Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

Peter

Mijn nieuwste aanwinst is de prachtige baureihe 52 van de DB, digitaal+sound. Uitstekende rij-eigenschappen en mooie vol geluid.



Met vriendelijke groeten
Peter

Basaffretons

Met dit Wit-Russische slaaprijtuig (een WLABmee) komt de samenstelling van de volledige EN Jan Kiepura weer een stap dichter bij.





Groeten,
Kristoffer

Binco

al een hele tijd geleden op de kop kunnen tikken[:D]
[img=left]http://lh6.ggpht.com/_Pk-btciD9uU/SrUjO8Q9GrI/AAAAAAAAAE8/ZRtT5nsMZQg/s640/BILD0706.JPG[/img=left]

je zal hem niet zo vaak zien rijden bij mij
gebruik hem meer als vitrine model.
1. rij naar belgisch voorbeeld
2. als hij rijd begint hij nogal te stinken[:(]
vak handelaar zegt dat dat de olie is die warm wordt.

Peter

citaat:
vak handelaar zegt dat dat de olie is die warm wordt.


Dan is er olie op de verkeerde plaats terecht gekomen.[:0][:0][:0]
Motor reiningen en "spaarzaam" smeren van de tandwielen
Met vriendelijke groeten
Peter

T03

Laatst aangekocht, type57 DRG van Roco.

SpGr[;)]
Marc
"I have a train riding in my brain"

ERVIN

Vandaag heb ik mijn eerste Combi-Modell aangeschaft , dit was een niet beladen wagon, de tank-containers heb ik er zelf even op geplaatst.

Nu gaan we ermee test-rijden , ik ben een beetje bang op ontsporingen in mijn complexe wisselstraten , als de test positief is, dan zal het wagenpark fors uitgebreid worden met deze wagons, want ze zien er echt ongelooflijk prachtig uit!![:p]




eddy

Knappe wagens Erwin,heb er ook een paar,en de rijeigenschappen zijn voortreffelijk.
groeten eddy

Jurgen

citaat:
Geplaatst door ERVIN

...want ze zien er echt ongelooflijk prachtig uit!![:p]



Dat mag ook wel voor die prijs h?.
KombiModell is nu niet meteen de goedkoopste, maar de detaillering is wel veruit de beste.

Draaien de prijzen van die modellen niet rond de ? 60?

In ieder geval, tenzij ik er meteen genoeg kan kopen voor een hele trein komen ze er niet in bij mij. Deze supermodellen zouden gewoon misstaan tussen de M?rklin's en Roco's die ik hier heb rondrijden.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Peter

Nieuwste aanwinst daarstraks bij onze favoriete winkelier, een set van drie open goederenwagens geladen met kolen van Roco. Het hoeft niet altijd duur te zijn [:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

Sicco

Klopt het dat er drie (tank)containers op die wagen kunnen? Ik dat dat er maximaal 40 voet op moest...

ERVIN

Wie wil, mag mijn splinternieuwe Combi-Modell gerust overkopen ( prijs via PM) waarom, omdat hij op 7 verschillende plaatsen ontspoort, terwijl hij op mijn meest complexe wisselstraat niet uit de sporen loopt, raar maar waar , op stukken waar je denkt hoe kan dat nu??
Al mijn ander materiaal loopt overal even goed, zonder ontsporingen, maar bij deze is dat dus niet het geval, ik heb die 7 punten al eens grondig bekeken, zelfs een stuk heraangelegd, zonder succes.


Jammer maar helaas, hij mag terug vertrekken.[:(]

Gerolf

Erwin, voor je dat materiaal terug verkoopt: toch eens grondig inspecteren.
Voor je wagen: wielafstand op de as en souplesse van de draaistellen
Voor je rails: h??l traag er met de wagen overrijden, en observeren. Kijk naar korreltjes ballast, verbogen railverbinders, railovergangen in het algemeen, ...
Ontsporingen hebben ALTIJD een oorzaak, en die kan je vinden [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

modelbaanHO

Je kan ook eens proberen iets meer gewicht op de wagen te leggen.
Dat kan het rijgedrag soms serieus be?nvloeden.

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Peter

citaat:
KombiModell is nu niet meteen de goedkoopste, maar de detaillering is wel veruit de beste.




Voor wagens van die prijsklasse moet niet enkel de detaillering maar ook de rij-eigenschappen uitstekend zijn.[:0]
Met vriendelijke groeten
Peter

Bert Ossevoort

Erwin,

ken het probleem ,dat zijn dus finescale wielen ,zelf heb ik piko A line rail liggen en had het zelfde probleem ,op de gekste plekken ontspoorde de wagons .
voor andere railprogamma's misschien beter geschikt ,of een rangeer baantje waarop rustig heen en weer wordt gereden.
Maar zelf [denk Erwin dat ook wenst] moeten de wagons in een lange trein mee rijden .
Zelf heb ik de oplossing gevonden door de wielen te vervangen door Piko wielen ,zelfde diameter en as lengte echter een hogere flens.
test gereden met lok de wagon leeg gevolgt door 10 kolen wagons en nergens meer problemen .
Een andere probleem dat kombimodel zelf al heeft toegegeven met de eerste generatie modellen is dat het kortkoppel mechaniek niet 100 % werkt,zelf heb ik het mechaniek ingespoten met silicone spray en de scherpe kanten er af gehaald ,nu rijden er bij mij 3 wagons zonder te ontsporen,dus verkopen .....
En Sicco waarom max 40 voet ketel containers toegelaten en geen 3x 20 voeters als ze alle 3 leeg zijn is er toch geen overgewicht ?en in model is dat moeilijk te zien.
Bert.