Nieuws:

Nu in MSM 251 PRAKTIJK: Zelfbouw van briketten voor de stoomlocomotief * Een Railpool-TRAXX in een Lineas-jasje * Een trein voor de staalindustrie

Hoofdmenu

Van Biervliet Reeks 55

Gestart door Anarchy, 28 januari 2007, 18:12:16 PM

Anarchy

Hallo,

Vandaag dacht ik aan het volgende. In principe moeten de 5533/5526 met sound op bepaalde tijdstippen random geluiden activeren (bv compressor die begint te draaien). Dit is echter bij mij niet zo als die een tijdje stil staat. Nu heb ik wel op de centrale gezien dat er 2 CV's zijn die noemen: "Toevalsgeluid min" en "Toevalsgeluid max". Heeft het hier iets mee te maken? Maken jullie 5533/5526 random geluiden bij stilstand?

D_Loc

citaat:
Geplaatst door Anarchy

Hallo,

Vandaag dacht ik aan het volgende. In principe moeten de 5533/5526 met sound op bepaalde tijdstippen random geluiden activeren (bv compressor die begint te draaien). Dit is echter bij mij niet zo als die een tijdje stil staat. Nu heb ik wel op de centrale gezien dat er 2 CV's zijn die noemen: "Toevalsgeluid min" en "Toevalsgeluid max". Heeft het hier iets mee te maken? Maken jullie 5533/5526 random geluiden bij stilstand?

Dat heeft er indirect iets mee te maken, dat wil zeggen als de betreffende geluiden als toevalsgeluid zijn aangegeven kan je met deze instelling de frequentie enigszins be?nvloeden.

In Lokprogrammer software zit in het menu Sound de optie Toevalsgeluid waar geluiden aan zogenaamde slots kunnen worden toegewezen. Hier zijn 2 types slots, stand (tijdens stilstand) en fahrt (tijdens rijden). Wanneer aan deze slots geluiden zijn toegewezen hebben de de CV's voor teoevalsgeluiden hier invloed op. Is dat niet gebeurd dan zal het ook niet uitmaken als deze CV's gewijzigd worden.
De enige die deze vraag kan beantwoorden is Van Biervliet. Met een Lokprogrammer(-box) kunnen namelijk alleen CV's uitgelezen worden van een decoder. Er kunnen geen geluiden uit een Locsounddecoder gelezen worden met Lokprogrammer, althans het is mij nog niet gelukt.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk