Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

MW41

Gestart door Peter, 07 mei 2007, 18:47:07 PM

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Gerry

En een klein filmke van den 41 in actie [;)]:

http://video.google.nl/videoplay?docid=-4795462466804392402&hl=nl



Alstublieft, zeg mij dat het geluid in dit filmpje van een snijmachine op de achtergrond komt. [xx(]

Zit er trouwens licht in de passagiersruimtes? Voor een model van rond de ? 300 wil ik wel verlichting hebben hoor. Bij Olaerts zijn reeks 45 zat binnenverlichting ingewerkt, dus het moet kunnen tegen die prijs.

Die vouwbalgen zijn inderdaad wat aan de povere kant. Dat is zacht uitgedrukt h?. Gaan die er gemakkelijk af? Misschien kunnen ze vervangen worden door die van GPP (of hoe noemde dat merk?). Dan heb je meteen een gesloten treinstel.

Afin, aan iedereen bedankt voor de foto's en het filmpje.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

just4fun

citaat:


... de vouwbalgen ...


Zouden die van GPP geen oplossing kunnen bieden?
citaat:


... de koppeling ...


Een beetje verwering kan wonderen doen.
Iemand die probeert en in MSM publiceert? Ik vind het een veel te modern stel om aan te schaffen.
Groet,
Paul

tufken

citaat:
Geplaatst door B-Modelbouw

't Wordt ook tijd dat Mehano eens andere Machinisten aanwerft
dan die magere witte mannen [:D][:D][:D]

Dus als ik het goed begrijp zijn alle frontleds weer in 't geel [:(]




Nee, de lichten zijn weer halogeenkleur iets minder dan de reeks 51

Maar nu begint Roco ook met die gele led's in hun nieuwe loc's
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


Anarchy

Jurgen,

Niet vergeten dat je voor 300? de sound versie hebt he. Zonder sound kost hij +- 220

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Anarchy

Jurgen,

Niet vergeten dat je voor 300? de sound versie hebt he. Zonder sound kost hij +- 220



Ow ja, even niet aan gedacht. [:I]
Maar ik mag dus aannemen dat er buiten de frontverlichting geen licht voorzien is voor de passagiers?
Spijtig.
Langs de andere kant, je gaat mij toch niet meer horen klagen eens ik mijn model heb hoor. [:D] In de toekomst zal ik de verlichting wel een keer zelf voorzien. Al de rest zal mij worst wezen. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

tufken

Curryworst of Duitse braadworst  [;)][;)]
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


thalysken

citaat:
Geplaatst door Gerry

En een klein filmke van den 41 in actie [;)]:

http://video.google.nl/videoplay?docid=-4795462466804392402&hl=nl

Gerry,

Ik bemerk dat hier in dit filmpje geen sluitverlichting aanwezig is. Kan je die uitschakelen ofzo of is er helemaal geen sluitverlichting aanwezig in dit stel?

Alvast bedankt,
Thijs

Anarchy

Die is er wel, maar zeer zwak. Dat je die kan uitschakelen betwijfel ik ten sterkste.

Gerry

Inderdaad, de sluitverlichting is vrij zwak, wel reed het stel op het filmpje aan halve snelheid, maar veel verschil is er niet kwa lichtsterkte tussen halve en volle snelheid (wat analoog betreft, decoder moet nog geplaatst worden)...

Jurgen

@ tufken: Da's een moeilijke. 't Is alletwee lekker h?. [:D][;)]


Ik veronderstel dat de sluitverlichting bij een digitaal model wel fatsoenlijk werkt.
Pff, wachten is niet goed voor mij. [:o)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ERVIN

citaat:
Geplaatst door Jurgen

@
Pff, wachten is niet goed voor mij. [:o)]



Ik hoef niet te wachten om hem te hebben, hij is er al, maar ik heb absoluut geen tijd om hem te gaan halen, en dan wetende dat mijne grote vriend Jurgen 2 maanden niet weet wat hij moet gaan doen!!!!![:0], verdorie ik had ook iets met het onderwijs moeten gaan doen.[:(]

rixke rail

citaat:
Geplaatst door modelbaanHO
De koppeling tussen de 2 bakken is niet van deze tijd.

Ik vrees dat diegenen die de 2 bakken regelmatig van en aan elkaar moten koppelen vroeg of laat in de problemen gaan komen.



Heb ik ook geconstateerd; bij Jocadis vertelde men mij deze namiddag echter dat ze van bij Mehano een stelletje MS66 zijn komen halen, met het oog op het verbeteren van hun eigen koppeling !
"Toegelaten" industri?le spionage noemde de jonge meneer Witmeur het !
Laat ons hopen dat de volgende levering met de "Jocadis-koppeling" of iets dergelijks/degelijks zal uitgevoerd zijn !
Edit : Oh ja; en die machinist ziet er niet echt al te fris uit ! [xx(]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

ERVIN

Hmm dan moet ik mss toch nog even wachten, in ieder geval bedankt voor de informatie Eric(Rixke Rail)[;)]

Anarchy

Ja da's inderdaad goed nieuws. Wachten is de boodschap!

tonycabus

Ik heb Rocky getoo,d hoe ik een ICE3 aan het aanpassen ben want die kan boogstralen >400mm aan en blijkbaar geen hellingen[:(]. De koppeling zijn star en de wagens lichten mekaar uit het spoor. Maar de MW41 zijn geluid is subliem, de sluitlichten zijn idd wat aan de slappe kant, maar de rictingsfilmkast is mooi egaal verlicht en er zijn transfers bij al naargelang het gekozen depot. Doe zo voort, Rocky en Mehano!!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)