Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

Michel F

Mijn laatste aanwinsten, de NS 1100 van Roco, Het DB Stuurstand rijtuig van Fleischmann (art. 518189) en 3 verschillende NS Couchette Rijtuigen van LS Models.












Kees-Jan

Gisteren kreeg ik een spoordijkje te leen. Op dit dijkje gelijk maar mijn nieuwe aanwinsten gezet:


Een Roco 2400 met wat ketelwagens en:


Twee groentewagens van Artitec.

Kees-Jan

wisselstromer

ik ben vrijdag mijn eerste Brawa lok gaan afhalen
een DB V320 diesellok
prachtig afgewerkt, loopt zeer soepel en de 2 sounddecoders zorgen voor een hels (maar schitterend) kabaal
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Michiel

citaat:
Geplaatst door Rees-Cees

Gisteren kreeg ik een spoordijkje te leen. Op dit dijkje gelijk maar mijn nieuwe aanwinsten gezet

Kees-Jan, niet direct mijn regio en tijdperk, maar ik vind deze modellen wel stijl en karakter hebben. Mooie aanwinst! [:p]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Kees-Jan

Ach ja.........

Ik verzamel meer.

Deze zijn voor mijn berlijn baan:





En in detail:





Kees-Jan.

Kees-Jan

En de lok die er bij hoort:



[:D]

Gemaakt uit een Piko hobby lok waar eerst de deur verkeerd zat...........

Kees-jan

Kees-Jan

Deze kreeg ik verbouwd terug:



Het is een hobby uitvoering van G?tzold maar nu voorzien van kleine mini ledjes, stoker/machinist en decoder. Een kennis van me heeft de decoder zo ingesteld dat de lok nu mooi loopt en kan kruipen. De laatste stap in het pimpen is een Krois koppeling er aan.

Kees-jan

Peter

Mijn laatste Duitse aanwinst is nu eens geen lok of rijtuig, doch een Land Cruiser met aanhangwagen van Busch.
Het is een model van (hoe kan het anders) de Schwarzwald Bergwacht.
Heb er ineens maar een paar nummerplaten voor gemaakt met kenletters FR (de landkreis code voor Freiburg)[:D][:D][:D] Witte nummerplaten met groene letters/cijfers, die voorzien zijn voor "Land en Forstwirtschaft" (landbouw en bosbeheer) en welke recht geven op vermindere wegen belasting (HA, enkel in Duitsland h?!!)
Je kan zoiets natuurlijk kopen van TL-decals, maar dan heb je een aantal wagens met dezelfde nummerplaat[:0][:0][:0]

Met vriendelijke groeten
Peter

Kees-Jan



De extra tender want de lok had ik al.



Een blauwe 1100 van Roco.



Een geel/grijze botsneus van Roco.

Kees-Jan


Chris



Mijn eerste Philotrain.
MP3000 Motorpost exact 1:87

Michel F

Heb je dat fietsenrijtuig zo gekocht of is dat een omgebouwde artitec kees-jan?

Chris

Dat fietsenrijtuig achter Kj zijn 1145 is een sachsenmodelle.
Hij kan origineel zijn, of uit de handjes van KJ zelf komen. [:D]

Kees-Jan

Bijna goed Chris. Dit is een Marklin fietsenrijtuig en idd door mij gemaakt.

Leuk ding zo'n Philotrain zeg (ben op zoek naar een bruine in die soort).

Kees-Jan

Chris


Kees-Jan

Nieuw om gelijk in de verbouwing te laten gaan:



Een Lima VT 628.

En deze gemaakt voor de clubbaan (moet nog in de blanke lak):





(nog een stuk of 20 te gaan....)

Kees-Jan