Nieuws:

Nu in MSM 272 PRAKTIJK: Een Franse tuin voor kasteel Linderhof (2) | Rascal Miniatures 3D-print gevels | Weatheren van Spaanse graanwagens | Schuim en baksteen

Hoofdmenu

Todtmoos

Gestart door stoomloc, 17 juli 2008, 13:03:38 PM

stoomloc

Hallo Stieven,

Bedankt voor je reactie. :) Sorry dat ik zo laat reageer. :-[

Je hebt een bericht

Groeten

Wim

wimhelsen

Hoi Wim,

lang geleden dat ik je baan nog eens bekeken heb.
Wat een mooie baan, goed bezig.

modelspoorse groeten

Wim
HO märklin digitaal, NMBS, III

stoomloc

Bedankt Wim.

Nu even de update van de werken van het 2de schaduwstation en bijhorende railspiraal :)
Een paar wissel zijn een beetje onwillig en die worden één der deze dagen vervangen. Een deel van de elektrische aansluitingen dient nog te gebeuren in het schaduwstation en in de railspiraal. In het schaduwstation moeten de sporen nog vastgelijmd worden na testen van de sporen en wissels.

Wim

evan

Ferm Project Wim :o

Het schaduwstation lijkt goed groot en nuttig.

Ik volg rustig ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

TBCédric

Lekker groot! Ik volg ook.
Treinbestuurder bij BLS Cargo North

Valentijn

Amai Wim. Reeds goed opgeschoten deze winter.  Doe zo voort. :)
Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana

stoomloc

Lsmodels en Evan, bedankt voor de reacties.

En Valentijn, het gaat goed vooruit, maar wel wat problemen met wissels. Hopelijk zijn die snel opgelost.
Dat het goed vooruit gaat komt door de ervaring van de eerste railspiraal en schaduwstation en ruwbouw gaat altijd is sneller dan afwerking ;)

Wim

ERVIN

Goed bezig en een goed uitgevoerde klimspiraal , mooie lange opstelsporen waarop lange slepen kunnen staan , ik hou er van.  ;)
Welke wissels gebruik je hier eigenlijk , die heb ik precies nog nooit gezien. ???

stoomloc

Citaat van: ERVIN op 21 januari 2014, 12:59:31 PM
Welke wissels gebruik je hier eigenlijk , die heb ik precies nog nooit gezien. ???

Erwin,

Ik gebruik Modellgleiswissels van Fleischmann, te bruiken als zelfdenkende wissels. Er zitten ook een paar Profi-wissels in, ook zelfdenkend.  :)

Wim

OlivierV

Mooi werk Wim!

Problemen met die modelwissels van fleischmann ken ik, op mijn testovaaltje liggen er zo'n paar en sommige locs rijden er gewoon over, anderen ontsporen direct... maar in het algemeen zijn het vrij betrouwbare wissels. Genoeg testrijden met zoveel mogelijk verschillend materiaal is de boodschap.

Groet,
Olivier

PS; je hebt een mailtje ivm die transfo.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

stoomloc

Hallo,

Momenteel zijn alle wissels in het 2de schaduwstation gelegd en ben ik volop de wissels en reedcontacten aan het aansluiten. De railspiraal is voltooid en aangesloten op een voorlopig traject zodat ik kan rondrijden Daarna testrijden, testrijden en testrijden. :P

Omdat ik 's avonds op zolder geen lawaai mag maken(kinderen moeten slapen), houd ik me enkele avonden per week bezig met bouwdozen in elkaar zetten.

watertoren, moet nog gevoegd worden en er moeten nog houten balkjes in het bovenste deel voorzien worden.

lichtmasker

interieur seinhuis. Het seinhuis moet nog gevoegd worden en de trapleuning moet nog afgewerkt worden.

Van het seinhuis zal ik later nog een paar foto's nemen met interieurverlichting.

Groeten Wim

TBCédric

Treinbestuurder bij BLS Cargo North

Stieven76

Weeral mooi gedaan Wim  ;)

mahtoska1

Goed bezig Wim,

Hopelijk kan ik eens komen kijken volgende zomer.

Pieter

OlivierV

Citaat van: mahtoska1 op 13 maart 2014, 06:20:08 AM
Goed bezig Wim,

Hopelijk kan ik eens komen kijken volgende zomer.

Pieter
Denk dat er nog wel zijn die daar eens een kijkje willen gaan nemen, zeker omdat het nogal vlakbij is...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan