Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

LIMA THALYS

Gestart door hapkin, 04 januari 2008, 07:13:26 AM

Chris

DAT is dus het grote nadeel van de LIMA
Er is geen uitbreidingsset te verkrijgen.
Dus daar zal je 2e hands naar moeten zoeken.

Zeer spijtig. Misschien horen we in Nurnberg of er plannen zijn.

ERVIN

Jammer dat er geen uitbreidingssets van de Lima zijn, anders had ik hem zeker gekocht, en een Thalys met maar 4 rijtuigen vindt ik persoonlijk te kort.[:(]

@Hapkin, ik heb de ICE3 van Mehano kunnen testen, rijden deed hij wel goed, maar dan alleen op de rechte stukken, in de wisselstraten ontspoorde hij telkens, ongeacht de snelheid die je ermee reed.
Nu heb ik de volledige Piko(8 bakken) deze rijdt heel erg goed, en ook op de wisselstraten geen enkel probleem.
Indien meer informatie, dan hoor ik het wel.[;)]

hapkin

He Ervin dus de Mehano ontspoort in de wissels. En de piko ben je zeer content van. Kan je in de 2 richtingen rijden zonder dat hij ontspoort? Wat is de kleinste boogstraal die hij bij u berijd ?  


ERVIN

@Hapkin, de kleinste boogstraal hier bij mij is 483,5 mm, dit zijn de maten uit de catalogus van Fleischmann Profi-rails.
Hij rijdt in beide richtingen uitstekend, hij heeft ook stroom doorvoerende koppelingen, dus geen geflikker van de sluit-lichten, als ik de keus moest maken, dan de Piko voor mij.[;)]

Enkele foto's, de lichten zijn op sommige foto's geel, in het "echt" zijn ze wit hoor.









Foto's zijn van mijn vorige baan h?, al wat je hier nog ziet, is nu weg.[:I]

n/a

Erwin, kan het dat je ice3 niet juist is samengesteld? Het bistro rijtuig staat als 2de/voorlaatste (afh van waar je begint te tellen...).

Ik vind de ice3 van Marklin/Trix het mooiste afgewerkt. Wel wat duurder en de ice3m is niet meer verkrijgbaar bij Trix (=>2de hands zoeken). Heeft iemand ervaring met dat model?

hapkin

Dag allemaal de lima thalys is ongeveer een weekje hier en ik ben zeer tevreden. Het model is zeer mooi afgewerkt, en de rijeigenschappen zijn goed. Maar tot mijn grote verbazing wil hij wel eens ontsporen als de locomotief op kop hangt, vooruit rijden dus. Verder is de snelheid niet zo hoog als bij de oude lima's, dit oogt wel veel echter. Het model is ook zeer stil (motor)
Er is echter een minpuntje de verlichting schijnt door de kap uit. en de witte lichten zijn van die felle witte (lees blauw)leds
Maar dit zal ik wel eens verhelpen ...

Ik heb ook enkele foto's gemaakt


 

i11

citaat:
Geplaatst door hapkin

Dag allemaal de lima thalys is ongeveer een weekje hier en ik ben zeer tevreden. Het model is zeer mooi afgewerkt, en de rijeigenschappen zijn goed. Maar tot mijn grote verbazing wil hij wel eens ontsporen als de locomotief op kop hangt, vooruit rijden dus. Verder is de snelheid niet zo hoog als bij de oude lima's, dit oogt wel veel echter. Het model is ook zeer stil (motor)
Er is echter een minpuntje de verlichting schijnt door de kap uit. en de witte lichten zijn van die felle witte (lees blauw)leds
Maar dit zal ik wel eens verhelpen ...

Ik heb ook enkele foto's gemaakt



Zeg Hapkin, als ie ontspoort moet je eens kijken hoe de koppeling is tussen tussen de motrice en R1. Is dat nog altijd die rare pruts manier, grijze niet standaard stekker. Verder wat is de boogstraal waarbij dat ontsporen gebeurt?
 

doomslu

Even off-topic. Ik heb hier net twee reakties verwijderd omdat iemand 3 maal hetzelfde berichtje had gepost. Het is mij ook al overkomen en de reden is dat het forum (soms) zo traag is. Geen verwijt dus, het komt regelmatig voor en ik ruim dat regelmatig op. Maar ik vraag me af waarom de persoon die een bericht per ongeluk twee of driemaal plaatst die niet zelf weer verwijderd ? Na het posten kijkt men normaal gezien zijn berichtje toch nog eens na ???
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

i11

citaat:
Geplaatst door doomslu

Even off-topic. Ik heb hier net twee reakties verwijderd omdat iemand 3 maal hetzelfde berichtje had gepost. Het is mij ook al overkomen en de reden is dat het forum (soms) zo traag is. Geen verwijt dus, het komt regelmatig voor en ik ruim dat regelmatig op. Maar ik vraag me af waarom de persoon die een bericht per ongeluk twee of driemaal plaatst die niet zelf weer verwijderd ? Na het posten kijkt men normaal gezien zijn berichtje toch nog eens na ???



Ik wist tot zonet niet dat je een bericht kunt verwijderen. Bedankt voor de tip. Inderdaad was gisteren het forum extreem langzaam.
Groeten,
I11
 

hapkin

De koppeling tussen de rijtuigen is anders dan bij de oranje tgv die ik ooit had.  Bij de oranje tgv was het een plat stukje met een pin daarop en de loco had dan een plat plaatje met een lange gleuf waarin de pin van het rijtuig kon bewegen. Het kan ook dat het andersom was maar je begrijpt wel wat ik bedoel he...
De nieuwe lima thalys heeft een koppeling die in elkaar grijpt en klikt. Het viel mij wel op dat deze koppeling niet recht staat in ruststand(enkel van de loco). ik weet niet of het dit is wat je bedoelt.

Ik heb geen baan en als ik iets wil testen gebruik ik oude lima sporen die ik heb. achter op deze sporen staat r360 en het teken kleiner dan 45 graden  

Mvg Steve

hapkin

Ik moet effe iets rechtzetten in dit draatje.
Ik heb vandaag de thalys op roco geoline sporen gezet. En ik moet zeggen dat hij in de 2 richtingen zeer goed rijdt. Hij is niet een keer onspoort zowel vooruit als achteruit.[:p]
Dus nu ben ik zeer tevreden over de lima thalys

MickeyMouse

Weet er iemand welke versie de Lima Thalys 149878 juist is en of er een stekker aanwezig is voor een decoder?
Heb al wat ge-googled maar vind precies niet wat ik zoek...

Mocht iemand daar (detail)specificaties van hebben, ben ik steeds ge?ntereseerd...

Geert

MickeyMouse

Of mocht iemand de 'geschiedenis' van de Lima Thalys PBKA kennen (en kunnen uitleggen)...

Geert

MickeyMouse

Niemand, snif...snif...[:(][:(]

doomslu

Helaas... ikke niet... [:(]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *