Nieuws:

Nu in MSM 247 CLUB: Op bezoek bij de AMRA

Hoofdmenu

Fleischman Twin-Center.

Gestart door cbx, 21 december 2006, 20:33:03 PM

cbx

citaat:
Geplaatst door INFO

CBX,

Het spijt me maar dit geeft mij absoluut geen inzicht of beeld van je sporenplan.
Moet ik het me zo voorstellen?






Ja in principe wel alleen die onderste lus weglaten, en in de bovenste twee lussen liggen wissels waarmee je van de ene rail naar de andere kan. Dus twee banen ophoog en twee banen komen retour.

Op DIT gedeelte wil ik het twin-center aansluiten en vervolgens verder gaan wat nog niet digitaal is.

Ik zal morgen even twee tekeningen posten.

INFO

CBX,

Het spijt me vreselijk maar ik snap het niet, maak eens een schetsje.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

cbx

citaat:
Geplaatst door INFO

CBX,

Het spijt me vreselijk maar ik snap het niet, maak eens een schetsje.




Twee banen lopen naar boven en twee banen komen weer naar beneden.
Hier zitten wissels in, moeten die geisoleerd worden?



Boven in de lus zitten twee wissels waardoor je van het ene naar het andere spoor kunt. Vraag is: W??r moet ik de stroom eropzetten en misschien wel HOEVEEL keer want dit stuk is 8 meter lang!


Klaas Zondervan

Ik weet niet of Wim het nu snapt, maar ik kan er nog steeds niks van maken. Wat zit nou eigenlijk aan wat vast?
Kun je geen tekening laten zien van het totale baanontwerp? Want zo blijft het gissen naar hoe het in elkaar zit.

Klaas Zondervan

Juist, en nou nog even nummertjes of letters er bij zodat we weten wat aan wat zit.

cbx

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

Juist, en nou nog even nummertjes of letters er bij zodat we weten wat aan wat zit.



A.u.b. met nummers!


En ook met nummers 1-2-2-1

INFO

CBX,

En hoe zit het dan aan de andere kant van het sporenplan?? Of vallen daar de treinen in een netje?
Als je nu wil dat we je helpen, moet je natuurlijk zelf ook wel meewerken, want anders gaat het niet lukken, dus nu voor de laatste keer wat zit waar aan vast en hoe verloopt het sporenplan.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

cbx

citaat:
Geplaatst door INFO

CBX,

En hoe zit het dan aan de andere kant van het sporenplan?? Of vallen daar de treinen in een netje?
Als je nu wil dat we je helpen, moet je natuurlijk zelf ook wel meewerken, want anders gaat het niet lukken, dus nu voor de laatste keer wat zit waar aan vast en hoe verloopt het sporenplan.



In een netje, das 'n goeie[:)]
Nee daar zit plastic tussen daar gebruik ik nog even het analoog systeem. Dit gedeelte v.d. baan wil ik met twin digitaal gebruiken/uitproberen. Als dit naar behoren werkt wil ik helemaal overschakelen op digitaal. Twee systemen zeg maar.Ik gebruik dus het analoge systeem even niet, en het gaat mij over dat gedeelte waarvan ik de tekeningen heb geplaatst. Alvast bedankt voor de medewerking.

INFO

Ok CBX,

Wat ik daar zie, zijn twee keerlussen, hele echte, dus je moet voor beide sporen de spanning ompolen.


Alleen de waarheid ligt in het midden.

cbx

citaat:
Geplaatst door INFO

Ok CBX,

Wat ik daar zie, zijn twee keerlussen, hele echte, dus je moet voor beide sporen de spanning ompolen.






Hartstikke mooi bedankt.
Als ik die twee wissels(in de lussen) laat vervallen dan ben ik van het keerlus probleem verlost begrijp ik?

Of is het een oplossing  met de twin-booster 6807 van Fleischmann om beide keerlussen hiermede op-te-lossen, of kan dat apparaat maar ??n keerlus opheffen??

INFO

CBX

Nee, het laten vervallen van de wissels in de keerlus zal niet helpen. Wat wel helpt is iedere wissel verbinbing die de sporen linksom en rechtsom met elkaar verbinden om die te verwijderen. Maar dan heb je dus een gewoon dubbelsporig ovaal.

Het gebruik van een booster zal het probleem voor 1 kerrlus oplossen, maar voor de volgende keerlus heb je dan een volgende booster nodig. Dus iedere keerlus situatie moet apart worden opgelost. Een goede en goedkope oplossing staat in het draadje over de ultieme keerlus oplossing van Funky-Rail.
Je hebt dus voor iedere keerlus zo'n schakeling nodig, in dit stuk dus twee.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

cbx

citaat:
Geplaatst door INFO

CBX

Nee, het laten vervallen van de wissels in de keerlus zal niet helpen. Wat wel helpt is iedere wissel verbinbing die de sporen linksom en rechtsom met elkaar verbinden om die te verwijderen. Maar dan heb je dus een gewoon dubbelsporig ovaal.

Het gebruik van een booster zal het probleem voor 1 kerrlus oplossen, maar voor de volgende keerlus heb je dan een volgende booster nodig. Dus iedere keerlus situatie moet apart worden opgelost. Een goede en goedkope oplossing staat in het draadje over de ultieme keerlus oplossing van Funky-Rail.
Je hebt dus voor iedere keerlus zo'n schakeling nodig, in dit stuk dus twee.




Dus als ik die twee wissels in de lussen verwijder dan heb ik gewoon een dubbelsporig ovaal en geen keerlus probleem meer.
Kom ik dan nog in de problemen daar waar de drie kruising-wissels liggen? of moet ik de spanning aansluiten zoals je hebt getekend, dus 4x plus erop en 4x min spanning erop zetten is dat voldoende?
Wederom bedankt voor je snelle reactie.

INFO

CBX,

Wel goed lezen wat ik je schrijf en uitleg.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

cbx

citaat:
Geplaatst door INFO

CBX,

Wel goed lezen wat ik je schrijf en uitleg.





Keurig duidelijk, dan moet ik op zoek naar een Lenz LK 100, enig idee
waar die het goedkoopste zijn?

Wat voor mooi tekening-programma gebruik je eigenlijk?

Nogmaals bedankt voor de uitleg.

INFO

CBX,

Er zijn zeer wisselende resultaten bij het gebruik van de LK100 van Lenz, hij is erg lastig goed in te regelen. Dit is een van de redenen waarom dit project is gestart, en dat is niet voor niets.
http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=3533

Het is getekend met WinRail versie 3.1. inmiddels zijn er nieuwereversies beschikbaar, maar deze versie voldoet nog steeds aan mij eisen.

http://www.winrail.nl/
Alleen de waarheid ligt in het midden.