Nieuws:

Nu in MSM 256 REPORTAGE: A4 dioramawedstrijd 2025

Hoofdmenu

Kwaliteit van expobanen

Gestart door modeltreinbart, 11 februari 2025, 08:01:04 AM

henry

Floris

Citaat van: PeterVG op 15 februari 2025, 17:48:01 PMWelja Floris je hebt gelijk. Mij zien ze ook niet meer op die domme expos. Hoef ik me ook geen zorgen meer te maken over tijdsslots en andere enerverende zaken.
precies. Nog een voordeel van banen zonder treinen, je kan een expo gewoon een maand laten staan, wordt t ook niet druk en geen tijdsslots! 8)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Floris op 15 februari 2025, 17:39:31 PMkortom: MINDERRRRR TREINEN. STOMME DINGEN.
minder zeker ......erger is het als die ene/twee altijd dezelfde zijn die hetzelfde toertje  rijden. Met rangeren krijg je met minder treinen toch meer treinenplezier.......

Floris

nee, niet rangeren, das werk. Als er dan perse een rijdende trein op moet, dan gewoon dezelfde die een rondje rijdt waar je niks aan hoeft te doen.

Ronald

Zegt de man die een enorme rangeerbaan gebouwd heeft  ;D

Floris

ja, dus die t kan weten, wijsneus.

RUNE

Je kan het ook aanpakken zoals op Terminus, lekker veel locs (uitgerangeerde) op de voorgrond zetten, achteraan enkele die rondjes draaien en voor de rest achteroverleunen en socializen.  : :D

janieburton

Citaat van: Floris op 15 februari 2025, 17:39:31 PM......... na zoveel jaar in t wereldje ben ik wel een beetje uitgekeken op die stomme dingen. Bovendien moeten er in de praktijk op allerlei manieren concessies gedaan worden aan de kwaliteit van de modellen om ze functioneel te maken (grovere wielen, hanteerbaarheid etc) om dan daarna een raar miniatuurwereldje te creëren waarin volkomen willekeurige dingen wel of niet bewegen. kortom: MINDERRRRR TREINEN. STOMME DINGEN. Scheelt ook een hoop gezeik als je zelf met je baan op pad gaat trouwens, je kan gewoon je handel neerzetten en t in een naburig café op een zuipen zetten.

Ben je depri?

Het lijkt dat je uitgekeken bent op de hobby en deze lichtjes bent gaan haten als ik zo je posting lees.

Indien dit het geval zou zijn zou ik zeggen verkoop die handel zo vlug mogelijk.

59erke

Om op de originele vraag te reageren ... Zelf kom ik niet zo veel op expo's wegens niet trein gerelateerde verplichtingen, maar wat ik wel al gemerkt heb is dat het publiek hoofdzakelijk mensen zijn die thuis een baan hebben en ideetjes komen opdoen om hun baan dat tikkeltje extra te geven. Zij vragen dan ook dikwijls tips aan de exposanten.

Anderzijds zijn het de gezinnen met de kinderen, die geen intenties hebben om aan modelspoor te doen maar het eerder zien als een dagje uit om de kinderen iets te gunnen. Als er dan op de aanwezige banen iets aanwezig is dat de kinderen fysiek kunnen bedienen vormt dit wel een blijvende indruk.

Persoonlijk vindt ik een baan met 1 of 10 rijdende treinen of banen waar de juiste hoeveelheid klinknageltjes in de brug zitten niet van belang.  Ik zal vlugger stilstaan aan banen waar er een verhaal inzit en waar je een bepaalde sfeer kan opsnuiven en dit kan zowel een grote baan of een mini diorama zijn.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Floris

Citaat van: janieburton op 16 februari 2025, 14:15:42 PM
Citaat van: Floris op 15 februari 2025, 17:39:31 PM......... na zoveel jaar in t wereldje ben ik wel een beetje uitgekeken op die stomme dingen. Bovendien moeten er in de praktijk op allerlei manieren concessies gedaan worden aan de kwaliteit van de modellen om ze functioneel te maken (grovere wielen, hanteerbaarheid etc) om dan daarna een raar miniatuurwereldje te creëren waarin volkomen willekeurige dingen wel of niet bewegen. kortom: MINDERRRRR TREINEN. STOMME DINGEN. Scheelt ook een hoop gezeik als je zelf met je baan op pad gaat trouwens, je kan gewoon je handel neerzetten en t in een naburig café op een zuipen zetten.

Ben je depri?

Het lijkt dat je uitgekeken bent op de hobby en deze lichtjes bent gaan haten als ik zo je posting lees.

Indien dit het geval zou zijn zou ik zeggen verkoop die handel zo vlug mogelijk.
kopen?

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Floris op 16 februari 2025, 13:28:29 PMja, dus die t kan weten, wijsneus.
wie heeft dat rangeerterrein gelegd

Floris

Ronald

Floris