Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

64169 van TSP

Gestart door dgrr57, 18 maart 2007, 09:27:14 AM

Bundesbahnfreak

Volgens info die ik vandaag (woensdag) gekregen heb vertrekt de 64 morgenvroeg om 05u00 in Montzen, rond 05u55 passeert ze te Hasselt en rond 09u00 zou ze eindelijk te Schaarbeek zijn.  Vertragingen niet uitgesloten natuurlijk.  En daar hoop ik stiekem op.
Elke ochtend ga ik te voet van station Hasselt langs dde vorming naar de tractiewerkplaats (2 km) misschien kom ik ze dan tegen.
Het mooiste was geweest dat ze op onze koer zou stoppen voor een smeerbeurt, het is sinds 1964 geleden dat er in TW Hasselt een P8 gestaan heeft.

Maar ja ik denk dat het een droom zal blijven[:(]

Groetjes

Rudy

Ludwig

Zou er iemand kunnen uitleggen hoe die loc daar terecht is gekomen.
Er zullen toch nog mensen zijn die het verhaal niet kennen denk ik.
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

factageklerk

dus ze passeren aarschot? mooi daar wil ik vroeg voor op staan[:D]

citaat:
Geplaatst door Bundesbahnfreak

Volgens info die ik vandaag (woensdag) gekregen heb vertrekt de 64 morgenvroeg om 05u00 in Montzen, rond 05u55 passeert ze te Hasselt en rond 09u00 zou ze eindelijk te Schaarbeek zijn.  Vertragingen niet uitgesloten natuurlijk.  En daar hoop ik stiekem op.
Elke ochtend ga ik te voet van station Hasselt langs dde vorming naar de tractiewerkplaats (2 km) misschien kom ik ze dan tegen.
Het mooiste was geweest dat ze op onze koer zou stoppen voor een smeerbeurt, het is sinds 1964 geleden dat er in TW Hasselt een P8 gestaan heeft.

Maar ja ik denk dat het een droom zal blijven[:(]

Groetjes

Rudy

tt4403

Voorziene aankomst te Schaarbeek is rond 8u morgenochtend.
Doortocht Hasselt rond 6u en Aarschot 7u.

tt4403

Bovendien is er een verplichte stilstand (enkel indien geen vertraging!) te Schulen van 6u20 - 6u33.

Jurgen

Verdorie, ik sta pas om half acht op. [xx(]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

eric

citaat:
Geplaatst door cota

Zou er iemand kunnen uitleggen hoe die loc daar terecht is gekomen.
Er zullen toch nog mensen zijn die het verhaal niet kennen denk ik.
Groeten
Ludwig

Via dit dagboek,
http://64169.blogspot.com/

trainfreak

Volgens wat ik net las op de blog, blijven ze tot vrijdag in Aken.
Hopelijk kunnen ze het nog een dagje rekken tot het weekend[:)]
Spoorse groeten
Dimitri

janjozef

Dat zou niet slecht zijn vertrek in aken zaterdag ochtend of zo, we kunnen bidden tot de patroonheilige van de stoomvrienden om hem zolang in aken te houden[:D][:D]

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Tom

Is dat normaal dat zij zoveel die loc moeten smeren?
Tom

tt4403

Het transport zal vrijwel zeker morgenochtend doorgaan op dezelfde uren als vandaag voorzien.

Nog een leuk weetje: De 5166 rijdt morgen naar Montzen, meer info heb ik er niet over maar is dit niet een beetje toevallig [;)]

Tom

De 64.169 vertrek morgen tussen 8 en 9 uur van Aken en zal een halfuur later aankomen in Montzen.
Tom

Bert

citaat:
Geplaatst door Tom

De 64.169 vertrek morgen tussen 8 en 9 uur van Aken en zal een halfuur later aankomen in Montzen.

Nee, lees eens het bericht boven je[;)]Dit wat Tim schrijft is ook het gene dat ik vernomen heb.[;)]

tt4403

Blijkbaar is het terug verandert want op de blog staat nu ook vertrek tussen 8 & 9 uur.

Bundesbahnfreak

citaat:
Geplaatst door Tom

Is dat normaal dat zij zoveel die loc moeten smeren?

Jazeker, als ze dat niet doen dan loopt gans het andrijmechanisme of de lagers van van wielassen vast met geplooide stangen tot gevolg en dat zou rampzalig zijn[:0]

Ik heb in de tractiewerkplaats ooit een HLR73 gezien met een geplooide drijstang, indrukwekkend