Nieuws:

Nu in MSM 260 RUBRIEKEN: Actiemodel 2024 | Club: 50 jaar MTD | Actualiteit grootbedrijf | Recensies

Hoofdmenu

Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

janieburton

Citaat van: ceuleer op 28 augustus 2025, 12:47:50 PMLang achter gezocht Suske, maar nergens te vinden, dus vanuit de UK via ebay gekocht.
Een particulier die dit aanbood, in nieuwstaat, en mijn bod was ok voor hem.
En ebay rekent bij de verkoop ineens de invoerkosten aan bij de betaling, die waren 8,99 GBP.
Dus niet overdreven.
Dus omgerekend heb ik 50 euro betaald inclusief verzending en invoerkosten. Dit vond ik nog ok.
Ze vragen soms al 50 - 60 euro voor het gebouw alleen zonder taksen en verzending.

Zeer mooie gebouwtje!

Ik begrijp niet goed hoe Ebay de invoerkosten kan aanrekenen.
Als Ebay deze invoerkosten aanrekend betekend dat dan ook men die extra kosten die Bpost aanrekend bij zendingen van buiten de EU niet moet betalen?

Ik heb het systeem van Ebay ooit voorgelegd aan de Belgische douane via mail en hun antwoord was kort: enkel de douane kan de invoerkosten bepalen.

ceuleer

Als je op Ebay iets zoekt wat verkocht wordt in het Verenigd Koninkrijk, dan staat er bij sommige  aanbiedingen "Douaneservices en internationaal traceren aangeboden". Bekijk volgende link.

https://www.benl.ebay.be/sch/i.html?_nkw=bachmann+44-081&_sacat=0&_from=R40&_trksid=p3519243.m570.l1313

Wanneer je zo een aanbieding aanklikt staat er een schatting van de invoerkosten, die zal dus berekent worden wanneer je het koopt, naargelang de wisselkoers.

https://www.benl.ebay.be/itm/388655927391?_skw=bachmann+44-081&itmmeta=01K429J41CA4EZZSTCZYM83X19&hash=item5a7db2d05f:g:U9oAAOSwKgdkV6Tw&itmprp=enc%3AAQAKAAAA0FkggFvd1GGDu0w3yXCmi1fgwouptJQqi2%2F8ddtIHjt2KNrOBdR7qPGuoDO3VZmY6%2BQNDqZaz1Qb7lXwF27dxDKeg8zKlAkrzPNfTkluXe8X9LMBgxn1Zxwei769up5C18cnxuUoD9SJnrl3%2F51YqbQDxe%2By%2Fqt%2BQbBY%2BmKZa3a%2BDJBXAW8BCGK04cc4Ybd4pSgk2QGHL1ZCehwWJibgcpLoRpluugb9kv35%2FNOT91LWMd97g7AJ2vzD3nUTEz4gK9uDsqWGIbKkgyQsRYqzFXw%3D%7Ctkp%3ABk9SR-jAyMmgZg

Er worden geen kosten meer aangerekend tijdens de levering, gewoon pakket ontvangen en klaar.
Ebay zal dan toch een dienst aanbieden die de contactpersoon van de Belgische douane niet kende.
Ik kan me niet voorstellen dan een firma als Ebay zo maar wat doet zonder de wet te volgen.

Boemeltrein

Onlangs een item verkocht via Ebay en naar België verzonden vanuit Zwitserland, de koper betaalde inderdaad de aankoop inclusief de BTW 21% meegerekend door Ebay. Tot verbazing rekende Bpost BTW aan, de koper tekende verzet aan met bewijs van Ebay-factuur....het pakje ligt ondertussen weken in de douanedepot ter behandeling van het verzet door de koper. Enigszins wraakroepend als particulier als je weet dat Ali miljoenen pakjes importeert de meesten met lagere waarde aangegeven dan de reële en dit zonder noemenswaardige hinder. Ik heb als verkoper mijn plicht gedaan, alles netjes aangegeven maar de koper is hier nu de pineut en kan blijven wachten op antwoord van de douane.... :-\
Vivez le jour, Dormez la nuit, Voyagez en Wagons-Lits.
You can't buy happiness but you can buy model trains and that's pretty close.