Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Van Biervliet Reeks 55

Gestart door Anarchy, 28 januari 2007, 18:12:16 PM

Anarchy


factageklerk

[:D]Dat is goed nieuws, ik kan al niet meer wachten[:p] Toen ik zaterdag in Brussel Zuid was en stond te wachten op mijn trein richting thuisfront, na de  afloop van mijn examen  bij de NMBS.  Zag ik daar een dubbeltractie van 55'ers staan brommen ,te wachten op het vertreksein. Ik weet de reeksnummer wel niet meer maar ze hadden allebei een rode streep op hun zijflanken en droegen de letters TVM. Hopelijk wil Van Biervliet hier misschien eens een model van uitbrengen maar dan ook in dubbeltractie h?[:D]
 

Anarchy

Beste Factageklerk,

Van Biervliet heeft in het verleden nummers in TVM uitvoering uitgebracht. Als je in Brussel-Zuid 55'ers ziet heb je 9 kansen op 10 dat het TVM'ers zijn. TVM wil zeggen Transmission Voie Machine. Deze machines zijn dus uitgerust om defecte HST stellen op de HSL weg te slepen. Er staan een 4-tal van deze reeks gestald in Schaarbeek.

EDIT: Examen voor welke functie Joris?

Ik kan er ook al niet meer op wachten. Ik weet dat dat hier een fameuze treinschakeling gaat worden [8D][8D]

factageklerk

Voor onderstationschef de 4? of 5? keer al [:(]

citaat:
Geplaatst door Anarchy

Beste Factageklerk,

Van Biervliet heeft in het verleden nummers in TVM uitvoering uitgebracht. Als je in Brussel-Zuid 55'ers ziet heb je 9 kansen op 10 dat het TVM'ers zijn. TVM wil zeggen Transmission Voie Machine. Deze machines zijn dus uitgerust om defecte HST stellen op de HSL weg te slepen. Er staan een 4-tal van deze reeks gestald in Schaarbeek.

EDIT: Examen voor welke functie Joris?

Ik kan er ook al niet meer op wachten. Ik weet dat dat hier een fameuze treinschakeling gaat worden [8D][8D]

 

Jurgen

Is dit niet het model dat vorig jaar (of zelfs vroeger) aangekondigd geweest is?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Anarchy

Jurgen,

Dit is inderdaad het model

factageklerk

Dat de productie van de 5533 ATB PBZ 90 bij Van Biervliet zolang duurde en meerdere keren werd uitgesteld, heeft gewoon te maken met het feit dat men eerst die reeks  CFL'ers type 1800 met vijf verschillende nummers moest produceren. Doordat er problemen waren met de productie van deze modellen heeft dat de productie van de 55 vertraagd, omdat de 5533 pas na deze reeks word geproduceert ........maar nu zal het wel niet lang meer duren h? dat dit model toertjes draait op m'n baantje[:D]
 

Anarchy

Jep, maar ondertussen is de 5533 de resterende twee nummers van de CFL 1800 wel voorbij gestoken in de productie [:D]

factageklerk

Van Biervliet zal wel achter marklin hun veren gezeten hebben [:D][:D][:D]
 

Anarchy

Joris,

Als ge uwe SJ hebt moet ge eens achteraan kijken. Toevallig twee foto's van de 5533 (werd gebruikt voor opleiding). Er staan ook nog foto's van de TVM'ers ergens in dan kan je ze nog eens terug zien.

55erke


Amai ik gaan content zijn als ik dieje dan binnekort dan eindelijk kan gaan halen[:D]
Eindelijk nog eens een nieuwe 55er[:D]

Groeten
Johan

ERVIN

citaat:
Geplaatst door 55erke



Eindelijk nog eens een nieuwe 55er[:D]

Groeten
Johan



T'Ja, en ge hebt er ook zo weinig van h?.[:D]

janjozef

Komt die enkel in AC digitaal of ook in DC

jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

factageklerk

Ik geloof van wel, de hamo versie noemen ze die zeker. Ik heb dat foldertje hier nog ergens liggen denk ik .......

Gevonden[:)] er is dus degelijk een Hamo gelijkstroom versie 5-polig beschikbaar en 2 optie's de gelijkstroomversie met Digitaaldecoder DCC of de versie met geluidsdecoder  de prijs staat er wel niet bij vermeld
 

janjozef

mischien nog eens een 55 bijkopen, daar heb ik er maar 1 van

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem