Nieuws:

Nu in MSM 272 MODELBANEN: Havenbaan Kaj-M | La Gleize

Hoofdmenu

Todtmoos

Gestart door stoomloc, 17 juli 2008, 13:03:38 PM

mahtoska1

Mooie vorderingen.

Hopelijk kan ik dit moois binnenkort eens komen bewonderen.

Pieter

Steam.N

Serieuze werken, inderdaad !!!
Tegen dat je aan de scenery begint, heb je nog een hele uitdaging !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Stieven76

Ziet er al goed uit Wim :)

Michiel

Ziet er naar uit dat je binnenkort rondjes kan gaan rijden, nee?

En wanneer je je (klein)kinderen hebt rondlopen tijdens de rijdagen, dan krijg je onontkoombaar een oops-moment... hebben ze tijdens een onverwacht moment de "oops"-wissel verzet.  ::)

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

stoomloc

Citaat van: mahtoska1 op 16 juli 2014, 21:59:10 PM
Mooie vorderingen.

Hopelijk kan ik dit moois binnenkort eens komen bewonderen.

Pieter

Hey Pieter,

Vandaag of morgen? Yara komt bij ons

Citaat van: Steam.N op 16 juli 2014, 22:25:59 PM
Serieuze werken, inderdaad !!!
Tegen dat je aan de scenery begint, heb je nog een hele uitdaging !

Jean

Scenery is inderdaad niet voor direct, maar met sommige delen scenery moet je al wel rekening houden bij het leggen van de sporen. Eerst nog het station vormgeven en uitvoeren, maar eerst zoals ieder jaar in de tuin werken.

Citaat van: Stieven76 op 17 juli 2014, 09:21:58 AM
Ziet er al goed uit Wim :)

Bedankt Stieven

Citaat van: Michiel op 17 juli 2014, 09:55:17 AM
Ziet er naar uit dat je binnenkort rondjes kan gaan rijden, nee?

En wanneer je je (klein)kinderen hebt rondlopen tijdens de rijdagen, dan krijg je onontkoombaar een oops-moment... hebben ze tijdens een onverwacht moment de "oops"-wissel verzet.  ::)

Michiel,

Inderdaad binnenkort rondjes rijden. De plaats waar het station komt, ga ik voorlopig 2 sporen leggen.
Aan die wissel komt nog een verbinding met een stop. Het is de bedoeling om daar nog een klein stuk te voorzien om zo een volledige trein op het spoor te zetten zonder deze wagon per wagon goed op de sporen te zetten.

Kleinkinderen is nog veel te vroeg. Maar dit zou wel met mijn kinderen kunnen gebeuren. :o Bedankt voor de waarschuwing.

Wim

OlivierV

Serieuze vooruitgang Wim!

Wanneer er rondgereden kan worden dan mag de baan eens gedoopt worden denk ik. ;)

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

stoomloc

Inderdaad Olivier, bijna een mijlpaal in de opbouw van mijn modelbaan bereikt. Daar zal v
ast en zeker op geklonken worden. :D

Wim

Rangeerduivel

Citaat van: stoomloc op 22 juli 2014, 18:00:21 PM
Inderdaad Olivier, bijna een mijlpaal in de opbouw van mijn modelbaan bereikt. Daar zal v
ast en zeker op geklonken worden. :D

Wim

En mag ik niet meedrinken? :D

Blijkbaar woon ik ook niet zover uit de buurt,of ben ik verkeerd ingelicht?

;)

stoomloc

Blijkbaar woon ik ook niet zover uit de buurt,of ben ik verkeerd ingelicht?

;)

Nee, Rudy

Je woont niet te ver uit de buurt.

Wim

OlivierV

Maar veel dichter dan mij is bijna onmogelijk!  8)

mahtoska1

Hey Wim,

In het echt was je baan nog indrukwekender dan op de foto's. Je bent goed bezig. Het rondrijden heb ik net gemist. Maar ik ben er zeker van dat dit niet te lang meer zal duren.
De groeten van een bezoeker die niet direkt in de buurt woont.

stoomloc

Het is een tijdje geleden dat ik nog iets gepost heb. Een tijdje stilgelegen :-\ .

Ik heb soms problemen in mijn schaduwstation steeds met dezelfde wissel.  >:( Om in de toekomst problemen te vermijden zou ik eventueel relais plaatsen.  Welke relais heb ik dan nodig om de sporen van stroom te voorzien ? Ik wil mijn treinen laten schakelen dmv een reedrelais en een magneet onder de trein. In de nabije toekomst ga ik overschakelen van een gewone trafo naar een Ecos2. Ik heb gelezen dat een Ecos2  15V tot 21V geeft (regelbaar). Graag jullie mening hierover of eventueel een  andere oplossing :)

Af en toe werk ik beetje bij beetje aan de Schwarzwaldzagerij  van Faller. Ik heb deze van mijn vorige baan gerecupereerd en volledig gedemonteerd. Alles wordt geschilderd zodat het beter uitziet. Ik zal wel binnenkort een paar fotos plaatsen.

Wim

stoomloc

Schwarzwald houtzagerij is bijna klaar, enkel nog de nok van het schuurtje verven na het dichtmaken. Nog wat attributen toevoegen en plaatsen in de modelbaan.

Wim

OlivierV

Ziet er niet slecht uit Wim!

Kan er trouwens al rondgereden worden?

Groeten van 100m verder.

mahtoska1

Hey Wim, persoonlijk vind ik de kleuren nogal licht. Dit kan natuurlijk aan de foto liggen.

Ecos2 is een goede centrale. De voeding is inderdaad regelbaar. Je kan de spanning dan aflezen in een van de schemen van de ECOS.