Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

bollen neus

ROCO 62858 DSB MY1108, geel/zwarte uitvoering tijdperk 5.[:)]

Stefke

citaat:
Geplaatst door Rees-Cees

Nu kijk dit is toch een fraai model:



Nee deze keer niet zelf gemaakt maar besteld van Roco.

Kees-Jan



idd een zeer fraai loc.
 

ToThePoint

Vandaag aangekomen in Trimaxion-park.
Met speciale dank aan Jean Fagnes, die de boeken over WWII verkocht vorige week en die als geroepen toekwamen.

Voorzien van stroomdoorvoerende kortkoppeling V2.4 zijn de sluitlichten op het bagagerijtuig vanuit de loc aan en uit te schakelen.
Stroomafname op alle wielen. Dankzij de speciale koppeling neemt de loc dus stroom op op alle wielen van de sleep.
Totale lengte trein 2,5m.










Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Peter

Mmmm, de kleurenschemas van die Messerschmidt 109 is wel een vrije interpretatie., maar de lok zelf is wel prachtig.
Met vriendelijke groeten
Peter

chef garde

En durf de I11'en geen vooroorlogs materiaal te noemen!!  [:D][:D][;)]

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door Peter

Mmmm, de kleurenschemas van die Messerschmidt 109 is wel een vrije interpretatie., maar de lok zelf is wel prachtig.



Die zijn op het internet te vinden. Afbeeldingen genoeg.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door chef garde

En durf de I11'en geen vooroorlogs materiaal te noemen!!  [:D][:D][;)]



Met wat kreativiteit kan dat, maar zal de I11-en laten voor wat ze zijn.
Wel ga ik vanuit de loc de lichten in de stuurstandrijtuigen schakelen, alsook de interieurverlichting. Word weer een gebricoleer !!
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Peter

citaat:
Die zijn op het internet te vinden. Afbeeldingen genoeg


Inderdaad. Alleen, een groot gedeelte is puur fantasie. En dan heb ik het niet over de kleurtinten, want ondanks het feit dat ze in RLM (Reichsluftministerium) en RAL (Reichs Ausschuss f?r Lieferbedingungen) kleuren (meestal) geschilderd werden, verkleurden sommige kleuren vrij snel.
Ik heb het dan ook enkel over de kleurschema's. Voor geinteresseerden, de boeken van de reeks "Luftwaffe Camouflage & markings 1935-45 van Kookaburra" (4 delen) en de informatie in de magazines van de IPMS (International Plastic Modellers Society) zijn mee van de beste bronnen die er bestaan. Deze organisatie is wereldwijd met vele afdelingen die hun eigen maandblad uitgeven (ook in Belgie en Nederland)
Als iemand informatie hierover en over de Luftwaffe nodig heeft, ben ik altijd bereid die te geven (ben altijd lid v/d IPMS geweest) maar dan niet via dit forum, want hier gaat het tenslotte over treinen.
Met vriendelijke groeten
Peter

ERVIN

Toch best wel een origineel sleepje met die vliegtuigen.[;)]

Heb je die houtconstructie onder die vliegtuigen ook zelf gemaakt??

Stefke

citaat:
Geplaatst door Peter

citaat:
Die zijn op het internet te vinden. Afbeeldingen genoeg


Inderdaad. Alleen, een groot gedeelte is puur fantasie. En dan heb ik het niet over de kleurtinten, want ondanks het feit dat ze in RLM (Reichsluftministerium) en RAL (Reichs Ausschuss f?r Lieferbedingungen) kleuren (meestal) geschilderd werden, verkleurden sommige kleuren vrij snel.
Ik heb het dan ook enkel over de kleurschema's. Voor geinteresseerden, de boeken van de reeks "Luftwaffe Camouflage & markings 1935-45 van Kookaburra" (4 delen) en de informatie in de magazines van de IPMS (International Plastic Modellers Society) zijn mee van de beste bronnen die er bestaan. Deze organisatie is wereldwijd met vele afdelingen die hun eigen maandblad uitgeven (ook in Belgie en Nederland)
Als iemand informatie hierover en over de Luftwaffe nodig heeft, ben ik altijd bereid die te geven (ben altijd lid v/d IPMS geweest) maar dan niet via dit forum, want hier gaat het tenslotte over treinen.



Zoals peter hier neerpent. De schemas op die ME Bf-109's kloppen niet. en hij heeft een aardige tip voor wie er meer wil over weten.
Ook de boeken uite de Jagdwaffe reeks van Classic publications zijn er aardige bron om meer te weten te komen over de kleuren schemas van de Me bf-109
 

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Toch best wel een origineel sleepje met die vliegtuigen.[;)]

Heb je die houtconstructie onder die vliegtuigen ook zelf gemaakt??



Het is 2x een set van Marklin en een derde junkers set.
Gelevert zijn ze zilverkleurig en men beweert dat het rond 1930 is.
Een vlugge opzoeking van het vliegtuigtype leerde me dat het eerste prototype rond 1937 a 38 verscheen. Een trein met 3 gedemonteerde vliegtuigen van dat type is dus knal in WWII periode me dunkt dus daarom de aanpassingen. Ook op de wagons staat overal 1941 op en volgend onderhoud 1942.
De sets komen met de houtconstructie in zwartkleurige plastiek en zijn opzetsukken op de wagons.
Ik vond het niet kunnen en mengde een kleurtje bij elkaar dat op blank hout gelijkt.
De mengeling is wit, beetje geel, wat bruin en dan kijken of het ok is. Deed er vervolgens nog een toets rood bij een ik was tevreden.
Met de airbrush alle onderstellen gespoten.

Anyway de br 50 was een van de eerste aankopen qua loc's. Achteraf ben ik me meer gaan interesseren n stoom van de etat belge. Dus de loc heeft zijn bestemming gekregen aangezien de originele loc in dec 1940 opgelevert werd.
By the way, heb nog een br50 staan, u kan al raden wat daar acher gaat hangen.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door Stefke

citaat:
Geplaatst door Peter

citaat:
Die zijn op het internet te vinden. Afbeeldingen genoeg


Inderdaad. Alleen, een groot gedeelte is puur fantasie. En dan heb ik het niet over de kleurtinten, want ondanks het feit dat ze in RLM (Reichsluftministerium) en RAL (Reichs Ausschuss f?r Lieferbedingungen) kleuren (meestal) geschilderd werden, verkleurden sommige kleuren vrij snel.
Ik heb het dan ook enkel over de kleurschema's. Voor geinteresseerden, de boeken van de reeks "Luftwaffe Camouflage & markings 1935-45 van Kookaburra" (4 delen) en de informatie in de magazines van de IPMS (International Plastic Modellers Society) zijn mee van de beste bronnen die er bestaan. Deze organisatie is wereldwijd met vele afdelingen die hun eigen maandblad uitgeven (ook in Belgie en Nederland)
Als iemand informatie hierover en over de Luftwaffe nodig heeft, ben ik altijd bereid die te geven (ben altijd lid v/d IPMS geweest) maar dan niet via dit forum, want hier gaat het tenslotte over treinen.



Zoals peter hier neerpent. De schemas op die ME Bf-109's kloppen niet. en hij heeft een aardige tip voor wie er meer wil over weten.
Ook de boeken uite de Jagdwaffe reeks van Classic publications zijn er aardige bron om meer te weten te komen over de kleuren schemas van de Me bf-109



Kunnen ze me al niet verwijten dat ik een nazi ben. Noch me voor de rechter slepen.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door Peter

citaat:
Die zijn op het internet te vinden. Afbeeldingen genoeg


Inderdaad. Alleen, een groot gedeelte is puur fantasie. En dan heb ik het niet over de kleurtinten, want ondanks het feit dat ze in RLM (Reichsluftministerium) en RAL (Reichs Ausschuss f?r Lieferbedingungen) kleuren (meestal) geschilderd werden, verkleurden sommige kleuren vrij snel.
Ik heb het dan ook enkel over de kleurschema's. Voor geinteresseerden, de boeken van de reeks "Luftwaffe Camouflage & markings 1935-45 van Kookaburra" (4 delen) en de informatie in de magazines van de IPMS (International Plastic Modellers Society) zijn mee van de beste bronnen die er bestaan. Deze organisatie is wereldwijd met vele afdelingen die hun eigen maandblad uitgeven (ook in Belgie en Nederland)
Als iemand informatie hierover en over de Luftwaffe nodig heeft, ben ik altijd bereid die te geven (ben altijd lid v/d IPMS geweest) maar dan niet via dit forum, want hier gaat het tenslotte over treinen.



Het betreft hier een samenstelling die fonkelnieuw net van de fabriek komt. Ook de wagons en loc. Daarom dat ik ze niet verweert heb.
Ik ben best tevreden met de samenstelling en als ik uw info eerder had gehad dan had ik ze wel zo gemaakt.
WO II is niet echt men specialiteit. Alle info die ik heb is van TPI.
De grootste interesse gaat vanaf het ontstaan van de spoorwegen tot vlak na WOI.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

vanmiegroet

@ tothepoint
Is dat de Duitse tein die door belgi? rijdt tijdens de bezettting?
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door vanmiegroet

@ tothepoint
Is dat de Duitse tein die door belgi? rijdt tijdens de bezettting?



A ja, die is op weg naar het front.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI