Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

B-Modelbouw

Inderdaad dat is die Franse ... Zo hebben de Uapps ook een hedendaagse loc ervoor in model.
Wat me opviel ... moeten andere maatschappijen (waaronder de eigen SNCF) de magelan-sticker niet dragen ???

De Rail4Chem krijgt een containertrein te slepen met Hoyer Tank-Containers ... Nu kan de zoektocht beginnen naar deze Tank-Containers, idem voor de Bertschi containers in H0-model of decals

@Eric ... Merci voor de reactie, weet je toevallig een tijdstip hoe laat dan kan ik hem eens op de gevoelige plaat leggen. Had op verschillende Treinspotter sites nog geen foto's van terug gevonden.

eric

Vanavond kwam hij zo rond 20.15 door Kalmthout.
Ik heb hem een paar maanden geleden ook al eens gezien richting Nederland.
Dus of het dagelijks is of toevallig voor vervanging van een class 66  [?][?][?]
Plus nog een linkje,
http://www.treinfoto2000.be/augustus2007/fotovan.htm

Anarchy

citaat:
Geplaatst door B-Modelbouw

Inderdaad dat is die Franse ... Zo hebben de Uapps ook een hedendaagse loc ervoor in model.
Wat me opviel ... moeten andere maatschappijen (waaronder de eigen SNCF) de magelan-sticker niet dragen ???

De Rail4Chem krijgt een containertrein te slepen met Hoyer Tank-Containers ... Nu kan de zoektocht beginnen naar deze Tank-Containers, idem voor de Bertschi containers in H0-model of decals

@Eric ... Merci voor de reactie, weet je toevallig een tijdstip hoe laat dan kan ik hem eens op de gevoelige plaat leggen. Had op verschillende Treinspotter sites nog geen foto's van terug gevonden.



De SNCF's zijn zelf allemaal standaard uitgerust met SNCF eindseinen. Hoe het zit met de priv? maatschappijen (R4C, DLC, ...) weet ik niet. Ik veronderstel dat ook zij standaard SNCF eindseinen hebben. De Belgische loc's dragen zo'n sticker zodat je van buiten af weet of deze uitgerust zijn of niet (daar ze nog niet allemaal eentje hebben)

B-Modelbouw

@Anarchy ... Merciekes voor de Info

Groene SNCF variant van de 36000 had deze aanduiding dan weer wel, vandaar mijn vraag over die magelan.

@Ervin ... En ze brandt nog steeds [}:)][:D]

Anarchy

Misschien dat de Magelan stickers verwijderd worden eens alle loc's elektrische SNCF eindseinen hebben?

ERVIN

citaat:
Geplaatst door B-Modelbouw
[br

@Ervin ... En ze brandt nog steeds [}:)][:D]



[:D][:D][:D][;)]

2012

mijn recentste aakopen zijn ook buitenlands ... Zwitsers en smalspoor RhB. Een modelbaan heb ik nog niet, maar wel even een kleine maquette gemaakt voor een foto shoot [8D]






ronny-vdv

citaat:
Geplaatst door 2012

mijn recentste aakopen zijn ook buitenlands ... Zwitsers en smalspoor RhB. Een modelbaan heb ik nog niet, maar wel even een kleine maquette gemaakt voor een foto shoot [8D]


Ik heb ze deze zomer in levende lijve gezien.
Ik heb de Glacier Express en Bernina Express gedaan. Super [:p]


Al treden ze de uurregeling constant met de voeten. Geen enkele trein op uur. De Glacier Express had zelfs een uur vertraging.
De Bernina vind ik de mooiste route.
Trouwens prachtig materiaal dat je verzamelt.

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv



Michel F

Gister in de winkel een br 103 van roco gekocht (beige/bordeaux rood)

Via ebay vandaag de br181 van roco besteld (niew exemplaar)
helaas geen "lorainne" maar een "saar" (zelfde kleurstelling, dat wel)

Ook een bijpassende set van 5 fleischmann tijdperk iv ic rijtuigen er bij gehaald.


Jean


Kort geleden is onderstaande nieuwe aanwinst per post aangekomen.


Een echte Fleischmann loc


De loc is voorzien van een decoder. Lezen hoe de inbouw is vergaan? Klik hier.


Groeten, Jean

DelticPower

Vandaag stond de post aan de deur met een pakketje van het spoorwegmuseum uit York (GB). Deze keer was ik op tijd geweest met bestellen, was ook nu een oplage van 1000 stuks, en ze vlogen als warme broodjes de deur uit.



Groeten van Jan

Michiel

Wat een krachtbeest, of is het prachtbeest?! In die blauwe uitvoering had ik 'm nog nooit gezien. Ik kan me voorstellen dat je er trots op bent. Gefeliciteerd!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

Een paar weken geleden heb ik nog een Luxemburgs modelletje aan mijn verzamelingetje toegevoegd :

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *