reeks 59

Gestart door railman56, 05 februari 2007, 21:36:36 PM

railman56

en eindelijk is de andere loc ook af



een stoer span voor op de baan



marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

ERVIN

Zal wel zijn, een hele mooie combinatie, en daar dan een lange sleep van die volbeladen ballastwagons achter, zaaaalig!!!![:p][:p]

Knappe locs.[;)]

railman56

ballastwagons heb ik niet maar wel een sleep tankwagens [:)][:)]
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Mr-tsjoektsjoek

citaat:
Geplaatst door railman56

foto's van gekoppelde dubbeltractie (tussen beide loc's) zijn nog altijd zeer welkom

ik ben nog steeds op zoek naar geschikte foto's? vooral de leidingen zijn belangrijk
wie kan mij hierbij helpen?
marc



Ik denk niet dat een dubbeltractie van 59'ers vroeger veel voorkwam.

In Tp V wel, ten tijde van de aanleg van de hogesnelheidslijnen, toen reden twee 59'ers aan kop van de werktreinen, soms zelfs geduwd met een enkele lok achteraan.

Ik heb het boek van het TSP al eens uitgeplozen op dubbeltracties in Tp III en IV, maar niks gevonden.

ERVIN

Klopt Tsjoektsjoek, ik ben enkele jaren geleden eens een kijkje gaan nemen toen de de HST-lijnen aan het aanleggen waren, toen stonden daar twee 59ers  te wachten met 26 beladen ballastwagons, en achteraan de sleep ook nog ??ntje, wel een machtig zicht hoor, zeker toen ze vertrokken, dat geluid h?, bangelijk!!![:0]

erik50

Allemaal knap, maar waarom nog gebruik maken van dat onjuiste Roco model?
Er bestaan van Marklin en Trix toch veel nauwkeurigere modellen die met een beetje kunde om te bouwen zijn en te schilderen naar het gewenste model.
Als ik zo'n Trix naast een Roco model zie staan dan lopen de rillingen over mijn rug.
Als er nu een nieuw model uitkomt met een fout detail dan staat de boel hier op zijn kop.
Maar ja, als de kassa ringelt dan zwijgen de filosofen zegt men wel eens.
Bij mij komt de Roco niet meer op de baan.
Erik
p.s nu maar hopen dat er weer niemand zich persoonlijk voelt aangesproken.
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

Anarchy

citaat:
Geplaatst door erik50

Allemaal knap, maar waarom nog gebruik maken van dat onjuiste Roco model?
Er bestaan van Marklin en Trix toch veel nauwkeurigere modellen die met een beetje kunde om te bouwen zijn en te schilderen naar het gewenste model.
Als ik zo'n Trix naast een Roco model zie staan dan lopen de rillingen over mijn rug.
Als er nu een nieuw model uitkomt met een fout detail dan staat de boel hier op zijn kop.
Maar ja, als de kassa ringelt dan zwijgen de filosofen zegt men wel eens.
Bij mij komt de Roco niet meer op de baan.
Erik
p.s nu maar hopen dat er weer niemand zich persoonlijk voelt aangesproken.



Ik heb daarover dezelfde mening, maar je moet daarmee oppassen met dat hier te zeggen [:D]

Greg

citaat:
Geplaatst door erik50

Allemaal knap, maar waarom nog gebruik maken van dat onjuiste Roco model?
Er bestaan van Marklin en Trix toch veel nauwkeurigere modellen die met een beetje kunde om te bouwen zijn en te schilderen naar het gewenste model.
Als ik zo'n Trix naast een Roco model zie staan dan lopen de rillingen over mijn rug.
Als er nu een nieuw model uitkomt met een fout detail dan staat de boel hier op zijn kop.
Maar ja, als de kassa ringelt dan zwijgen de filosofen zegt men wel eens.
Bij mij komt de Roco niet meer op de baan.
Erik
p.s nu maar hopen dat er weer niemand zich persoonlijk voelt aangesproken.



Persoonlijk ben ik het hier ook 100% mee eens. Eerst zit je alles perfect in model na te bouwen, en dat zet je een totaal buiten propoties gebouwde 59 op je baan. Om over de detaillering zelf nog maar te zwijgen. Nu iedereen doet wat hij wil op zijn baan, maar ik zou het zelf nooit kopen. Al koste de loc maar 50 euro.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

ERVIN

citaat:
Geplaatst door railman56

ik ben in het bezit van 2 roco's reeks 59 die ik wil verbouwen (superen)nl nummer 5916 en 5924




Railman had deze locs reeds in zijn bezit, hij heeft hier enkel maar enkele vragen gesteld over hoe alles nu precies in het "echt" eruit ziet, ik zal nu ook geen nieuwe 59er van Roco meer kopen, omdat er betere varianten op de markt zijn, maar als je ze al hebt, dan moet je ermee verder h?, en dan lijkt mij het superen van deze locs een mooie initiatief, dat trouwens veel voldoening geeft.[;)]

Mr-tsjoektsjoek

Daar heb je 't hem : de prijs.

Alhoewel ze nog ze mooi gespoten zijn, die Roco 59'ers, het is en blijft nog altijd de kast uit de jaren stillekes.

Bij mij staan er drie M?rklin versies op de baan, de eerste schildering met ster, de zwaluw en de Expo 58.

De detaillering en de maatvoering is een stuk beter als bij de Roco.
Alleen jammer dat de MFX met sound, het sound zich beperkt tot een hoorn, geen dieselgeluid.  Voor een model dat bijna 300 ? kost mocht het motorgeluid toch voorzien zijn.

@Erwin : ja het dieselgeluid van twee 59'ers die gezamenlijk optrekken is om kippevel van te krijgen. Ik ben dikwijls meegeweest op de L2 om die ballastwagens te lossen, onvoorstelbaar hoe die bakken gromden om de hellingen op te kunnen met een volle trein.

railman56

[
Ik denk niet dat een dubbeltractie van 59'ers vroeger veel voorkwam.

Ik heb het boek van het TSP al eens uitgeplozen op dubbeltracties in Tp III en IV, maar niks gevonden.
[/quote]


in matrix "diesellocomotief reeks 59" zijn verschillende foto's terug te vinden met treinschakeling
zelfs dubbeltractie met een reeks 51 of 60 is hierin terug te vinden
misschien niet veelvuldig maar toch..........
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Pascal Michiels

citaat:
Geplaatst door MARKLINRIJDER

Ik hen onlangs een 59 voorzien van Leds.  Het gaat om een gedigitaliseerde.  Ik heb de Front en sluitlichten apart gestuurd en de bovenste lamp op de functietoets.  Het geen gevraad kan ik bijgevolg tonen.  Misschien een oplossing?
Indien gewenst plaats ik wel eens een foto.

Groetjes,

David


Hallo David heb zelf net een 5916 op ebay gekocht. Lok is al digitaal uitgerust. Ik ben ook zinnes om leds te installeren. Kan je me misschien wat foto's sturen van jouw installatie?

doomslu

Wie van jullie heeft de Trix-versie ? Ik zou graag weten of die ook zo'n lawaaierige motor heeft als zijn merkgenoten.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

Luc, ik heb twee digitale Trix versies, namelijk de "ster" en de "Expo"
De rij-eigenschappen zijn vrij goed, en na een tijdje inrijden valt het geluids niveau echt mee. Natuurlijk niet te vergelijken met Roco, Fleischmann, LSM enz. modellen, die geruislozer en een soepeler rijgedrag hebben.
Een optie is de inbouw van een SB met Faulhaber. (ong. 75 euro) maar ik ben zo ook al tevreden. [:)][:)][:)]
Met vriendelijke groeten
Peter

theedooz

Je kan de Trix'en ook goed verbouwen hoor:

5933:



5946:



en de standaard 5907:




allen Trix'en. Excuses dat ze wat stoffig zijn... [:p]