Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

BeNeLux NS ICR Rijtuigen

Gestart door Anarchy, 30 december 2007, 13:40:15 PM

Chris

#30
In ieder geval, heb ik de schade aan 3 rijtuigen zelf kunnen oplossen, door het geel van het dak te verwijderen met terpentine.

Heb ik alleen nog een maandagmorgen BKD.

rixke rail

#31
Ik weet niet of iemand interesse zou kunnen hebben [:I], maar ik heb deze brochure van de NS. [:p] A5-formaat, 6 pagina's.


Inscannen en verzenden is altijd mogelijk, mits het versturen van een p.m. U vindt mijn mailadres wel ergens ! [}:)]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

janjozef

#32
Voor mij ook zoals boke zegt, ik koop als ik zie. Van deze rijtuigen moet ge er normaal 7 of 8 hebben, afhankelijk van het jaar dat je rijdt. Als je die vooraf moet bestellen en je weet niet wat je koopt is dat voor mij een slechte aankoop politiek van mijnen twege, er ook rekening mee houdend dat er bij LS geregeld van die schoonheidsfoutjes zijn

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gert1

#33
Excuus! Niet de BKD is foutief genummerd, maar het A4B6-rijtuig.
slordig van LS Models. Ik ga er vanuit dat er een omruilactie komt.
Zo's actie was er toch ooit ook wegens foutieve daken op belgische rijtuigen?

mvg,
Gert

ERVIN

#34
@Janjozef, 7 of 8 rijtuigen!!!! Wow, dat is dan zo'n 2.42 meter + loc, dat is dan iets over de 2.50 meter, hmm dan gaat hij juist binnen in mijn kopstation, is wel een hele sleep hoor.[:0]

Gerolf

#35
De Benelux rijdt tegenwoordig standaard met 7 rijtuigen
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

B-Modelbouw

#36
Goed nieuws voor Ervin ('s kopstation)* ...

't zijn trek-duwstellen en eenmaal de beugelkoppeling vervangen door een profi-kortkoppeling en wat siliconespray op de geleiding, zijn alle problemen van zich uit de rails wringen van de baan.

Binnenkort gaan ze allen open om er verlichting en preiserianen in onder te brengen... Dat gaat kostelijk worden, want die zitten afgeladen vol.  

* -> Uiteraard geldt dit voor alle overige modelspoorders [;)]

ERVIN

#37
Ok? dat is dus idd goed nieuws.
Hoe rijden ze over het algemeen, moet toch een mooi zicht zijn om die over de rails te zien bollen.[:p]

P.S. @B-Modelbouw, ik heb je al enkele malen een mail gestuurd, niets aangekregen??

B-Modelbouw

#38
Hoe ze bollen over de baan ... Beter dan de echte [:o)],
En ik kan 't weet het want die razen twee keer per uur hier door mijn achtertuin (die echte dan h? [:D]).

Als LS Models maar snel werk maakt van die loc 11.8, want een van de dagen brand die Lima loc 11.8 (zoals de echte) wel eens uit [B)].


Oei ... Mailserver ligt weer eens plat. Merciekes voor de info.

Peter

#39
Vanmorgen op de beurs in de sporthal aan het Schijnpoort (Sportpaleis) lagen er nog meer dan genoeg van die rijtuigen bij de diverse verkopers.
Hebben er trouwens nog een tijdje met Jan-Jozef staan praten.
Had wel pech. Mijn echtgenote had haar identiteitskaart bij mij in mijn portefeuille gestoken en die lag.......thuis nog op tafel. Dus niets bij, enkel wat kleingeld voor de entree en een kop koffie.
Dus met tranen in de ogen aan de stand bij Olaerts en Van Biervliet gestaan en ............NIETS!!!![}:)][}:)][}:)]kunnen kopen.
Het zal voor een volgende keer zijn.
Met vriendelijke groeten
Peter

BD1701

#40
De ICR-benluxrijtuigen, zijn idd prachtige rijtuigen in model geworden. Jammer van dat ene foutje op het AB-rijtuig, maar bon ik kan er mee leven. Wat de verdere afwerking betreft zijn ze volgens mij perfect in model, ze bollen ook prima, schildering oogt er goed uit, kortom binnenkort mogen we dan met een volledige Beneluxtrein inclusief staarstand en loc reeks 11 bollen over de sporen, en dat allemaal met materieel van LS-Models die rijkelijk voorzien zijn van details wat het een supermooie treinsamenstelling zal maken.

Op naar de volgende nieuwigheden van LS-Models.
 

B-Modelbouw

#41
In de huidige versie heb je A10 - A4B6 - B10 - BKD rijtuigen...
(Bordeaux met gele band)

In de nieuwe HI-Speed versie (Rood/Rose/Wit) vind je slechts A10 en B10 rijtuigen bij LS-Models ... Waar zijn die overige rijtuigen naartoe ???
Of worden deze in werkelijkheid terug NS-rijtuigen.

Het stuurstandrijtuig zal eveneens verdwijnen, wil dat zeggen dat er twee locs in ??n samenstelling gaan meebollen ?
En welke (E-186 ???)

Anarchy

#42
Zal de Traxx worden en gewoon kopmaken in het eindstation zeker?

Brunel

#43
citaat:
Geplaatst door B-Modelbouw

In de huidige versie heb je A10 - A4B6 - B10 - BKD rijtuigen...
(Bordeaux met gele band)

In de nieuwe HI-Speed versie (Rood/Rose/Wit) vind je slechts A10 en B10 rijtuigen bij LS-Models ... Waar zijn die overige rijtuigen naartoe ???
Of worden deze in werkelijkheid terug NS-rijtuigen.

Het stuurstandrijtuig zal eveneens verdwijnen, wil dat zeggen dat er twee locs in ??n samenstelling gaan meebollen ?
En welke (E-186 ???)




Moet even wat geschiedenis aan te pas komen.

De geel-rode Beneluxrijtuigen waren varianten op de oorspronkelijke geel-blauwe ICR rijtuigen van NS.

Inmiddels zijn alle ICR rijtuigen van NS gemoderniseerd tot ICRm. Uiterlijk is dat onder meer te zien aan het grotendeels ontbreken van raamspijlen. Na de modernisering zijn er alleen nog A-rijtuigen, B-rijtuigen en tot stuurstand verbouwde rijtuigen die overigens niet in Belgi? zijn toegelaten.
De HIspeed rijtuigen zijn gemaakt uit de A en B rijtuigen van de gemoderniseerde ICRm.

De ICRm HIspeed rijtuigen zijn bedoeld als tijdelijke oplossing, totdat er speciale treinstellen voor de diensten op de HSL beschikbaar zijn. Het eerste teinstel maakt momenteel testritten bij de fabrikant. Als de treinstellen zijn geleverd, keren de ICRm rijtuigen terug naar NS. Voor de duidelijkheid, het gaat om HSL-diensten in Nederland en tussen Nederland en Belgi?. De dienst Amsterdam-Brussel-Parijs zal het terrein blijven van de Thalys treinstellen.

Maar, de hele HSL tussen Amsterdam en Brussel is nog niet in gebruik genomen. Daarom vind je momenteel HIspeed rijtuigen in de aloude Beneluxtreinen, maar nog met de oude geel-rode stuurstandrijtuigen.

De bedoeling is dus dat de HI-speedrijtuigen verhuizen naar de HSL, zodra die in gebruik is genomen. Ze moeten dan inderdaad met twee locs gaan rijden.
De rijtuigen keren terug naar NS als de speciale treinstellen zijn geleverd. Het is zo langzamerhand de vraag of de nieuwe treinstellen niet eerder worden geleverd dan de HSL in gebruik wordt genomen. Dat is spannend. [:D]

Ondertussen woedt er in Nederland een discussie of er na de ingebruikname van de HSL ook nog een gewone Beneluxtrein zal blijven naast de snellere, maar ook veel duurdere HSL-treinen. De rijtuigen zijn er in ieder geval.

ERVIN

#44
Ook hier zijn de ICR -rijtuigen vandaag aangekomen, waarvoor dank aan diegene waar ik ze gekocht heb.[;)]

Momenteel heb ik nu 6 rijtuigen, nu wachten we op de Reeks 11 en het stuurstand-rijtuig.

En dat ze mooi koppelen kan je hier zien, de koppeling komt van Fleischmann ( profi-koppeling), en zelfs de rubberen balken tussen de rijtuigen zijn verend uitgevoerd, knap werk hoor LS!!![:p]