Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

mr-direct

Gestart door wimhelsen, 18 september 2007, 14:42:49 PM

wimhelsen

Hoi,

ik heb het marklin model 30000 in gebruik, maar ondertussen ook al getest met een andere loc. Die andere loc die rijdt zonder problemen. Dus zal ik het adres in mr-direct eens aanpassen en zien wat er gebeurt.

wordt vervolgd

groetjes
Wim
HO märklin digitaal, NMBS, III

wimhelsen

hoi,
weer een tijdje geleden, blijkbaar zijn mijn wielen toch vuil en zal ik mijn loc en sporen is deftig moeten poetsen.
Ik ben nu ook op zoek naar een andere pc, een pc met meerdere com- poorten. Je hebt een com - poort nodig om aan te sluiten aan je sporen en een com - poort om een tweede pc. Op die tweede pc komt koploper.
dus ofwel een andere pc of een pci kaartje met compoorten.
wordt vervolgd
HO märklin digitaal, NMBS, III

n/a

Geachte forumleden,

Na jaren heb ik de hobby modelspoortrein weer opgepakt.
Ik wil dit jaar een digitaal gestuurde modelspoorbaan bouwen.
Ik ben al aardig op weg.
In heb gekozen voor mrdirect omdat dit zeer betaalbaar en flexibel is. Momneteel heb ik een proefbaantje gebouw die aangestuurd wordt door een pentium1 pc waarop mrdirect draait en die een marklin delta booster aanstuurd.
De locomotief kan via het toetsenbord bestuurd worden.
De volgende stap is dat ik de genoemde pc via een nulmodem kabel wil aansluiten op een tweede pc waarop koploper draait.
Koploper wil niet de pc zien waarop mrdirect draait.
Ik heb het geprobeerd met een nulmodem kabel met volledige handshake.
En met een nulmodemkabel zonder handshake.
Pc mrdirect com1 naar de booster en com 2 naar koploper.
Ik heb geprobeerd com 1 en com 2 om te draaien in de instellingen van mrdirct om te controleren of com 2 port goed is alleen is mij dit nog niet gelukt.
Wie kan mij helpen.

met vr. gr.
Steven

Gerolf

Steven, het heeft niet veel zin dezelfde vraag in twee draadjes te stellen. Integendeel zelfs, dat leidt tot naast-elkaar-discussies
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw