Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

vanmiegroet

Dan nmoet er wel nog enkele ex-pruisische rijtuigen bij of een aantal oude NMBS-rijtuigen.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Sicco


ToThePoint

citaat:
Geplaatst door vanmiegroet

Dan nmoet er wel nog enkele ex-pruisische rijtuigen bij of een aantal oude NMBS-rijtuigen.



Heeft u daar bewijzen van ?
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

vanmiegroet

Ik heb ergens in een boek gelezen 5 ik weet niet meer dewelke) dat het duitse leger ex- pruisische rijtuigen gebruikte en een aantal belgische rijtuigen opeistevoor de militaire treinen. Vooral GCI-rijtuigen, K1's L-rijtuigen.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Peter

Toch nog twee kleine (niet negatief bedoelde) opmerkingetjes.

De baureihe 50 reed nooit met Witte windleitblechen (windleiplaten) maar wel met Wagner windleitblechen (de grote) of anders zonder.

Ik betwijfel of vliegtuigen voor de korte afstand van Duitland naar Belgie ooit met de trein vervoerd werden. Dikwijls werden vliegtuigen naar Belgie getranfereerd door (zoals bij de Engelse RAF) vrouwelijke piloten of gewoon door piloten die op het einde van hun (zeldzaam) verlof, ze moesten overvliegen naar hun basis.

Maar ondanks alles is het een leuke set die als je wil(hoeft niet) met geringe moeite aangepast kan worden zodat ze helemaal juist is.
Met vriendelijke groeten
Peter

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door Peter

Toch nog twee kleine (niet negatief bedoelde) opmerkingetjes.

De baureihe 50 reed nooit met Witte windleitblechen (windleiplaten) maar wel met de grote of anders zonder.

Ik betwijfel of vliegtuigen voor de korte afstand van Duitland naar Belgie ooit met de trein vervoerd werden. Dikwijls werden vliegtuigen naar Belgie getranfereerd door (zoals bij de Engelse RAF) vrouwelijke piloten of gewoon door piloten die op het einde van hun (zeldzaam) verlof, ze meosten overvliegen naar hun basis.

Maar ondanks alles is het een leuke set die als je wil(hoeft niet) met geringe moeite aangepast kan worden zodat ze helemaal juist is.



Idd Peter in die periode reden de stoomloc's met grote windleiplaten rond. Die info heb ik ook gevonden in het boek over stoomloc's in WWII. Misschien zal ik ooit er grote op plaatsen. Ik heb mooie detailfoto's van die platen in het boek staan.
Ik wou eerst de loc in camouflage zetten. Uit het boek blijkt dat er toen niet al te veel loc's dat hadden. Diegene die wel in camouflage werden geschilderd hadden ook bepantsering.
Aangezien het een BR50 is van fleischmann die in beperkte oplage gemaakt is vond ik het zonde om hem uiteindelijk een ander jasje te geven.

Het idee van de baan alhier is deels gebaseert op het idee van bokrijk. Een soort levend museum dat materiaal van verschillende periodes huisvest.
Zodoende kan het zijn dat hier een stoomloc van de etat belge naast een I11 staat te blinken. Of de vliegtuig samenstelling hier rondrijd achter een net gepasserde stoomloc vanuit TPI.

Ben toch benieuwd naar wat u bedoelt met: "Maar ondanks alles is het een leuke set die als je wil(hoeft niet) met geringe moeite aangepast kan worden zodat ze helemaal juist is."
Heb graag een piece unique en als het even kan een beetje korrect, maar op zich is het idee dat hier in de hersepan ontstond redelijk geslaagt. Het was een goede vingeroefening.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door vanmiegroet

Ik heb ergens in een boek gelezen 5 ik weet niet meer dewelke) dat het duitse leger ex- pruisische rijtuigen gebruikte en een aantal belgische rijtuigen opeistevoor de militaire treinen. Vooral GCI-rijtuigen, K1's L-rijtuigen.



Kan zijn Ruben, maar is dat dan niet voor troepentransport?
De BR50 is bij mijn weten een goederenloc die vooruit als achteruit even snel reed.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Peter

Ik denk dat ik nog ergens een set met grote windleiplaten heb liggen voor die lok.
Ik kijk het morgen even na
Met vriendelijke groeten
Peter

ToThePoint

Ow ow ow kijk eens wat er nu ronddenderd op de baan.
De Bosphorus express. Met opschrift "Corridor x in 35 hours" Al is het slect te zien op de picture.
De sleep tankcontainer met gevaarlijke inhoud is 2.5m lang.


Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Kees-Jan

Pssssssst mooie lok maar de wissers zitten verkeerd om [8D]

kees-jan

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door Rees-Cees

Pssssssst mooie lok maar de wissers zitten verkeerd om [8D]

kees-jan



Geen erg Kees-Jan de motor werkt ook maar op een spanning en de pantografen zijn niet functioneel.
De koppelingen zijn ook niet al te korrect en er zijn geen remmen op de wielen.
De kast is van kunststof waar voor het 1/1 model vermoedelijk metaal gebruikt wordt.
De wielen zijn ook niet al te echt op schaal, te grote flenzen en loopvlak.
De 5 van de 35 goed scheef erop zetten want de aanpassing van 37 naar 35 gebeurde ook niet al te correct.

Ik begrijp niet wat u precies bedoelt met verkeert om zitten.

Als u bedoelt de ruststand maakt het voor mij niet uit of ze nu aan de buitenkant of aan de binnenkant staan.
Als u bedoelt dat het centerpunt onderaan zit dandient u de loc met de wielen op de rails te zetten ipv op de pantografen want op het volgende filmpje is te zien waar het centerpunt van de wissers geplaatst is op het grote voorbeeld. Ook kan u daar zien dat de 5 redelijk scheef geplaatst word. Een blinde ziet dat zelfs.

http://www.dispolok.com/en/about-us/bosphorus_europe_express.html
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

wisselstromer

ik denk wat cees bedoeld is dat de rechter ruitenwisser in de linkerhoek vh rechterraam moet staan
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Kees-Jan

citaat:
Geplaatst door wisselstromer

ik denk wat cees bedoeld is dat de rechter ruitenwisser in de linkerhoek vh rechterraam moet staan



Juist. Niet meer en niet minder. Bij een Piko zitten ws de wissers op de ruit gegoten net als de handgrepen. Bij de Roco zijn dit allemaal losse delen.

Kees-Jan

ERVIN

citaat:
Geplaatst door Rees-Cees

citaat:
Geplaatst door wisselstromer

ik denk wat cees bedoeld is dat de rechter ruitenwisser in de linkerhoek vh rechterraam moet staan



Juist. Niet meer en niet minder. Bij een Piko zitten ws de wissers op de ruit gegoten net als de handgrepen. Bij de Roco zijn dit allemaal losse delen.

Kees-Jan



En dat zal dan wel weer met de prijs tussen beide fabrikanten te maken hebben h?.[;)]
Ik vermoed dat de Roco een stuk duurder zal zijn dan de Piko.
Niettegenstaande is het toch een knappe loc hoor ToThePoint.[;)]

ToThePoint

Ik vermoed dat het 120 a 150 euro verschil zal zijn.
Het was een AC model met ingebouwde decoder.
De sleper werd verwijderd en de aansluitdraden op de voorziene plaatsen voor DC gesoldeerd.
Het duurde 15 min in totaal om er een DC model van te maken.

Hier de kostprijs

Hier klikken
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI