Nieuws:

Nu in MSM 251 TEST: PIKO NS serie 1000 in H0 * PB Models ICRmh

Hoofdmenu

Kabelbrug verweren

Gestart door ERVIN, 26 mei 2008, 10:48:30 AM

doomslu

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Toch handig, h?, zo'n expert op dit forum [8D]

Fantastisch. [;)]
De ene is expert in de bouw, de andere in digitaal, de andere in historische modellen, verweren, bomen maken... etc.
Zo moet het mannen, daar hebben we iets aan. [:D]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

tufken

Tot dat al die experts hun rekening maken [;)]
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "

B-Modelbouw

citaat:
Fantastisch.
De ene is expert in de bouw, de andere in digitaal, de andere in historische modellen, verweren, bomen maken... etc.
Zo moet het mannen, daar hebben we iets aan.

En zo vullen we elkaar aan, 't hoeft niet steeds een gevloek en getier te zijn op 't forum.

Suske, bedankt voor de deskundige uitleg. Al hou ik het liever bij beweegbare bruggen [;)] (In 't echt en in model).
't Ene kan tegenwoordig niet meer zonder 't andere. Als programmeur moet ik soms schoonheidsfoutjes in de mechanische constructie oplossen via de moderne manieren van techniek. En waar vroegen ingenieuze mechanische meesterwerkjes waren, wordt dit heden ten dagen opgelost met regelkringen, aandrijvingen, etc.  

SuSke

Heel eerlijk, ik vind de bascule bruggen die je in de haven van Antwerpen vindt nog altijd de max.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 50 jaar MTD - Hangar 27, Edegem op 18 & 19 Oktober 2025
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

B-Modelbouw

De MAX ... [V]

Bij mij ligt dat wat anders, en heb ik er een haat, liefde relatie mee ... 't zijn prachtige staaltjes vakwerk en techniek, maar bij problemen weten ze me steeds te vinden. Bij deze weet een goed verstaander waar ik werk, en wat ik doe.

Ondertussen ben ik zulk een moderne basculebrug volledig in model aan 't nabouwen. Uiteraard met een spoor er over [^].

Geen kabels van tuibruggen, maar stevige profielbalken en windverbanden [;)]

SuSke

Mijn deelneming Bert. [:D]

Maar het doet niets af aan m'n mening (en blijkbaar ook niet aan die van jou).

Het zijn inderdaad "fragiele" dingen, maar dat is elke beweegbare brug. Maar gewoon het hele vakwerk dat zichtbaar komt aan de onderkant, die massieve bak met contragewichten.

Zelfs de moderne variate, zoals de Siberia-zuid in Antwerpen zijn nog altijd een staaltje van techniek.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 50 jaar MTD - Hangar 27, Edegem op 18 & 19 Oktober 2025
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

Ik kan me wel wat voorstellen dat die basculebruggen nogal gevoelig zijn voor storingen. Prachtig zijn ze wel.
Het beweegbare deel van de Scheldebrug in Temse (ook een bascule?) vind ik ook bijzonder mooi [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw