanten zodat men rondom kan lopen en de baan van alle kanten kan bekijken. Voor de profi fotoshoots hebben we een losse achtergrond zodat de beelden verschoond blijven van neuspeuterende kinderen en ander gespuis [:o)].

Kees-Jan

NB de worstenkenners komen bij ons zeker aan hun trekken.............

Kautenbach

hoi Kees-Jan,

he, wat een vervelende hobby heb je toch!![:D]

ze hebben daar vast ook geen drangheken enzo, gaan voor kwaliteit ipv kwantiteit, en de grootste schaal is 1 op 1 ?

ik zit even een draadje elders te kijken, baan nr 27 neem ik aan?

veel plezier daar! groet, Wim

Kees-Jan

Ja heel erg vervelende hobby Wim.

Daar binnen geraken was niet zo eenvoudig maar met een 27e plek haalden we het nog net[:D].

Kun je nagaan wat de top 3 heeft moeten doen om zo hoog daar binnen te komen.... nee dat ging ons net te ver[B)]. De top 3 liet het toe dat kinderen met hun ijsvingers aan hun treinen mochten zitten, bomen mochten omknakken en ouders moedwillig met kinderwagens op hun inzending mochten inrijden om daarna hun schade ook nog eens te mogen verhalen.....

Kees-Jan

evan

Hey Kees Jan ik ruik de worstjes al!!![:D]

[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Driesel

De 2011 is bijna klaar om het locomotievenpark te versterken:

Groeten,

Dries

Kautenbach

he Kees-Jan,

Dan maar geen ijsjes op de baan, wellicht echt levend wild op je baan, goeie voorbeelden gezien elders op dit forum, levert ook goeie gespreksstof op.

die boom vooral niet laten omknakken, eeuwig zonde van zo'n prachtige boom!! Dan kun je nog een Noch boom neerzetten, met een omval mechanisme...

mini-bs

... met het vervaardigen van de typische lantaarnpalen van de stations in de hoge venen. Dit soort lampen vind je in oa Roetgen en Raeren. (in de rest van Belgi? kwamen/komen dit soort lampenkappen ook wel voor, bvb in Evere staan er nog, maar dan kleinere types.)

Op de foto's een versie op houten mast met breedstralers (nog niet helemaal afgewerkt - er ontbreken nog wat details) en een versie op vakwerkmastje. De komende dagen staan nog wat exemplaren van de houten mast op het programma, maar ook de voorbeelden uit Sourbrodt moeten nog navolging krijgen en die zijn weer van andere masttypes.

railman56

zeer mooie lampen
nu nog wat uitleg hoe deze gemaakt zijn of een artikeltje in MSM [?]
met minder zijn we niet tevreden [:D]
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

mini-bs

citaat:
Geplaatst door railman56

zeer mooie lampen
nu nog wat uitleg hoe deze gemaakt zijn of een artikeltje in MSM [?]
met minder zijn we niet tevreden [:D]
marc

Komt in orde Marc!
... van de laatste fases nog wat fotootjes te nemen.

Dirky

Past in Denkpistes...

Volgende foto?s heb ik vroeger al nekeer geplaatst in het Nederbrakel draadje: De verbouwing van de oude bananewagon naar iets... anders![:)]

Ik zou zoveel mogelijk oude wagonnekes van mijn Marklin collectie willen nieuw leven inblazen door ze, als het ware  te ?superen?. De bladveren waren ? denk ik ? de moeilijkste klus om die te maken en dat lukt dus best. Nu vraag ik me af welke ?attributen? ik aan de onderbouw nog kan toevoegen om een iets geloofwaardiger look te hebben? Leidingen? Drukvat?
Er komen P87 wielen onder met  aparte lageringen.

jacques timmermans

Dirk,

als je van deze wagen een ongeremde (Duitse) versie wilt bouwen, moet je enkel de doorgaande luchtleiding en twee luchtslangen op de bufferbalk monteren.
Voor een geremde versie moet je de volledige reminstallatie, omschakelhefboom voor de reminstellingen met de benodigde piping voorzien. Daarbij komen nog de remschoenen, hangijzers, remdriehoeken en dito hangijzers. Genoeg werk dus!

Jacques Timmermans

Jean

Na demontage van de vorige baan ben ik bezig met de bouw van 'Schwarzburgbahn III'. De onderbouw begint enige vorm aan te nemen.

Dit wordt een baan opgebouw uit modules, die in een houten frame worden geplaatst. Het frame wordt afgewerkt tot een gesloten kast.  

Groeten van Jean

Peter

Mee bezig? De zijkanten van mijn rails aan het schilderen met Humbrol zandbruin met een ietsje rood erbij. Je wordt niet gek van zo'n werkje maar toch.....[:D]
Met vriendelijke groeten
Peter