Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

Kabelbrug verweren

Gestart door ERVIN, 26 mei 2008, 10:48:30 AM

ERVIN

Ik heb van een vriend een grote kabelbrug gekregen, nu ga ik die in mekaar zetten, maar eerst zou ik die wat willen verweren, ik ben al eens aan het googelen geweest om een "echte" kabelbrug te vinden, maar dat heeft niets opgeleverd, heeft er mss iemand een foto van zulk een kabelbrug??

Het is ongeveer dezelfde als deze brug...

IMGhttp://i24.photobucket.com/albums/c33/ervingti/treinen116.jpg/IMG


eric

Al eens met "hangbrug" geprobeerd Erwin?

13erke

Deze foto's zijn getrokken te ?le De Monsin, tegen Luik:
(brug over de Maas, bouwjaar 1978)




Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Havoc

Ik dacht dat het type dat je daar toont een "tuibrug" was.

http://www.bruggenstichting.nl/watiseenbrug/tuibrug.htm en Google op "tuibrug" en dan de afbeeldingen levert behoorlijk wat plaatjes op. Of ze bruikbaar zijn is nog iets anders.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

janjozef

Hoe ze heet weet ik niet maar de brug over de maas heeft maar 1 set kabels in het midden van de rijweg

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Klaas Zondervan

De brug op de foto's is inderdaad een tuibrug. Het woord kabelbrug ken ik niet.
Het andere type brug dat aan kabels hangt is de hangbrug. Dus met een kabel in een grote boog van toren naar toren, en dan verticale kabels naar het brugdek.

Je zou ook eens kunnen googelen op de Engelse benamingen:

tuibrug = cable stay bridge
hangbrug = suspension bridge

n/a

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Ik heb van een vriend een grote kabelbrug gekregen,




Jij hebt toch bangelijke vrienden h? [;)]

Het origineel van die brug staat op de E31 tussen Koln en Heilbronn
Buiten dat de betonconstructie's vaal grijs zijn, zul je er niet veel moeten aan veranderen.Kabels zijn origineel ook rood, heb ze in FR ook gezien met groene kabels.
Echter de relingen zijn ook in het grijs.

Spoorse h


ERVIN

Bedankt voor de reacties mijne heren, ik heb deze brug dus van Locorail gekregen, maar je gaat spijt hebben dat je ze aan mij hebt gegeven hoor, ik heb al een deel verweert, en dat ziet er niet zo slecht uit.[;)]

Ook bedankt voor de foto's trouwens.

n/a

citaat:
Geplaatst door buckfast_beekeeper

citaat:
Geplaatst door Locorail

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Ik heb van een vriend een grote kabelbrug gekregen,



Het origineel van die brug staat op de E31 tussen Koln en Heilbronn
.......


Is het de brug over de Rijn bij Speyer?? Dit type brug komt wel meer voor op de Rijn.



YEP dat is de brug die ik bedoel

Spoorse h

ERVIN

En heeft daar iemand mss een foto van??[:I]

ERVIN

Echt verweren zal idd niet nodig zijn, maar ik heb ze eerst een betonkleurtje gegeven, daarna heb ik getracht om een kleine verwering mogelijk te maken, daar waar het water van de regen e.d naar beneden stroomt, voor verbeteringen ben ik altijd te vinden h? vrienden.[;)]



De kabels moeten nog door de gaten komen.

dingske

Ziet er toch nie slecht uit vindt ik.
Ik wil groot zijn in iets kleins.

hobbyist

Erwin, fiets een slangs het kanaal in hasselt richting Genk/Zutendaal. Daar zie je een tuikabelbrug over het kanaal.

loebaske

Knap gedaan Erwin, en echt roest kan je maken door staalwol in een bakje te leggen met azijn, en dat roest kan je gebruiken om te schilderen [;)]