Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

dinamo

Gestart door gregory, 09 augustus 2007, 20:41:34 PM

gregory

Ik ben aan het kijken om mijn baan eventueel aan te sturen met DINAMO.
Nu heb ik de site van Leo van perle bekeken .
Weeet iemand wat je exact nodig hebt van al die componenten die op zijn site staan.
Alsook , hoe moet ik dit in de praktijk zien , kwestie van in blokken  verdelen enzo.

Groeten, gregory.

LokSound

Gregory,

wat je vraagt is me onbekend. Maar zet eens een link naar die website. Misschien leren andereen (ik dus zeker) dan ook iets bij!
Dank!
Patrick

Brunel

Het is een digitaal bloksysteem. Digitaal, maar je kunt gebruik maken van analoge en digitale locs door elkaar.
http://home.hccnet.nl/leon.van.perlo/

Werkt uitstekend. Zo goed dat Railz Miniworld in Rotterdam er gebruik van maakt.
http://www.railzminiworld.com/

Ik heb overigens geen aandelen in Dinamo of Railz. [:)]

En wat de vraag betreft. Ik denk niet dat hier veel mensen zitten die ervaring met Dinamo hebben. Op Beneluxspoor meer.

SuSke

Voor dat gene dat ik er van weet [8D], reeds gezien heb op een beurs en na met Leon gesproken te hebben, een prachtig systeem.
Alleen moet het gestuurd worden door een pc met een stuurprogramma.
Leon prijst Koploper (is gratis en met een stevige achterban aan gebruikers) aan, die combinatie wordt ook gebruikt op Railz.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Steam.N

In MSM 88 wordt lovend gesproken over het DINAMO systeem, waarmee je analoge treinen kunt aansturen alsof ze digitaal waren.

Gezien ik in N-schaal werk, en heel wat stoomlocs heb, waarvan meerdere geen decoder kunnen krijgen wegens te klein, zou DINAMO een geldig alternatief kunnen zijn.  

Alleen: het is prijzig (een digitaal systeem opzetten is ook niet gratis), en heb geen idee of het systeem inderdaad goed is.

Wie heeft er met dit systeem ervaring?  Zijn er storende beperkingen?  Wat is het risico dat ik met een systeem start dat na enkele jaren niet meer ondersteund wordt?  Is er misschien een ander alternatief?

Graag jullie gewaardeerde input.  [;)]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

ysbeer

Goedkoop is het niet,maar als je zelf de printen in elkaar steekt dan valt dat zeker erg mee.
Betrouwbaar is het absoluut en ook de kwaliteit van de printen is goed,ondersteuning van leon is goed maar hij heeft het wel druk.

Ik denk dat het het beste is om via de website eerst goed te trachten te begrijpen hoe e.e.a. werkt.

Het stuur programma koploper wordt niet meer door de maker er van ondersteunt.
Ik denk echter dat iemand anders het wel zal overnemen( waarschijnlijk de groep van leon)
vooral ook omdat railz in rotterdam er op rijdt.

En ach, als je wacht op een systeem dat over 10 jaar nog als nieuw is kun je beter gaan vissen of zo iets,bij electronica gaat het in ieder geval niet op.
Bedenk dat het principe van een bloksysteem al 100 jaar niet is veranderd dus over een aantal jaar zal met een ander pprogramma het ook wel weer werken.

wim

Steam.N

Thanks, Wim.
Het duurt nog wel een half jaartje voor ik de stap zet, maar hou DINAMO zeker in het visier [;)]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Blijkbaar op dit forum geen actieve gebruikers van dit DINAMO systeem ???
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

C.B.

citaat:
Geplaatst door Steam.N

Blijkbaar op dit forum geen actieve gebruikers van dit DINAMO systeem ???



Nog niet , maar ik ben het wel van plan om mijn "Gotthardbahnanlage" ermee aan te sturen.
Ik heb vorig jaar al beslist om met dit systeem te willen gaan werken.
Groetjes.
Claudio.

pahasoft

citaat:
Geplaatst door ysbeer

Het stuur programma koploper wordt niet meer door de maker er van ondersteunt.
Ik denk echter dat iemand anders het wel zal overnemen( waarschijnlijk de groep van leon)
vooral ook omdat railz in rotterdam er op rijdt.

Hallo Ysbeer,

Wil jij GEEN onwaarheden de wereld in slingeren. Wat jij hier zegt heb jij volledig uit je duim gezogen.

Koploper wordt niet meer ontwikkeld (alleen voor 3 vrienden en Railz!). Deze aanpassingen komen nog steeds ook naar de internet gemeenschap toe. Ook eventuele bugs worden nog gewoon opgelost.

Niemand krijgt de source van Koploper tenzij er zoveel voor wordt betaald dat ik nu reeds kan gaan stilleven.

Ik geef dus alleen geen gebruikers ondersteuning meer. Hiervoor kan
men terecht op het Koploperforum en daar is voldoende kennis aanwezig.

Verder hou ik mij verre van alle forums. Alleen deze onwaarheid wilde ik even rechtzetten.

Mvg,
Paul.

ysbeer

Sorry Paul
Ik had dit verhaal uit de tweede hand,dus als jij zegt dat het niet klopt dan klopt het ook niet.

Tja en mopperen kan men ook al niet want alles was gratis ,dus alleen jammer dat je er mee stopt.

nogmaals sorry

wim

pahasoft

Wim,

Kan gebeuren (zeker als verhaal uit tweede hand is)!

Mvg,
Paul

jakke

Zeker off topic maar toch :

Dag Paul , langs deze weg ,fijn dat je hier meeleest , dank voor koploper en vele groeten .

On topic .
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

anne w

Mooie kans voor de fabrikanten van de centrales met een fatsoenlijk display, ze hoeven de gang van zaken op de modelbaan niet meer te analyseren en om te zetten in computertaal, een reeds lang bestaand (dus vrij van grote bugs) programma is zo te koop.

Of zou software voor treinbaanautomatisering commercieel niet interessant zijn wegens te hoge onderhoudskosten en het onderhouden van een helpdesk?

Groet, Anne W

Raptor, Edits booster 10A, 4 Ma decoders 27 staps, 9 MFX decoders, waarvan 4 ESU,  (5 met geluid, waarvan 1 ESU), MFX decoder rijdt op 28/27 stappen, automatisch bedrijf met de Raptor, voor baan en landschap zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647.