Fleischman Twin-Center.

Gestart door cbx, 21 december 2006, 20:33:03 PM

cbx

Via Ebay Duitsland heb ik digtaal startset 86378 van Fleischmann gekocht. Een Nederlandse gebruiksaanwijzing heb ik van internet geplukt.Ik zo ben ver gevorderd dat ik de taal heb kunnen wijzigen in Nederlands, maar voor de rest snap ik er weinig van:I Komt wellicht door 'm leeftijd van 59jr. Nu is mijn vraag: Is er iemand die mij hiermee verder kan helpen, misschien wel iemand in Brabant, of nog mooier in de omgeving van Uden-Grave.
Graag een reactie.

glamo

 

INFO

Hi CBX,

Zeg maar, of vraag maar wat je wil weten. [;)] We helpen je gewoon door de eerste stappen.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

ERVIN

Ja cbx, ik wil je graag verder helpen.[;)]

cbx

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Ja cbx, ik wil je graag verder helpen.[;)]


Dat is mooi!
Ik heb een stukje programmeer-rails waar ik de violetdraad op nr 1 en de violet-wit op nr 2 heb aangesloten van het twin-center.
Ik heb op links v/h twin-center locnummer 4078 ingebracht zijnde het type.
De verlichting werkt niet, niet voor en niet achter wat te doen in welke volgorde.?

INFO

CBX,

Heeft U dan de verlichting wel aangezet door op het knopje FUNCTION te drukken , waardoor het gele ledje boven dit knopje gaat branden?
Als de trein op de programmer rails staat en het Twin-Center staat in programmer mode, dan zal de verlichting niet branden.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

cbx

citaat:
Geplaatst door INFO

CBX,

Heeft U dan de verlichting wel aangezet door op het knopje FUNCTION te drukken , waardoor het gele ledje boven dit knopje gaat branden?
Als de trein op de programmer rails staat en het Twin-Center staat in programmer mode, dan zal de verlichting niet branden.



Oww..........i.d.d. staat in de programmeer code, en het gele ledje brand wel.

Maar wat moet ik ??rst doen in w?lke volgorde?

INFO

CBX,

De bijkomende vraag is waarom wil je programmeren, zo uit de verpakking is de trein klaar om te rijden op het spoor.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

cbx

citaat:
Geplaatst door INFO

CBX,

De bijkomende vraag is waarom wil je programmeren, zo uit de verpakking is de trein klaar om te rijden op het spoor.



Dat heb ik geprobeerd op een ovaal spoortje maar daarbij liep hij v??l te hard, ?n het is een gebruikt set van een jaar oud!

INFO

CBX,

Dan zul je in de gebruiksaanwijzing moeten kijken wat voor type decoder in de lok zit, en hoe hij geprogrammeerd moet worden, volg die stappen samen met de gebruiksaanwijzing van het Twin-Center hoe je in een bepaald programmeer menu moet komen. Het staat er allemaal stap voor stap in.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

cbx

H?-h?..........hij loopt en de lampen branden voor-en achteruit.

Nu heb ik een viertal sporen met kruiswissels even los gemaakt van een bestaand spoor en daar de stroom opgezet via het twin-center.
Ook dan loopt hij maar stopt op een kruising. Als ik dan een extra draadje aan de rail houdt om de kruising te overbruggen, dan loopt hij weer wel. Ik had begrepen dat het met digitaal allemaal kan, als er maar ergens stroom op de baan staat, of is dat niet zo![:I]

INFO

CBX,

Nee, natuurlijk is dat niet zo!! De rails blijft toch hetzelfde, alleen de spanning die je op de baan zet heeft een andere naam, maar komt ook gewoon over twee draden binnen.

Dus alle aanslutingen blijven gelijk, ook het keerlus probleem blijft.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

cbx

Ach zo...............dan moeten dus de aansluitdraden welke op twee transformators zaten allemaal naar het twin-center toe begrijp ik.
Of krijg ik door de wisselkruisingen een soort "keerlus" probleem?.

Bijgaand mijn vitrine met allemaal Fleischmann stoomlocs.


cbx

Je ziet hier drie wisselkruisingen en een driewegwissel.
Links zie je nog net de twin-center staan.

Er gaan twee sporen naar boven en komen beide weer terug naar beneden aan ??n stuk, dus g??n keerlus maar twee gewone lussen.



Hier zie je twee sporen eronderdoor terug komen. (soort Schebe Ebene Duitsland, schrijf ik dat goed?)

Vraag is:
1)W??r moet ik de stroomaansluiten op rail 1 en 2 (komen beide retour) of i.v.m. de wissels iets anders fabrieken??



INFO

CBX,

Het spijt me maar dit geeft mij absoluut geen inzicht of beeld van je sporenplan.
Moet ik het me zo voorstellen?


Alleen de waarheid ligt in het midden.