Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

Laatste bericht.- Terug

Gestart door Peter, 05 mei 2008, 12:13:24 PM

rgp

#30
Dag,

Ervin, mag ik u vragen om alle interventies in de juiste chronologische volgorde te zetten.

1? Men verwijt de NMBS dat ze niets doet voor haar historisch patrimonium en stelt zich openlijk vragen over de bekwaamheid van bepaalde personeelsleden.

2? Daarna (ik ben niet begonnen, he) heb ik gerepliceerd met "tooghangers, ....)

En dat van die kaderfunctie: ik verdedig eerst en vooral die mensen die om iets te bereiken de normale weg en inspanningen hebben geleverd en die nu moeten toezien hoe onder het mom van sociaal zijn anderen "gepamperd" worden.  Nogmaals ik heb alle begrip voor het feit dat men mensen die door werkomstandigheden hun normale job niet meer kunnen uitoefenen en dat men voor hen een "aangepaste" job vindt.  Alleen heb ik een beetje moeite met het feit dat in bepaalde omstandigheden ze wel de voordelen van hun "oude" job mogen behouden (lees wedde) maar de "aangepaste" job uitoefenen.  Ik heb er VEEL moeite mee als ik zie dat er bepaalde lieden zijn die niks mankeren maar op die manier een bureaujob bekomen.

En zou zijn alsof jij om een bepaalde reden je kaderfunctie niet meer kan uitoefenen (ik wens het je zeker niet toe) en je bij wijze van spreke de post mag verdelen, maar wel je wedde van kader zou behouden.  Het zou nog erger worden als je "plotseling" ziek wordt op het ogenblik dat je weet dat je genoeg jaren dienst hebt om je voordelen te behouden.  Bij de NMBS doet men daar zelfs niet discreet over dat je na een bepaalde tijd je voordelen niet meer kwijt geraakt bij een aangepaste job.  Ik vind dat discriminerend tegenover het personeel dat inspanningen heeft geleverd om iets te bekomen via de geijkte weg.

Roland


Los van dit antwoord, hoop ik dat peter mijn persoonlijke mail gelezen
heeft.

Roland

ysbeer

#31
Zoals al meer gezegd.
De grootste vijand van de arbeider (ook het kader)is de arbeider zelf.
Niet zeggen wat hij heeft wil ik ook wel als ik in die situatie kom.nee wat ik niet krijg mag hij ook niet hebben.
wim

erik de noorman

#32
Dat is nu het voordeel dat ik heb. Voorzitter van de raad van beheer.
Directeur Generaal, Chef van de administratie en personeelbeheer, klusjesman en soms poetsvrouw en ook nog sociaal bemiddelaar. Voor ik het vergeet ik ben ook nog chef kok.
Jonges wat 'n en hoop gezever.
Roch en Havoc hebben de oplossing toch al aan gegeven.

Erik

Rochevalien

#33
citaat:
Geplaatst door ysbeer

Zoals al meer gezegd.
De grootste vijand van de arbeider (ook het kader)is de arbeider zelf.Niet zeggen wat hij heeft wil ik ook wel als ik in die situatie kom.nee wat ik niet krijg mag hij ook niet hebben.wim



>>> Hier kan ik dus geen touw aan vastknopen[?]

>>> ik ben zelf ook "maar" een arbeider maar ik denk niet dat ik de grootste vijand ben van mijn collega-arbeiders (of zelfs van mezelf)

Dat de arbeiders,de bedienden ?n het kader op sommige bedrijven tegenover elkaar uitgespeeld worden is een waarheid als een koe.
Maar het ging hier toch niet over een vakbondskwestie???

Gerrit

martintje

#34
Ik dacht dat ik de Belgische taal een beetje machtig aan het worden was, maar aan dit draadje kan ik werkelijk waar geen draad aan vast knopen.
we vliegen van boosheid, naar NMBS, naar het kader en dan weer naar de arbeider en naar kromme arbeidsvoorwaarden
"Waarom kijk je dan ??" hoor ik u al  denken, nou het is net als op een hoge toren staan met hoogtevrees, en iedereen adviseerd "wat je ook doet, niet naar beneden kijken"... en wat doe je als eerste ?? juist [:D] oftwel, iets blijft me naar dit draadje trekken, net zolang tot ik het moraal van het verhaal snap [:)]
Maar weggaan bij een forum omdat 1 persoon je dwarszit en dit openlijk melden en alle riekt in mijn ogen toch wel een beetje naar een verkapte populariteitspoll voor jezelf
Mvg Marty

Bundesbahnfreak

#35
Terug naar de topic

Peter, over maanden terug wou ik ermee stoppen met de bijdragen over het DB materiaal, oa dor jou ben ik verder gegaan.
Maw laat je niet uit je lood slaan en pak de draad terug op.

Modelbouwers zijn er al zo weinig en hier in Belgie zijn DB fans een minderheid.  Dan is het zeer spijtig een zielsverwant te zien verdwijnen.

Langs de andere kant heb ik mij hier in een ander draadje ook al zitten opjagen op de neerkijkende houding die sommige op spoorwegpersoneel hebben (dat ging toen over de muxen)

Hopelijk kom je terug op je beslissing maar laat nu de emoties eens bezinken

Groeten

Rudy


ysbeer

#36
citaat:
Geplaatst door rgp

Dag,

En dat van die kaderfunctie: ik verdedig eerst en vooral die mensen die om iets te bereiken de normale weg en inspanningen hebben geleverd en die nu moeten toezien hoe onder het mom van sociaal zijn anderen "gepamperd" worden.  Nogmaals ik heb alle begrip voor het feit dat men mensen die door werkomstandigheden hun normale job niet meer kunnen uitoefenen en dat men voor hen een "aangepaste" job vindt.  Alleen heb ik een beetje moeite met het feit dat in bepaalde omstandigheden ze wel de voordelen van hun "oude" job mogen behouden (lees wedde) maar de "aangepaste" job uitoefenen.  Ik heb er VEEL moeite mee als ik zie dat er bepaalde lieden zijn die niks mankeren maar op die manier een bureaujob bekomen.

En zou zijn alsof jij om een bepaalde reden je kaderfunctie niet meer kan uitoefenen (ik wens het je zeker niet toe) en je bij wijze van spreke de post mag verdelen, maar wel je wedde van kader zou behouden.  Het zou nog erger worden als je "plotseling" ziek wordt op het ogenblik dat je weet dat je genoeg jaren dienst hebt om je voordelen te behouden.  Bij de NMBS doet men daar zelfs niet discreet over dat je na een bepaalde tijd je voordelen niet meer kwijt geraakt bij een aangepaste job.  Ik vind dat discriminerend tegenover het personeel dat inspanningen heeft geleverd om iets te bekomen via de geijkte weg.

Roland

Roland



het spijt me ,maar als ik bovestaand nog eens lees ,wordt ik er spuugmisselijk van.
Als je eenmaal,en niet door luieren iets hebt bereikt en je lichaam of geest wil niet meer,wat dan.
Dan pakken we de man naast zijn gezondheid ook nog zijn geld af.
Dat bedoel je toch !!!!!!!!!!!!
En IK heb er veel moeite mee als bepaalde mensen,zonder enige kennis,zomaar oordelen dat iemand anders niks mankeerd.
Dat is kroeg praat.
En het zou erger zijn als je plotseling ziek wordt als je.........
Net of iemand dat uitgekiend doet.
Ik gun alle gezondheid,maar als het je ooit overkomt denk dan nog maar eens aan deze onnozelen woorden.
Sorry ik ben niet snel boos,maar aan deze prietpraat erger ik groen en geel.
wim

Bundesbahnfreak

#37
citaat:
Geplaatst door martintje


Maar weggaan bij een forum omdat 1 persoon je dwarszit en dit openlijk melden en alle riekt in mijn ogen toch wel een beetje naar een verkapte populariteitspoll voor jezelf



Iemand beschuldigen van een verkapte populariteitspol is ook niet vriendelijk h?[:(!]
Dat verdien iemand als Peter niet, zeker niet na al de positieve bijdragen deze man geleverd heeft.

martintje

#38
Moet elke mening dan vriendelijk zijn ?? of mogen we hier alleen wat zeggen met een hand vol veren erbij en anders straf ons mondje houden??
als je wat openlijk je zeer in de ether gooit, moet je wel wat terugslag verwachten, en volgens mij zeg ik het heel netjesm zit geen grof woord bij, en een keer de spiegel omhoog houden kan geen kwaad hoor, even goeie vrienden
Mvg Marty

Havoc

#39
Nog een goeie raad om je bloeddruk niet te fel te laten oplopen: als discussies uit de hand lopen zoals deze, weten wanneer je ermee ophoudt...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

treinliefde

#40
Tegenwoordig is het hier een kindertuin aan het worden.

Spreek gewoon over jullie hobby en leer eens af van elkaar te beschimpen.

Maar ja, de beste stuurlui staan gewoonlijk aan wal.

En i.p.v. iemand uit te maken voor forumluller, ga dan als hoge piet bij de spoorwegen er zelf voor zorgen dat het patrimonium bewaart blijft en bespaar op jullie onnodige uitgaven, maar ja het is gemakkelijker van Peter hier rap eens aan te pakken.

Het is gemakkelijk te zeggen, richt een VZW op en zoek snel wat honderd duizende euro's,  doe het zelf dan.


martintje

#41
Sorry Johan, je hebt helemaal gelijk, ik ga je raad in dit draadje opvolgen [:)].......
Mvg Marty

just4fun

#42
citaat:
Geplaatst door ysbeer

... pakken we naast zijn gezondheid ook nog zijn geld af ...

En in dit geval zit ik nu, met een vrouw die van begin dit jaar ziek is gevallen en waarschijnlijk nog een hele periode te doen heeft (als werken er al ooit terug in zal zitten).
Waarschijnlijk moet ik m'n kinderen een boterham minder meegeven naar school, of wat moet ik dan doen?
Ik begrijp Wims boosheid heel goed.
Paul

janjozef

#43
Ik vind dat we hier ver buiten dit forum zitten, en ja dat is erg , heel erg, maar hier niet meer van toepassing. probeer hier eens http://www.wsf.be/recentes.php3?&lang=nl
sorry jongens.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

René

#44
Het zal wel het subtiele verschil tussen het Nederlands en Vlaams zijn dat ik niet helemaal kan volgen waar het nu werkelijk om draait.
So be it.

Iemand geeft aan hier niet verder te willen. Dat is een persoonlijke keuze en die kun je enkel respecteren (mee ens of niet mee eens).
Het verwijderen van bijdragen is een tweede. Dat is gezegd en blijft gezegd. Het maakt deel uit van de geschiedenis en die kunnen we nog steeds niet veranderen en moeten we ook niet willen uitwissen. De bijdragen van anderen worden daardoor waardeloos en uit hun verband gerukt. Ik herrinner mij nog het vertrek van iemand die op de een of andere manier ook al zijn bijdragen wiste. Vele draadjes werden onleesbaar en waardeloos.

Gewoon verdwijnen, wegblijven, niet meer lezen (en niet meer ergeren) is de eenvoudigste oplossing van het probleem. Het vertrek aankondigen komt bij mij over als het vragen om aandacht voor het vertrek en misschien wel het vragen om sympathie. Is ook een persoonlijke keuze en daar kun je van denken wat je wil.
Wat in dat gevalwel verwarrend is, is het feit dat iets slechts gedeeltelijk wordt aangekaart maar de meerderheid weet neit waar het dan feitelijk over gaat. Gevolg, speculatie en gissen. En zoals in dit geval veel onduidelijkheid.
Jammer, het maakt mensen nieuwsgierig maar er wordt toch niets gezegd.
Het komt op mij over als roepen: "ik weet een groot nieuwtje maar ik mag nog niks zeggen" in zo'n geval houd je, je mond.
Dit is geen aanval op Peter of wie dan ook, het enkel het gevoel dat ik erbij heb.

René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl