H0 Minibaan: Visnatie Zeebeke

Gestart door Sikko, 08 juni 2025, 22:46:24 PM

RobVille

Citaat van: Sikko op 27 januari 2026, 18:41:52 PMGeeft wel een leuk totaaltje zo.

Ook aan de andere kant zijn er vorderingen.

Inderdaad!

Voorzichtige opmerking van mijn kant. Ik zou toch gaan voor bovenstaande achtergrond. Je hebt een mooie haven gebouwd, die eigenlijk in een industriële omgeving thuis hoort. De achtergrond, in mijn visie, wordt in perspectief kleiner naarmate je verder op het landschap inzoomt. Ook geven de wolken een betere dieptewerking. Dus geen kerken, masten van plezierjachten. Ook de vuurtoren staat eigenlijk te prominent in beeld. Nogmaals, mijn insteek ;)

Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

Herwig

"Zeebeke" is duidelijk geïnspireerd door de oude vissershavens van Oostende, Zeebrugge en/of Nieuwpoort.  Niks industrieels.
   De nieuwe foto achteraan    -of iets dergelijks-     is mijns inziens visueel geschikt.

Een  'petrochemische' achtergrond past hierbij helemaal niet als decor.  Vind 'k persoonlijk.
   Distillatietorens en aanverwante ondingen, op de achtergrond, zouden 'vloeken' met de charmante maquette-zelf.

RobVille

Duidelijk, dank je voor de correctie.

Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

Rangeerduivel

Citaat van: Herwig op Gisteren om 13:34:21 PM"Zeebeke" is duidelijk geïnspireerd door de oude vissershavens van Oostende, Zeebrugge en/of Nieuwpoort.  Niks industrieels.
   De nieuwe foto achteraan    -of iets dergelijks-     is mijns inziens visueel geschikt.

Een  'petrochemische' achtergrond past hierbij helemaal niet als decor.  Vind 'k persoonlijk.
   Distillatietorens en aanverwante ondingen, op de achtergrond, zouden 'vloeken' met de charmante maquette-zelf.

Tenzij je achtergrond zich iets verder landinwaarts situeert, want dan zit je al snel aan de installatie van UCB- Zandvoorde...

;)

Herwig

het 'nieuwe' Manhattan van de Baelskaai, aan het Visserijdok (Oostende), is esthetisch al twijfelachtig genoeg, vinden sommigen
   maar misschien niet zo lelijk als raffinaderij-toestanden.         ;)

Sikko

Ik ben het met jullie beide eens, daarom maak ik ook deze proefjes.  :)

Ik denk dat ik in de rechterhoek de boel nog wel ietsje (licht) industriëler aanzet om de FRIMA iets meer context te geven. En dan wellicht de vuurtoren naar links en iets meer naar de achtergrond, net iets meer stadse skyline.

Denk wel dat de horizonlijn zo in orde is.