Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

MW41

Gestart door Peter, 07 mei 2007, 18:47:07 PM

mardelat

Nog wat vergeten; ondertussen is die gerodeerd en uitgerust met een decoder Uhlenbrock 76320 (zeer goed en goedkoop). Het ijzige geluid is verdwenen, de loop is prima en laat zich goed afregelen. De afstand tussen de wagens is ongeveer 1/2 cm en dat is me wat veel voor zo een nieuwigheid. Marcel

janjozef

Ik ben de mijne deze mogen gaan afhalen, heb hem nog niet zien rijden maar hij ziet er goed uit

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

modelbaanHO

Het model rijdt mooi en rustig. De motor maakt meer lawaai dan we tegenwoordig van een model gewoon zijn. Mij stoort het niet. Het is een dieselstelletje en in werkelijkheid produceeert dat ook het nodige lawaai.

De koppeling tussen de 2 bakken is niet van deze tijd. De elektrische verbinding tussen de 2 delen is uitgevoerd met heel fijne draadjes. Wanneer je de stekkertjes te veel in en uit elkaar moet doen dan riskeer je problemen (afgebroken draden of iets dergelijks). De verbinding wordt gemaakt met een plaatje. Op dat plaatje is een klem voor de stekker aangebracht en dan moet je het plaatje rond een asje klemmen op elke van de bakken. Het is geen kortkoppelingsmechanisme wat maakt dat op rechte stukken de afstand tussen de 2 bakken enkele millimeters groot is. Dat had zeker anders gekund.
Ik vrees dat diegenen die de 2 bakken regelmatig van en aan elkaar moten koppelen vroeg of laat in de problemen gaan komen.

De frontverlichting is mooi en brand gelijkmatig, ook op een lage snelheid (ik rijd analoog). De sluitverlichting daarentegen is naar mijn gevoel te zwak.

Dat zijn de minpunten.

Positief:
Het model is zeer mooi gespoten. De kleuren stemmen m.i. overeen met de werkelijkheid. Ook de beschrifting is mooi en zuiver aangebracht.

Het stelletje rijdt zeer rustig. Ook bij volle spanning rijdt het niet te snel wat een mooi realistisch beeld geeft.

Ik heb het stelletje gekocht om mijn verzameling Belgische modellen te vervolledigen en ik heb er zeker geen spijt van. Mijn modelbaan wordt gebouwd naar Duits voorbeeld, maar ik zoek nu al een excuus om het toch op mijn modelbaan te kunnen inzetten. Zijn deze stelletjes niet regelmatig te zien in Aachen ? En als het niet zo is in de werkelijkheid: op mijn modelbaan wel!


Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Kris

Deze weekend was ik bij Jocadis waar ik het model kon bewonderen
Zoals reeds hierboven vermeld is de koppeling niet meer van deze tijd ( ik ben mijn bestelde type 66 new look gaan afhalen deze koppeling zou als voorbeeld kunnen dienen hoe het wel moet). wat ool tegenvalt zijn de balgen tussen de 2 stellen zolang het stel op een recht spoor rijdt of in een vitrine staat geen probleem maar masieve plastic blokjes is eerder iets voor een hobbymodel en niet voor een prestigemodel
voor de rest is het model geslaagd en het geluid zeer goed

Peter

Waarom geen stroom doorvoerende kortkoppelingen gebruikt?
Er bestaan er zeer goede op de markt oa. Viessmann, dus waarom dat gepruts met draadjes en die grote (3 mm) afstand tussen de rijtuigen?
Met vriendelijke groeten
Peter


13erke

Zijn de lichtbakken bovenaan nu functioneel (verlicht) uitgevoerd?

Gerry

Ja, de lichtbakken worden verlicht met gele leds. Bij de motorwagen  zijn doorzichtige stickers begelevert met de meeste bestemmingen die door de reeks 41 bedient worden (Geraardsbergen, Genst-St-Pieters, Ronse, Eeklo, Couvin....).

modelbaanHO

In volgend album kan je de foto's die ik van het model heb genomen bekijken:

http://picasaweb.google.nl/LucEnVivianeWebAlbum/MEHANOMW4102

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Gerry


Anarchy

Dank u voor de foto's! Valt redelijk goed mee, al moet ik zeggen dat de vouwbalgen in de bocht een verschrikking zijn! Dat is gewoon een gesloten vlak. Dit hadden ze beter kunnen doen hoor! Ook de koppeling tussen beide rijtuigen is niet zo mooi. Dat zijn voor mij de twee grootste minpunten. Maar ik denk wel dat ik er eentje zal kopen. Eerst wat meer reacties afwachten ...

Hoe zijn de rijeigenschappen?

wisselstromer

ik vind het model wel goed geslaagd maar idd de vouwbalgen en de koppeling zijn van voor deze tijd
ik vind ook de imitatie koppeling nogal plastiekerig en niet echt geslaagd
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

doomslu

Die imitatiekoppeling vraagt inderdaad een beetje verwering.

Ik ben benieuwd wie er met een oplossing komt voor de vouwbalgen en koppeling...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

B-Modelbouw

't Wordt ook tijd dat Mehano eens andere Machinisten aanwerft
dan die magere witte mannen [:D][:D][:D]

Dus als ik het goed begrijp zijn alle frontleds weer in 't geel [:(]

Vermoedelijk is er wel iets voorzien om interieurverlichting te voorzien, en gaan de bakken goed open om Preiserianen te voorzien.

Ik zie ze vaak aan schijnpoort staan en dan kribbelt het om die ook op mijn baan te hebben rijden, al komen ze in werkelijkheid ook niet voorbij Antwerpen Noorderdokken. Maarja in mijn fantasie kan veel.

Kedeng Kedeng

Ziet er toch redelijk geslaagd model uit,
Als je vergelijkt met de echten zijn er toch op verschillende details gelet.