BeNeLux NS ICR Rijtuigen

Gestart door Anarchy, 30 december 2007, 13:40:15 PM

Anarchy

Gelukkig heb ik die op voorhand besteld. Op wat trekt dat nu nog? Al uiterkocht van voor ze er werkelijk zijn! [V]

MARKLINRIJDER

Ik heb ze hier staan, ze zijn enorm mooi, maar ik weet niet wat er zo fout is aan de nummering van de klassenr. van de BKD?

Verkaar je eens nader Gert.

Groetjes,

David

treinliefde

Ja, ze zijn prachtig, ik heb ze deze morgen afgehaald bij Patrick.

Die zei dat LS niet meer maakt dan er besteld wordt, maar dat er nog een levering komt in september en dan is het gedaan.

Ook van de 21 - 27  zijn er al enorm veel besteld en zou dit hetzelfde kunnen zijn volgens hem.

ERVIN

@treinliefde, ja ik heb dat bericht ook gehoord, echt tevreden over de economische prognoses en analyses die wetenschappelijk verantwoord zijn en van belang zouden zijn voor de klanten , kan ik echter niet goedkeuren!!

Stel, je hebt geen internet, en je bent alleen aangewezen op het lezen van MSM, t'ja, als je dan in "ons" lijfblad te lezen krijgt dat de rijtuigen uitgeleverd zijn, dan ben je er al meteen aan voor de moeite.

Hier gaat volgens mij, LS serieus in de fout, ok? stock-opbouw kost geld, veel geld, maar op deze manier, zoals ze nu bezig zijn, kan het volgens mij niet.

Maar niettegenstaande wil ik wel eens graag wat foto's zien van de rijtuigen, want ik wacht nog op mijn bestelde ICR-rijtuigen.[^]

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Pff, ik gok niet meer op die leverdata van LS.
Het is zoals Peter zegt, je hebt nog meer kans om de 6 juiste nummers van de Lotto te raden.
Maar als je even een gedacht wil hebben. Het eerste prototype van de reeks 15 werd getoond op 17 september. Verder hebben we daar nog geen nieuws meer over gehoord. De reeks 18 werd getoond op 25 september, toen had men al het laatste prototype in handen. Nadien is er niets meer over gehoord. De Franse versie ligt wel in de winkels.
Als ik dan een gok moet doen, dan gok ik op april-mei 2008.

Ik zat er toch niet ver naast met mijn gok. Bij de Lotto zouden dit toch al 4 juiste geweest zijn. [:D]

@ treinliefde: dus wie er 1 wil hebben zou nu nog zijn bestelling moeten doen. Anders heb je niks. [:(!]
Dat Mehano zijn plannen dan maar opnieuw gaat uitvoeren, want ik wil een model hebben, maar het geld groeit nu ook niet op mijn rug h?. Slecht bezig LS. Typisch voorbeeld van slachtoffer van het eigen succes te worden. [V]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

treinliefde

@ Jurgen,

Of dat slechter is weet ik niet, maar LS zal wel geld hebben en geen overstocks zoals bij vele merken en die nu hun importeurs en zichzelf verstikken met een reststock die maanden of jaren blijft staan.

Als je dit aan banken en beleggers vraagt, die zullen de strategie van LS de beste vinden met de grootste kans voor overleven.

Beter 50 tekort dan 100 over, dat is winst voor een bedrijf.
Maar voor de personen die er geen hebben is dit natuurlijk geen boodschap.

Bij Tufken stonden er redelijk veel, maar die waren allemaal voorbesteld, en er zijn er nog tekort.

B-Modelbouw

Bij mij is de eerste ICR-reeks (6 rijtuigen) ook toegekomen en heeft er al een rit Rotterdam-Antwerpen opzitten.
Een tweede ICR-reeks (6 rijtuigen) ligt klaar, maar moet nog worden afgehaald.
De extra blauwe ICR-reeks (BKD + B10) wordt pas later uitgeleverd.

De oude Lima loc doet nog behoorlijk zijn werk, al is 't geen zicht.
Op wisselstraten durft het jammer genoeg af en toe eens mis gaan, maar zoeken hier nog naar een oplossing (Koppeling wat smeren).

Wat is er wis aan het BKD rijtuig (klasse aanduiding) ???
En wat was zijn samenstelling ook al weer ???
Loc 11 - A10 - A4B6 - B10 - B10 - B10 - BKD - BS

B-Modelbouw

Voila, een uur later en weer een rit over en weer gemaakt (Brussel - Amsterdam [:p]).
En nu is me duidelijk geworden waarom die toch niet door een ruime wisselstraat wil ... 't Is een trek-duwstel, maar in H0 kan die niet zo goed tegen duwen, hierdoor blijven de koppelingen te dicht op elkaar (bij trekken worden ze uit elkaar getrokken) gedrukt en durven ze in elkaar haken. Bij deze een trek-duwstel zonder duwen [:I].

ERVIN

Aiai, en ik zit hier met een reuze kopstation, als dat maar goed komt??[:(]

B-Modelbouw

Ervin, voor jou is dat geen enkel probleem ... 'den Amsterdammer' komt op de benedenverdieping aan, en da's een doorrijspoor [;)][;)]

Chris

Tja....ik heb dan wel het een en ander aan te merken op de Benelux rijtuigen....
http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=367&Itemid=1

boke

Spijtig... LS verliest van zijn pluimen! Ik heb ze gelukkig niet besteld en lig daar totaal niet wakker van. [;)] Voorafbestellingen doe ik niet meer. E?n van mijn punten om selectief te kopen is de beschikbaarheid. Trouwens andere produkten (buiten modelbouw) bestel ik ook niet vooraleer het produkt ontwikkeld is en in de winkelrekken ligt. Waarom zou ik deze handelswijze dan toepassen op (dure) modeltreinen? [xx(]
Uiteindelijk is het toch maar een hobby en hangt je leven er toch niet van af? En wat je niet hebt, daar heb je ook geen zorgen mee... [;)]

mardelat

Ben van hetzelfde principe als U Boke. Bedrijven die zo werken doet bij mij een belletje rinkelen: gebrek aan cashflow ofwel moedwillig rekenen op speculatie. Marcel

treinliefde

En dat is waar het over gaat bij de Chinezen, ik hoor dat van verschillende mensen die produceren of produceerden in China,
na een tijd begint de kwaliteit stelselmatig te verminderen.

En als je wat veel zegt, gooien ze je eruit en doen ze het zelf.
Je moet er constant bijblijven, zo niet, gaat de kwaliteit of afwerking achteruit.

Binnen 10 jaar zullen de helft van de bedrijven van een kale reis terugkomen.  Maar nu pakt men gewoon daar de grote winst die er momenteel kan gemaakt worden.

B-Modelbouw

Over welke politiek een bedrijf aanhoudt ga ik me niet uitspreken, evenmin over de Chineese handel in 't algemeen.

Wat de Benelux-rijtuigen betreft, hier hebben ze inderdaad enkele steekjes laten vallen. Al zullen er bij zijn met een maandag ochtend productie, want bij mij zijn de schilderingen nagenoeg perfect, buiten de dikke gele verflaag. De fout van het A4B6 rijtuig is best grappig ... Een eerste klasse deel met een tweede klasse toilet [;)].

Voor de prijs van het geheel had ik inderdaad er meer van verwacht[V][V] ... LS-Models, laat je niet druk maken door ongeduldige klanten maar lever een perfect product af.