Nieuws:

Nu in MSM 272 TREINSAMENSTELLING: Bananen Express

Hoofdmenu

Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

poco loco

citaat:
Geplaatst door Jean_Hoogstad

13,5 x 8,8 x 2,5 mm.

Jean

Wow, dat IS klein.

Bedankt, dat opent perspectieven.

In 'mijn' modelbouwwinkel nemen ze bijna steeds de woorden "nog niet mogelijk" in de mond voor openingen die stukken groter zijn en zitten ze te wringen met joekels van esu-decoders.

goeten,luc.

Kees-Jan

Een Zimo 620 bouw ik standaard in N loc's.

Wat al eerder aangegeven is: ze zijn duurder maar hebben veel meer instelmogelijkheden.

Kees-Jan

pabe

citaat:
Geplaatst door modelbaanHO

Dit weekend enkele mooie aankopen gedaan:
De eerste foto's zijn van een dubbelset van TRIX: de BR03 in blauwe F-zug kleuren (tp. III) samen met de BR003 (tp IV)

Luc,
hoe zijn de rijeigenschappen van de blauwe BR03, en wat voor motor zit erin ? Als ik het goed heb is het model ook voorzien van een 21-polige decoder stekker ?
groetjes,  Paul

modelbaanHO

Dag Paul,

Ik zal een en ander moeten nakijken. Voor het ogenblik zitten de locs weer opgeborgen in de doos wegens plaatsgebrek.

Ik heb het model eventjes laten rijden,onmiddellijk nadat ik het heb gekocht. De loc rijdt wel soepel, zowel vooruit als achteruit. In vergelijking met modellen van andere merken maakt de moter iets meer lawaai. De verlichting bij vooruit rijden is zwak (ik rijd analoog). Bij achteruitrijden is die wel voldoende sterk. De lichten wisselen volgens de rijrichting.

Wat betreft het type motor en de mogelijkheid om een 21 polige decoder te plaatsen moet ik opzoeken in de documentatie.
Als je een beetje geduld hebt...

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

pabe

Luc, bedankt voor de snelle reactie!  Volgens de site van Trix zit er een 21 polige decoderstekker op.  

Maar nu een -moeilijke- subjectieve vraag: maakt de motor teveel herrie om een sounddecoder in te bouwen?  Dus, gaat het motorgeluid storend werken ?

groetjes,  Paul

Peter

Mijn Trix baureihe 10 en 42.90 maken teveel lawaai om er een sound-decoder in te bouwen.
Ondanks dat ze zeer goede rijeigenschappen hebben, maakt de motor en/of de overbrengingen teveel herrie.
Ook mijn Belgische eloks en mijn 201 haaft dat probleem en met smeren is het niet om te lossen (spijtig)
Aan de andere kant mijn K?f II rijdt quasi geruisloos.
Met vriendelijke groeten
Peter

pabe

citaat:
Geplaatst door Peter
Ook mijn Belgische eloks en mijn 201 haaft dat probleem en met smeren is het niet om te lossen (spijtig)

Hi Peter,
inderdaad, ik mijn 201 heeft ook hetzelfde probleem, vandaar dat ik wat voorzichtig was...
En ja, mijn E36 van Trix loopt zoals een Roco...
Bedankt voor de informatie,
Groetjes,  Paul

pabe

citaat:
Geplaatst door Peter
[en met smeren is het niet om te lossen (spijtig)

Peter, nog een vraagje: is het de motor zelf die voor het storende geluid zorgt, of de overbrenging, of beide..[:I]
Thanks,  Paul

Chris

de nieuwe G1206 van Mehano, in de uitvoering van de ERS 1201 en 1202

Peter

Paul,

Volgens mij is het in hoofdzaak de motor, alhoewel de metalen tandwielen ook niet bepaald geruisloos zijn.
Dat het anders kan bewijzen ze met hun model van de K?f II. Wat de nieuwe modellen met die sinusdrive doen weet ik niet.
Ik weet wel dat je voor ongeveer 70 ? 80 euro van SB een inbouwset met Faulhaber kan kopen. Dan rijdt zo'n lok bijna geruisloos.
Met vriendelijke groeten
Peter

pabe

citaat:
Geplaatst door Peter

Paul,

Volgens mij is het in hoofdzaak de motor, alhoewel de metalen tandwielen ook niet bepaald geruisloos zijn.
Dat het anders kan bewijzen ze met hun model van de K?f II. Wat de nieuwe modellen met die sinusdrive doen weet ik niet.
Ik weet wel dat je voor ongeveer 70 ? 80 euro van SB een inbouwset met Faulhaber kan kopen. Dan rijdt zo'n lok bijna geruisloos.

Hi Peter, bedankt !!

Kees-Jan

Een br 112 van Roco onderweg met een slaaptrein van de CSD (sachsenmodelle).

Kees-Jan

Arbeco

@ Kees-Jan: Mooi spul heb je weer gekocht, zeg!! Vooral het rijtuig lijkt me een opvallende verschijning op je baan, is het niet?

Mijn nieuwste aanwinst bestaat uit 12 ertswagens van de DB van Roco, de bekende ERZ IIId wagens uit de set. Deze zijn in tp 3, dus die kunnen mooi door mijn Ardennen gaan rijden. Ik denk dat deze wagens toch ook wel 's de grens overkwamen, bij mij in elk geval wel[:D] Komend weekend zal ik ze eens wheatheren en realistisch beladen, want nu ligt er een hoopje plastic in de bak in plaats van kolen of erts....

Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...

Tom

rees-cees, dat slaaprijtuig ziet er wel geweldig uit. [^]

Lennart, kan je mischien een fototje plaatsen? [:p]
Tom

Arbeco

Heeey Tom, dat heb ik al regelmatig geprobeerd, maar het wil me niet lukken...[:(][:(] O ja, je 59'er is goed bezig hier hoor!![:D][:D]

Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...