LSM - HLE 15

Gestart door Anarchy, 20 december 2007, 20:52:37 PM

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Peter

Ja dat begrijp ik ook wel, alleen is er een gezegde dat zegt:

"Al lachend zegt een zot zijn mening"

waarmee ik uiteraard niet wil zeggen dat B-modelbouw zot is natuurlijk[:D][:D][:D]



Ikke wel dan? [:D]

Feit blijft wel dat LS zich helemaal niet aan uitleveringsschema's kan of wil houden. Als men in juli zegt dat een model er in augustus of ten laatste september zal zijn, dan verwacht ik dat ook. Zeker als men al enkele jaren bezig is om het te produceren. Dan wil ik in oktober al lang een rijdend model in mijn handen gehad hebben. Nu is er nog steeds niets, nada, noppes, rien de knots. [:(]
Langs de andere kant geef ik Bert wel gelijk dat de portemonnee bij vele mensen leeg is en dat het een goede zaak zou zijn dat een model nog even uitgesteld word. Maar dan mag men dat ook wel melden en dat doet men dus langs geen kanten. Men geeft gewoon af en toe eens een nieuwe uitleveringsdatum mee en dat is volgens mij niet echt hetgeen waar wij zitten op te wachten.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

boke

Volledig mee akkoord, Jurgen. En ik kan ook Bert en Luc bijtreden. Er komt inderdaad te veel uit en de geldbeugel kan niet altijd volgen. Ik zelf relativeer het voortaan ook. Maar ik vind als er een product wordt aangekondigd en je begint daarvoor te sparen zodat je geldbeugel ervoor voorzien is, dat er dan ook afspraken moeten nagekomen worden. Ik heb ??n loc in bestelling die normaal in 't voorjaar 2007 geleverd zou worden. Momenteel wordt hij aangekondigd in 't voorjaar 2009! Een bestaande loc trouwens met alleen maar een ander nummer!
Van de (correcte) handelaar waarbij ik hem in bestelling heb, heb ik zelfs de kans gehad om de loc te annuleren, wat ik niet gedaan heb.
Ondertussen relativeer ik de modelbouwhobby zo hard dat ik met LSM-produkten geen rekening meer houd en ze schrap van mijn verlanglijstje en zodoende meer ruimte heb om te investeren in andere zaken... Ik ben dus in blijde verwachting van een pakketje van die correcte handelaar! [;)] En mijn in bestelling zijnde LSM-loc: ik zal wel zien! [:0] En ik heb nu meer tijd en ruimte in mijn budget om mijn geld uit te geven aan andere merken die met een Belgische loc op de markt komen of als er plots koopjes zijn. [:p] Dubbel profijt! [;)][:o)] Maar of LSM daarvan beter wordt, daar heb ik sterk mijn twijfels over! [:D]

B-Modelbouw

All? Peter je weet toch dat ik knettergek ben [;)] ...

Er is een gezegde dat zegt; Geen nieuws is goed nieuws
En dat is net wat Ls Models doet ... Hebben we liever dan dat ze om de maand hun termijn van uitlevering liggen op te schuiven. Dat schaad de geloofwaardigheid ook.

Dus ja, dan leggen we er ons maar bij neer en wachten gewoon af ...

Leuk is anders, maar weet dat er ondertussen waarschijnlijk andere
NMBS modellen van andere fabricanten door die Chineese handjes gaan.
Want waar komt bijvoorbeeld die AM74 van Jocadis vandaan, of die of dat model .............. Werken in opdracht zal voor Modern Gala nu eenmaal meer opbrengen.

En neen, die reeks 15 van Guido doet hier geregeld zijn dienstrondjes op de baan en wil ik nog lang niet kwijt.

Peter

B-modelbouw schreef:

citaat:
All? Peter je weet toch dat ik knettergek ben  


Oef, ik dacht dat ik de enige was die....[:D][:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

LokSound

ik vermoed dat ze eerstdaags bij LS Models uitkomen.

ESU heeft alvast een speciale decoder in het gamma: ESU-53423 (DCC + Motorola). Binnenkort ook mfx. Decoders worden voorgesteld in Mechelen 25-26/10/2008 bij Train Service Danckaert. LS Models staat ook in Mechelen: allen daarheen.

Ook voor LS Models 11-12-21-27!
Telkens 21-polig. (ook 8-polige versies bestaan als een tijdje voor identieke modellen bij andere merken).

Patrick

rgp

Dag,

Als ik zie hoe er vooral bij 3-rail gekl***t wordt inzake digitalisering (en ook geld wordt verkwanseld) dan stel ik de vraag: waarom gebruiken jullie niet gewoon DCC ?

De Pijl rijdt al 20 digitaal met ZIMO (eerst eigen protocol, daarna DCC).  Nooit problemen.  En ondertussen zijn ze bij de 3-railers al drie keer van systeem veranderd.

Roland

Ludwig

citaat:
Geplaatst door rgp

Dag,

Als ik zie hoe er vooral bij 3-rail gekl***t wordt inzake digitalisering (en ook geld wordt verkwanseld) dan stel ik de vraag: waarom gebruiken jullie niet gewoon DCC ?

De Pijl rijdt al 20 digitaal met ZIMO (eerst eigen protocol, daarna DCC).  Nooit problemen.  En ondertussen zijn ze bij de 3-railers al drie keer van systeem veranderd.

Roland



Dag Roland,
Ik rij zo'n 18 jaar met mijn control unit zonder enig probleem.
Als je pers? alle grille van Marklin wilt volgen dan sta je er inderdaad niet goed op.
Maar tot nu toe volstaat mijn oude centrale nog voldoende.
En moet er ooit een nieuwe komen dan zien we wel, maar tot hiertoe zijn alle nieuwe Marklin systeem compatibel gebleven met het oude materiaal en Marklin heeft bij mijn weten ook nooit iemand verplicht de vernieuwde centrales aan te kopen.
Dat je beweerd dat het hele digitaal gedoe van Marklin te duur is kan ik alleen maar beamen.
Of zie ik dat nu verkeerd?
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

erik de noorman

Als ik zie hoe er vooral bij 3-rail gekl***t wordt inzake digitalisering (en ook geld wordt verkwanseld) dan stel ik de vraag: waarom gebruiken jullie niet gewoon DCC ?

Ronald ik veronderstel dat je bedoelt: 3 rail en motorola en mfx.[;)]

Mijn treinen rijden ook 3 rail  met een IB, hier alleen maar plezier en geen zorgen. Een bedrijfzeker,goedkopere en gebruiksvriendelijker systeem is er momenteel niet op de markt. Daar kan het systeem van zimo in de verte nog niet aan typen. [:D]

Erik

rgp

Erik,

Idd,ik bedoel motorola en mfx, niet de personen.  5wat men ook beweert, ik speel nooit de man)

IB is zeker bedrijfszeker, maar een volledige modulebaan, dan moet het passen, sorry.

Roland

Anarchy

Normaal morgen op de beurs leverbaar, de 15/150 in lichtblauwe kleur.

nohab

Jawel, de 15 is daar en zelfs in het geel in alle versie met alle nummers, maar bij Treinshop Olaerts, en sinds meer dan twee jaren [:D][}:)][;)][;)]

DE 27 LS-Models komt binnen 3 weken op de markt.

Anarchy

Dit las ik op de site van Het Spoor:

"De type 15 van LSmodels is binnen !!!

de 12021,12022 en 12023

in 2-rail- EN 3-rail-uitvoering

De digitale versies hebben:

   *wisselende frontlichten
   *rode sluitlichten afzonderlijk schakelbaar
   *frontlichten kunnen afwisselend pinken
   *schakelbare cabineverlichting

foto's volgen later."

Ziet er dus naar uit dat het een luxe versie wordt, die 15 [:p]

modelbaanHO

De 15 was vandaag op modelspoorexpo bij verschillende handelaars beschikbaar. Ik heb mijn model meegenomen bij mijn handelaar die een stand heeft op de expo.
Geduld wordt beloond : het is een prachtig model geworden. Mooi gedetailleerd en rijeigenschappen die we van LS gewoon zijn.
Voor mij geen opmerkingen voor dit model.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

the_gold

Waneer word de laatste kleurstelling uitgebracht?
Hopelijk achter de 27, anders word dat ferm zoeken in de porteman??[:D]

Groetjes!

homer

ik heb de 1505 van olaerts blauw gele streep(je) rijdt fantastisch goed[:)] en ja ik heb ook de ls versie gezien en ook bevestiging gekregen van de 21 op 3 tal weken....whe shall see