Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

railtravelmanager

een kleine 8 maanden in dienst op mijn treinbaan een Baureihe 111 in S-Bahn (Stadtbahn) kleuren [:)]

met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

erik50

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

[|)]


Slecht geslapen Gerolf ?[;)][}:)]
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

railtravelmanager

citaat:
Geplaatst door erik50

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

[|)]


Slecht geslapen Gerolf ?[;)][}:)]

Gerolf moe ? of slechte foto of saaie loc ? [:)]
met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

Gerolf

Op verzoek zal ik verduidelijken:
't Is vooral de omgeving van de loc, de "modelbaan" die me wat moe(-deloos) maakt.
steriel perron, kortgemaaide bloemenweide, bijzonder ballastbed, sparren die de natuur nooit zou voortbrengen, ... ik ga niet voort vertellen, want dan ben ik terug [|)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirky

Een "retro-baantje" heeft ook z'n charmes. Als alles "verkeerd" is past het ook goed samen. Maar van zodra je begint met ook maar 1 ding een realistische look te geven ben je vertrokken. Dan gaan idd de bomen direct tegen de vlakte![:)]
Ik kijk bijna elke week weer eens naar de foto's op http://alte-modellbahnen.foren-city.de/topic,3,-bilder-der-alten-maerklin-anlage-frickenschmidt.html of in de kataloog van Marklin waar die baan in stond...
Naar de modelbouwnormen van vandaag "afgrijselijk"... maar het straalt iets uit! charme van de jaren 60/70

Ludwig

citaat:
Geplaatst door Gerolf

Op verzoek zal ik verduidelijken:
't Is vooral de omgeving van de loc, de "modelbaan" die me wat moe(-deloos) maakt.
steriel perron, kortgemaaide bloemenweide, bijzonder ballastbed, sparren die de natuur nooit zou voortbrengen, ... ik ga niet voort vertellen, want dan ben ik terug [|)]



Ach, laat toch iedereen zijn hobby beleven op zijn eigen manier.
Mij, en ik hoop voor velen, stoort dit soort foto's helemaal niet.
Het is toch zo dat je hier bent om bij te leren, of niet soms?
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

janjozef

Ik vind ook dat iedereen maar bouwt wat hij kan en waar hij plezier in heeft, Al zal ik zelf meer waarheidsgetrouw proberen te werken, dus als ze die 111 op zulk een baan laten rijden dan is dat perfect voor mij

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Michiel

Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik ook nog in dat stadium verkeer: kopen en neerploffen. Ik wil zoveel meer, en weet wat ik wil kunnen en hoe mijn baan er eigenlijk zou moeten uitzien. Maar er is zo weinig tijd. In mijn fantasie is mijn baan mooi. In praktijk is ze een stapel hout met rails erop, maar ben er best wel trots op. Dagje voor dagje werken we eraan...

..Ooit wordt ie mooi! [;)]
groetjes,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

railtravelmanager

citaat:
Geplaatst door Gerolf

Op verzoek zal ik verduidelijken:
't Is vooral de omgeving van de loc, de "modelbaan" die me wat moe(-deloos) maakt.
steriel perron, kortgemaaide bloemenweide, bijzonder ballastbed, sparren die de natuur nooit zou voortbrengen, ... ik ga niet voort vertellen, want dan ben ik terug [|)]

Gerolf, iedere baan heeft zijn charmes en niet iedereen is even handig in modelbouw h?, jij stond wel met een prachtige baantje in superdetail op de expo in Mechelen niet en hoedje af voor dat [:)]
ik rijdt met alle locs door elkaar van SNCF tot DB, NMBS, een Thalys zelfs op een baan met bergen en station Blausee (Zwitserland) maar niet waarheidsgetrouw[:D] maar zoals JanJozef zei iedereen heeft plezier aan zijn modeltreinenhobby hoe groot of kleine baan je hebt met veel of weinige details [:D]
met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

Gerolf

Ik hoop dat je het niet persoonlijk neemt, Erwin, want zo is het zeker niet bedoeld [:I]
Die [|)] komt van: dat we met MSM veel moeite doen om "de weg" te tonen, en dat er dan regelmatig op het forum foto's van een ander genre getoond worden.

Ik heb al dik spijt van mijn eerdere reactie [:I]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

Ik ben het volledig met je eens Gerolf, MSM probeert zogoed mogelijk de weg op te gaan en ja voor mij is dat ook de goede weg, zo vind ik een baantje ook knap, maar het is verdomd moeilijk om dat inzicht te hebben en het te kunnen, daarom mag je een ander zijn baan juist niet afbreken, ook die heeft geprobeert een baan naar zijn zin te maken, dus moeten we die mensen zeker ook in hun waarde laten

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Jurgen

MSM toont "een weg", niet "de weg". [;)]

Voor modeltreinliefhebbers is gewoon een ovaaltje soms al genoeg. Voor een echte modelbouwer zal zelfs een tot in de puntjes afgewerkte baan nog niet perfect zijn.

Erwin zal een modeltreinliefhebber zijn en Gerolf een modelbouwer. Is dat een schande? Neen. Ieder zijn hobby zeg ik altijd.

En met mijn reactie wil ik ook niemand aanvallen hoor. 't Is gewoon maar om te zeggen dat er hier afgeweken wordt en dat we terug naar de nieuwste niet Belgische aanwinsten moeten overgaan.
Ikzelf heb geen nieuwe aanwinsten en zeker geen buitenlandse. Ik kan dus niet het goede voorbeeld geven. Wie wel?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

railtravelmanager

citaat:
Geplaatst door Gerolf

Ik hoop dat je het niet persoonlijk neemt, Erwin, want zo is het zeker niet bedoeld [:I]
Die [|)] komt van: dat we met MSM veel moeite doen om "de weg" te tonen, en dat er dan regelmatig op het forum foto's van een ander genre getoond worden.

Ik heb al dik spijt van mijn eerdere reactie [:I]


dag Gerolf, ik neem niets persoonlijks op ik probeer nog foto's te plaatsen met andere mooie plekjes van de baan onder welk draadje zou ik dit best plaatsen ? bij scenery ?[;)]
met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw