Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Programmeren ESU decoders

Gestart door RobVille, Gisteren om 14:54:16 PM

RobVille

Voorlopig zie ik het niet meer zitten. Nu de bouw van mijn modelbaan (Cornfield Junction) afgerond gaat worden, wordt het tijd om mijn US diesels op de modelbaan te gaan uittesten. Deze locomotieven van Athearn heb ik een aantal jaren terug gekocht. Omdat de verkoper zei dat deze locomotieven vrij slechte decoders (Tsunami) aan boord hadden, heb ik vier ESU decoders laten inbouwen. Eerlijk gezegd vertrouwde ik deze winkel en heb de functies thuis niet uitputtend getest. Nu blijkt, achteraf, dat een aantal lichtfuncties niet werken, nummerbord, DPU mode, ditch lights ... Ook zet ik nu vraagtekens bij de keuze van de geluiden (ESU Soundfile). Kloppen deze bij dit locomotief type?

Zelf is het programmeren en erg belangrijk, de keuze van de soundfile voor deze locomotieven (ES44AC - LokSound 4 en Dash 9-44CW - LokSound 5) mij een brug te ver en daarom vraag ik dus om hulp.

—> juiste keuze voor motorgeluiden,
—> DPU mode,
—> ditch lights,
—> nummerborden verlichting,
—> bordes verlichting,
—> .....

Kortom, een vrij groot project. Wie kan mij helpen aan twee ESU soundfiles. Trouwens, ik heb geen flauw idee welke verlichting aan de AUX ingangen zijn gekoppeld. Op termijn opsturen!

Op de website van ESU vond ik de volgende soundfiles —>

Voor de ES44AC —> nummer 76415 (LokSound 4)
Twee omschrijvingen zijn van belang: Gevo en Nathan Airchime K5HL airhorn.

Voor de Dash 9-44CW —> nummer 12485 (LokSound 5)

Wie helpt!

Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!