Nieuws:

Nu in MSM 264 PRAKTIJK: Modelbouwkunst in een doosje, deel 2 | Sluitverlichting op goederenwagens | De NS Railhopper | Opwaarderen van een startset-wagen

Hoofdmenu

Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

Jean

Een Hamo Motorpost. Gewoon voor de heb, want op een Duits baantje zonder bovenleiding kom je ze eigenlijk nooit tegen.

hapkin

Hallo Lijn50

Wat een super mooi loc heb je daar ontvangen.
Hoe zijn de rijeigenschappen.
De kleur lijkt op de foto super fel blauw, of is dit door de foto/licht

Mvg Steve

ERVIN

@Lijn 50  ,zou ik ook graag even willen weten hoe de rijeigenschappen zijn , ik krijg mijn loc volgende week binnen , ben benieuwd , ik heb de Europort 4000 , die doet het uitstekend.

Michael

Ik heb zo'n Hamo Motorpost gehad, recent heb ik deze verkocht, reed goed maar leek net een loc met sounddecoder zoveel herrie maakten de metalen tandwielen tijdens het rijden.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Metpetergaathetbeter

Net als vervuilen van materiaal is weatheren 100% getrouw net iet te veel in schaal voor de meesten......

factageklerk

hier is de nieuwste aanwinst; de Hoftrein van Kaiser Wilhelm 2 van Märklin de digitale versie 2681

Lijn50

Citaat van: hapkin op 14 november 2025, 22:30:32 PMHoe zijn de rijeigenschappen.
De kleur lijkt op de foto super fel blauw, of is dit door de foto/licht

Citaat van: ERVIN op 14 november 2025, 23:43:33 PM@Lijn 50  ,zou ik ook graag even willen weten hoe de rijeigenschappen zijn , ik krijg mijn loc volgende week binnen , ben benieuwd , ik heb de Europort 4000 , die doet het uitstekend.

Hallo,
De kleur lijkt op de foto inderdaad super fel blauw. Er ligt een doorschijnd folie op de tafel die het licht weerkaatst, wat de kleur feller blauw doet lijken. En ik heb onlangs problemen gehad met de kleuren mijn fototoestel... vandaar

De rijeigenschappen van de loc zijn uitstekend. Ik heb de loc deze morgen voor het eerst kort getest. Ondanks dat de sporen eens grondig gekuist moeten worden omdat ik momenteel aan het decor begonnen ben, reed de loc bij lage en hoge snelheid vlekkeloos.

Ik heb de loc dan een convooi met 20 4assige containerwagens laten slepen en het verliep heel vlot, zelfs over een helling van 2 tot 3% met bochten.
Ik heb ook een zijspoor naar een chemiefabriek met een bocht van 90 graad radius 40 cm. Daar reed de loc, solo weliswaar, zonder problemen.

Dit was weliswaar maar een eerste en summiere test.

Groetjes,

Philippe

Jean

Citaat van: Michael op 15 november 2025, 10:38:17 AMIk heb zo'n Hamo Motorpost gehad, recent heb ik deze verkocht, reed goed maar leek net een loc met sounddecoder zoveel herrie maakten de metalen tandwielen tijdens het rijden.

Er komt een ander motortje in, is de bedoeling. Wat er over blijft aan tandwielherrie zal ik wel zien. Bij andere 4-assige locs van Matrix huize viel dat wel mee na zo'n ombouw.

Groeten,
Jean

ERVIN

Sinds vorige week is ook hier de Euro 9000 aangekomen , wat een beest , wat een trekkracht en fluisterzacht bolt hij over de rails.
TOP model van Südexpress!!

Euro 9000 by Erwin Janssens, on Flickr

Euro 9000 by Erwin Janssens, on Flickr

ceuleer

Nog enkele Chemieketelwagons aan de verzameling toegevoegd.
Mijn keteltrein begint al vorm te krijgen.  ;D

[url="https://flic.kr/p/2rHDEgC"]

[url="https://flic.kr/p/2rHJcKk"]

Metpetergaathetbeter

Gunther, een vorm van positieve jaloersheid  overvalt mij, er komt geregeld eenVTG met een verschillend UIC-nr op de markt.
.

ceuleer

Ja Peter, ik heb al weet van minstens 40 verschillende varianten die Piko gemaakt heeft, waarvan 18 VTG wagons.
Maar deze chemieketelwagons van verschillende operatoren rijden ook willekeurig door mekaar heb ik al gemerkt, ook zelfs samen met gasketelwagons.

SuSke

In realiteit zijn keteltreinen gewoon een allegaartje van wat er opde sporen rondrijdt. Nieuwe, vuile, verroeste,...en van alle operatoren en eigenaars door elkaar.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.