Nieuws:

Nu in MSM 246 REPORTAGE: Derde lustrum voor On traXS!

Hoofdmenu

Todtmoos

Gestart door stoomloc, 17 juli 2008, 13:03:38 PM

Valentijn


goed bezig  ;)

Valentijn
Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana

stoomloc

Hey mannen,

Bedankt voor de leuke reacties.

Pieter,

We spreken wel eens af als je terug bent uit China, laat maar iets weten.

Olivier,

Je hebt een pb

Momenteel zal ik nu eerst werken in mijn tuin moeten doen vooraleer ik verder kan met mijn baan.  :(Af en toe eens testrijden op schaduwstation 2 ;)

Wim

stoomloc

Even tijd gehad om toch nog een paar klusjes aan mijn baan uit te voeren. :)

Elektrische leiding onder het schaduwstation netjes verbonden.

Klimspiraal voorzien elektrisch aansluitingen en randen


De cirkel is bijna rond. De ruwbouw boven het schaduwstation is klaar. Nu nog de rubberkurk en kurk en sporen erop en klaar.
Hier ga ik ook voorlopig randen aanzetten zodat mijn treinen geen duik kunnen maken.


Ik ben begonnen met het maken van een uitneembaar deel voorzien van een brug. De brug is in een kartonnen vorm uitgesneden om te zien hoe dit komt.






Onder de plank komt nog een lat om de plank vlak te maken. Ze staat een beetje bol.  :(

Op deze manier glijdt de uitneembare brug tussen de 2 schuine delen en zit vast. Het hoekje past in de lat waarop het rust. Het hoekje voorkomt dat de uitneembare brug naar voren kan schuiven.

Nu eerst eens opruimen en stofzuigen want het is nodig. Volgende klus is de sporen in het schaduwstation vastlijmen en daarna weer verder met de bovenbouw.

Groeten Wim

ceuleer

Amai, dat wordt machtig !  :)
Die klimspiraal en de opstelsporen vind ik iets om te onthouden, zoiets zie ik in de toekomst ook wel zitten om te maken.
En die uitneembare brug, hoe kom je erop....  8)

grz,
Gunter

stoomloc

Gunter,

Het is niet de bedoeling om met de pluimen van iemand anders te gaan lopen. Dit idee is dus niet van mij maar van de persoon van avontuur in miniatuur. Deze man heeft al prachtige dingen gerealiseerd.

Als je in de toekomst wat meer uitleg wil ivm de klimspiraal, met plezier ;)
Wim

ceuleer

Tof, bedankt voor het aanbod Wim, maar het zal nog enkele jaren duren voordat ik er aan kan beginnen, plaatsgebrek is voorlopig het probleem.

Grz,
Gunter

HYA

Citaat van: stoomloc op 14 mei 2014, 12:58:15 PM
Dit idee is dus niet van mij maar van de persoon van avontuur in miniatuur. Deze man heeft al prachtige dingen gerealiseerd.
Had ik inderdaad al eens ergens op een site gezien. Desalniettemin goed uitgewerkt Wim.

stoomloc

Citaat van: ceuleer op 14 mei 2014, 14:47:42 PM
Tof, bedankt voor het aanbod Wim, maar het zal nog enkele jaren duren voordat ik er aan kan beginnen, plaatsgebrek is voorlopig het probleem.

Grz,
Gunter

Günter,
Geen probleem, aanbod blijft.
Citaat van: HYA op 14 mei 2014, 18:44:44 PM
Citaat van: stoomloc op 14 mei 2014, 12:58:15 PM
Dit idee is dus niet van mij maar van de persoon van avontuur in miniatuur. Deze man heeft al prachtige dingen gerealiseerd.
Had ik inderdaad al eens ergens op een site gezien. Desalniettemin goed uitgewerkt Wim.
Bedankt Hya

Catje

Hallo Wim,

Uw project ontdekt, en met veel plezier gelezen.
Bewonderd over de beschikbare ruimte die u heeft, en wat u daar heb kunnen realiseren.
Vooral het stoomloc depot met draaischijf heb ik met veel aandacht gelezen.
Ben benieuwd naar de vorderingen.
Dit verdiend een dikke pluim !



Heel veel succes verder.

Willy

stoomloc

Bedankt Willy.

Leuk dat je mijn modelbouwvorderingen met plezier gelezen hebt. Het BW ligt voorlopig stil aangezien ik eerst wil dat mijn treinen kunnen rondrijden. Maar hier is wel nog wat werk te verzetten.

Groeten Wim

Metpetergaathetbeter

fraai werk en bovenal room with a view (or sight)! ;)

Groeten Peter ;)

Michiel

Er zit toch wel schot in de zaak. Die brug is een slimme verbinding tussen de twee baandelen. Nog even, en je kan eindelijk echt rijden! Ik blijf met plezier je vorderingen volgen.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Stieven76

Ik volg hier ook nog. Leuk dat je bijna kan rond rijden  ;D

stoomloc

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 15 mei 2014, 14:26:19 PM
fraai werk en bovenal room with a view (or sight)! ;)

Groeten Peter ;)

The view zal op termijn verdwijnen door ?

Citaat van: Michiel op 15 mei 2014, 14:58:04 PM
Er zit toch wel schot in de zaak. Die brug is een slimme verbinding tussen de twee baandelen. Nog even, en je kan eindelijk echt rijden! Ik blijf met plezier je vorderingen volgen.

Af en toe gebeurt er wel iets.  Die uitneembare brug zal niet gemakkelijk zijn, maar het lijkt me wel een leuke uitdaging. En als er iets niet loopt zoals ik het zou willen, kan ik altijd hier raad vragen. ;)


Citaat van: Stieven76 op 15 mei 2014, 16:32:51 PM
Ik volg hier ook nog. Leuk dat je bijna kan rond rijden  ;D

Het zal leuk zijn als mijn locs met gevolg kunnen rondrijden :)

Bedankt voor jullie reacties
Wim

Steam.N

Inderdaad een mooie oplossing, die brug.
En voor de rest heb je al heel wat werk verzet ! Knap.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }