Nederlandse Modelspoordagen Rijswijk verplaatst naar 7 en 8 maart 2026

Gestart door Tothebeach, 19 december 2025, 11:22:53 AM

Tothebeach

Op 10 en 11 januari 2026 zijn de Nederlandse Modelspoordagen in Rijswijk. Een gezellige beurs om banen te kijken, modelbouwtechnieken op te doen en om modelbouwspullen te kopen.

De Nederlandse Modelspoordagen hebben inmiddels een grote(re) naamsbekendheid. Dat bewijst het aantal aanmeldingen en bezoeker dat wij afgelopen editie hebben mogen ontvangen.
Deze editie hebben wij meer dan 30 banen voor u klaar staan!

Evenals vorige edities, geven we onze bezoekers vanaf ongeveer 12 jaar opnieuw de kans om dieper in te duiken in de wondere wereld van modelbouw.
Wil je meer weten over bepaalde modelbouwtechnieken? Dan zijn onze workshops perfect voor jou! Hier krijg je geen demonstraties, maar ga je echt zélf aan de slag. En van zelf doen leer je ook het meest. De workshops vind je op het experienceplein in de tweede hal.

Met andere woorden, er is voor iedereen wat wils.
Wil je meer informatie over toegangsprijzen en banen, kijk even op de website: Modelspoordagen.nl

Groet,
michel

Tothebeach

Helaas, de weersomstandigheden zijn voor het weekeinde zo slecht, dat de beurs verplaatst gaat worden. Niet naar zonnige oorden, maar naar het weekeinde van 7 en 8 maart dit jaar.

Groet,
michel

JerryCrazy

Hallo

Ik begrijp de redenen goed en ben me er volledig van bewust, maar het is toch ongelooflijk om drie dagen van tevoren te annuleren.

En ik ben trouwens € 10 aan restitutie voor mijn treinkaartje kwijtgeraakt, maar de organisatoren zullen veel geld verliezen. :o

Het sneeuwt en het is winter, is dat nog nooit voorgekomen? ;D ;D ;D

Dat is echt jammer. :(

oebr

op 7 en 8 maart hebben we in Junglinster de jaarlijkse expo, publieksgewijs niet echt een probleem, maar hopelijk is er weinig overlap wat exposanten betreft.

Wel jammer inderdaad, want zo'n expo vroeg op het jaar breekt de donkere dagen...
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

JerryCrazy

Citaat van: oebr op 09 januari 2026, 14:12:18 PMop 7 en 8 maart hebben we in Junglinster de jaarlijkse expo, publieksgewijs niet echt een probleem, maar hopelijk is er weinig overlap wat exposanten betreft.

Wel jammer inderdaad, want zo'n expo vroeg op het jaar breekt de donkere dagen...

Ik vroeg me hetzelfde af.

Het is trouwens omdat Rijswijk in januari plaatsvindt dat de beurs van Houten niet meer in januari wordt gehouden.
Daardoor zal er in januari niet veel te beleven zijn.

Ronald

Klaas Zondervan

Citaat van: JerryCrazy op 09 januari 2026, 14:07:51 PM...maar het is toch ongelooflijk om drie dagen van tevoren te annuleren.
Wat is dar zo ongelooflijk aan? Hadden ze dat dan een week eerder moeten doen, of op de laatste dag?
Het probleem is dat voorspellen heel moeilijk is, vooral als het over de toekomst gaat. 8)

CiteerHet sneeuwt en het is winter, is dat nog nooit voorgekomen? ;D ;D ;D
In die mate hebben we het in Nederland al jaren niet meer meegemaakt. Het treinverkeer is een aantal dagen helemaal vastgelopen en op Schiphol zijn honderden vluchten geannuleerd.

Maar België ligt veel zuidelijker, daar hebben ze natuurlijk totaal geen last gehad van sneeuw en zo. :D

Meester

Citaat van: JerryCrazy op 09 januari 2026, 14:07:51 PM....maar de organisatoren zullen veel geld verliezen....

Wat is bron doorvoor? Het zou zomaar juist heel goed kunnen uitpakken voor organisatie en verkopers, bijna 2 maanden langer sparen voor toegang een aankopen.

Den Eric

Citaat van: Klaas Zondervan op 09 januari 2026, 16:48:10 PM
Citaat van: JerryCrazy op 09 januari 2026, 14:07:51 PM...maar het is toch ongelooflijk om drie dagen van tevoren te annuleren.
Wat is dar zo ongelooflijk aan? Hadden ze dat dan een week eerder moeten doen, of op de laatste dag?
Het probleem is dat voorspellen heel moeilijk is, vooral als het over de toekomst gaat. 8)

In die mate hebben we het in Nederland al jaren niet meer meegemaakt. Het treinverkeer is een aantal dagen helemaal vastgelopen en op Schiphol zijn honderden vluchten geannuleerd.

Maar België ligt veel zuidelijker, daar hebben ze natuurlijk totaal geen last gehad van sneeuw en zo. :D

Inderdaad Klaas veul zuidelijker , enkel in Dardennen sneeuw en daar loopt het dan ook overvol met Ollanders nou, nou.
Den Eric

JerryCrazy

Citaat van: Ronald op 09 januari 2026, 15:17:31 PMDat gaan we wel overleven toch?  ;)

Natuurlijk ;)

Citaat van: Klaas Zondervan op 09 januari 2026, 16:48:10 PM

Oplossing

;D

SuSke

Ach, als je alles plat bezuinigt en de milieuregelgeving gek streng maakt dan krijg je in extreme situaties serieuse problemen.

Of liggen er inNederland dan zoveel meer wissels dan pakweg in Duitsland, Denemarken of zelfs Zweden?
Is het rioleringssysteem van Schiphol dan niet geschikt om 'onvoorziene' verontreinigingen (ten gevolge van de 'de-icing') op te vangen?
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

janieburton

Ik denk dat de organisatie er goed aan heeft gedaan om het te verplaatsen.

Wie gaat er nu met zo'n weer erdoor? Het risco zou zijn dat maar 50% van het normale aantal bezoekers, die anders naar de beurs gingen, zouden langs gaan.

Ik ga geen 150km heen rijden en 150km terug rijden bij zo'n "schijtweer" met gevaar op ijsplekken, enz...

RobVille

Weet je, Frans, het mag geen geld kosten, als de aandeelhouders maar tevreden zijn ;D  Ken je trouwens deze mop. Weet je wie de uitvinder is van de koperdraad. Twee Hollanders die vochten om een cent :D

Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

Ronald

Citaat van: janieburton op Gisteren om 13:47:47 PMIk denk dat de organisatie er goed aan heeft gedaan om het te verplaatsen.

Wie gaat er nu met zo'n weer erdoor? Het risco zou zijn dat maar 50% van het normale aantal bezoekers, die anders naar de beurs gingen, zouden langs gaan.

Ik ga geen 150km heen rijden en 150km terug rijden bij zo'n "schijtweer" met gevaar op ijsplekken, enz...

Precies helemaal dat. De beslissing is m.i. de juiste geweest.

JerryCrazy

Ik hoop alleen dat ze in maart geen bezoekers zullen verliezen, want maart is vaak het begin van het seizoen voor modelspoor tentoonstellingen en beurzen.
Tussen maart en juni zijn er vaak veel modelbouwevenementen.

Veel moed voor de organisatoren, want de hele organisatie moet opnieuw worden opgezet en de exposanten moeten bevestigen of worden vervangen, dus er staat hen veel werk te wachten. ;)