Nieuws:

Nu in MSM 272 TREINSAMENSTELLING: Bananen Express

Hoofdmenu

LIMA THALYS

Gestart door hapkin, 04 januari 2008, 07:13:26 AM

hapkin

citaat:
Of mocht iemand de 'geschiedenis' van de Lima  Thalys PBKA kennen (en kunnen uitleggen)...

Beste MickeyMouse de geschiedenis van de thalys ken ik niet.
Maar wat ik wel weet is dat thalys een woord is zonder betekenis en uitgevonden door een brusselse reclamefirma.

Thalys PKB wil zeggen
PParijs
KKeulen
BBrussel
Dit zijn volgens mij de oude vierkantige tgv's

Thalys PBKA wil zeggen
PParijs
BBrussel
KKeulen
AAmsterdam
Ik dacht dat dit de nieuwere modellen zijn van de thalys

Enfin da is wa ik denk te weten als het mis ik hoor ik het wel he.

eric

Het is ietsie pietsie anders.

het eerste is

PBA = Parijs, Brussel, Amsterdam

het tweede klopt[;)]

i11

citaat:
Geplaatst door MickeyMouse

Niemand, snif...snif...[:(][:(]

Niet huilen Mickeymouse. [;)] Ik heb je item gelezen en heb verschillende catalogi van die jaren. Welnu hier komt het
149878 is een analoge Thalys die door DB gehuurd wordt (van SNCF of NMBS) Het betreft bedrijfsnummer 4321. De digitale versie met decoder heeft het nummer 159878. De AC~ versie heeft het nummer 189878.

In de analoge versie zit er een nette printplaat waarop je makkelijk nog decoder draadjes kan bevestigen.

MickeyMouse

Aha [^][^]
Heel erg bedankt I11, da was het wat ik wou weten.
De 149878 is dus eigenlijk simpelweg te digitaliseren.
De 149878 en 159878 zullen dan verder wel gelijk zijn kwa uitvoering/afwerking/detaillering?
Heeft Lima daarna nog verbeterde versies uitgebracht of waren bovenvermelde nummers de laatste? Weet iemand wat de eventuele verbeteringen dan waren?

Geert

i11

citaat:
Geplaatst door MickeyMouse

Aha [^][^]
Heel erg bedankt I11, da was het wat ik wou weten.
De 149878 is dus eigenlijk simpelweg te digitaliseren.
De 149878 en 159878 zullen dan verder wel gelijk zijn kwa uitvoering/afwerking/detaillering?
Heeft Lima daarna nog verbeterde versies uitgebracht of waren bovenvermelde nummers de laatste? Weet iemand wat de eventuele verbeteringen dan waren?

Geert

Technisch geen verdere verbeteringen. (Ik heb zelf namelijk een Thalys, TGV r?seau en een Duplex.) Wel is het rood daarna iets lichter geworden van kleur geworden, maar dan moet je goed kijken. De bijbehorende tussenrijtuigen uit die jaren (eind jaren '90, begin 2000) zijn 149892 (R3+R4+R5) en 149893 (R2+R6+R7).

De huidige Thalys produktie bevat geen immatriculatienummer meer. Ik neem aan dat je dat zelf erop moet zetten. Echter de ganse pool wordt toch kriskras ingezet. Zie vaak genoeg de 4331 en 4332 (NS) in Aken voorbijkomen. Hetzelfde geldt voor de ICE-3M (serie 406) van NS, die rijdt ook vaak op FRA-BRU

MickeyMouse

OK,
Bedankt I11!! Daar kan ik voorlopig mee verder...

Geert

MickeyMouse

En eigenlijk toch nog een vraag hieromtrent[:I]:
Wat zijn de verschillen tussen de reeds vermelde Lima 149878 en de Hornby/Lima HL2001? Of zijn deze ook technisch en qua afwerking gelijk?

Geert