Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Trambaan in Gent

Gestart door modeltreinbart, 07 maart 2024, 20:30:23 PM

Paulogic

Ik zou een 3D prinsfarm in mijn Cabine monteren jong... Cool Bart, Ziet er veel belovend uit.
Ga je het Gravenkasteel ook proberen bouwen? Daar gaat dan veeeeeel volk komen naar kijken hoor, zeker weten !

Houd u goed he makker !
mvg,
Paul(ogic)

modeltreinbart

Citaat van: Paulogic op 29 juli 2024, 12:01:05 PMIk zou een 3D prinsfarm in mijn Cabine monteren jong... Cool Bart, Ziet er veel belovend uit.
Ga je het Gravenkasteel ook proberen bouwen? Daar gaat dan veeeeeel volk komen naar kijken hoor, zeker weten !

Houd u goed he makker !
Ik twijfel nu al aan de lengte zit nu al met de voorgevels tot aan het veerleplein aan bijna 40cm , dan de vleeshuisbrug nog en het vleeshuis met café t'galgje . Dus vrees dat het gravensteen er niet bij kan.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

doomslu

Een grotere vrachtwagen vragen, Bart.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

modeltreinbart

Citaat van: doomslu op 29 juli 2024, 14:56:35 PMEen grotere vrachtwagen vragen, Bart.  ;)
Het is gewoon als ik het als expobaantje wil maken het anders te groot wordt voor de auto
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

RobVille

Citaat van: modeltreinbart op 11 maart 2024, 16:19:50 PMIk wil het in eerste instantie voor mezelf maken. Wat er daarna gebeurd wil ik nog niet aan denken.

Citaat van: modeltreinbart op 29 juli 2024, 15:47:59 PM
Citaat van: doomslu op 29 juli 2024, 14:56:35 PMEen grotere vrachtwagen vragen, Bart.  ;)
Het is gewoon als ik het als expobaantje wil maken het anders te groot wordt voor de auto

Kortom, een spagaat. Lekker bouwen zonder in je achterhoofd aan de beperkingen van een module te denken. Bouw eerst je mooie huizen en ga dan pas kijken hoe het in het geheel van je module kan passen.

Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

modeltreinbart

Citaat van: RobVille op 29 juli 2024, 16:11:42 PM
Citaat van: modeltreinbart op 11 maart 2024, 16:19:50 PMIk wil het in eerste instantie voor mezelf maken. Wat er daarna gebeurd wil ik nog niet aan denken.

Citaat van: modeltreinbart op 29 juli 2024, 15:47:59 PM
Citaat van: doomslu op 29 juli 2024, 14:56:35 PMEen grotere vrachtwagen vragen, Bart.  ;)
Het is gewoon als ik het als expobaantje wil maken het anders te groot wordt voor de auto

Kortom, een spagaat. Lekker bouwen zonder in je achterhoofd aan de beperkingen van een module te denken. Bouw eerst je mooie huizen en ga dan pas kijken hoe het in het geheel van je module kan passen.

Rob
Van kleine vismarkt 1 tot en met 7 was ik zeker dat die er op zouden komen 9 en 11 stond nog in vraag . Meer zal duidelijk worden als ik de driehoekige formatie van huizen ga meten en bouwen van de overkant van deze huizen.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

modeltreinbart

Gisterenavond nog een kleine proefopstelling gemaakt met wat ik al gebouwd heb om eens te kijken of het plaatje klopt , er is nog werk aan de huisjes , maar naar mijn gevoel begint het al goed te zitten.

Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

doomslu

Knap werk, Bart.
Komt heel bekend over.

Ik kan het me niet voorstellen, maar voor wie de omgeving niet zou kennen: https://www.google.com/maps/@51.0563756,3.7219011,3a,75y,287.81h,91.23t/data=!3m6!1e1!3m4!1sih06Hko2Y1d3jS-OESdylA!2e0!7i16384!8i8192?coh=205409&entry=ttu

Natuurlijk moest er daar een madame met haar vehikel in de weg rijden van de camera...  ::)  :-\  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

modeltreinbart

Citaat van: doomslu op 30 juli 2024, 09:29:38 AMKnap werk, Bart.
Komt heel bekend over.

Ik kan het me niet voorstellen, maar voor wie de omgeving niet zou kennen: https://www.google.com/maps/@51.0563756,3.7219011,3a,75y,287.81h,91.23t/data=!3m6!1e1!3m4!1sih06Hko2Y1d3jS-OESdylA!2e0!7i16384!8i8192?coh=205409&entry=ttu

Natuurlijk moest er daar een madame met haar vehikel in de weg rijden van de camera...  ::)  :-\  ;D
De bedoeling was om het zo realistisch mogelijk te bouwen en de juiste sfeer te na te bootsen in h0 , niet eenvoudig omdat het een historisch centrum is en velen de gebouwen herkennen , maar een leuke uitdaging is het zeker. Ik ga me vooral geen druk opleggen in de tijd .
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

RobVille

Zelf heb ik deze modelbaan op een expo gezien. Het tijdperk wordt goed weergegeven. Als ik de foto op Google maps waarin jouw scene speelt, bekijk, dan zie ik toch overeenkomsten.


Bron: Thom Raven

Bij interesse --> https://www.mb1q.com/mf/aus/nl/modeltrein-expo-on-traxs/on-traxs-2017-im-spoorwegmuseum-utrecht/it-was-in-amsterdam-1955-1965/index.html

Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

modeltreinbart

Citaat van: RobVille op 30 juli 2024, 14:52:10 PMZelf heb ik deze modelbaan op een expo gezien. Het tijdperk wordt goed weergegeven. Als ik de foto op Google maps waarin jouw scene speelt, bekijk, dan zie ik toch overeenkomsten.


Bron: Thom Raven

Bij interesse --> https://www.mb1q.com/mf/aus/nl/modeltrein-expo-on-traxs/on-traxs-2017-im-spoorwegmuseum-utrecht/it-was-in-amsterdam-1955-1965/index.html

Rob
Deze baan die u aanhaalt is van Amsterdam, zelf heb ik deze baan in het verleden ook gezien ( prachtige baan trouwens) . Mijn idee van Gent is een beetje een puzzel geweest van foto's en de juiste locatie te vinden via google maps , daarbij kwam ook dat als ik mijn idee uitlegde aan mijn vriendin, zij eerst niet mee was in het verhaal tot er een reeks was op tv over Gent en er in een aflevering over de coupure , een blauwe tram over de vleeshuisbrug reed en dus ook de locatie die ik in gedachten had , waardoor mijn vriendin ook mee was en mijn gids werd in Gent , en ze mij dus ook zei van doe maar.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

modeltreinbart

Ondanks deze zomerse temperaturen ben ik alsnog aan het bouwen , deze week ga ik eerst voor de volmaking van het eerste huis ( kleine vismarkt 1) daar ben ik nu de ramen in aan het monteren en wil het dak ook volledig klaar hebben tegen het eind van deze week. Ik zou theoretisch vandaag wat extra tijd gehad hebben om te bouwen, maar ik en mijn vriendin moesten vandaag allebij naar het ziekenhuis , zonder er al te veel over willen uitwijden zal er voor mij een operatie aankomen begin oktober met minimum 2 weken rust en misschien dat ik zelf 2 weken niet langdurig kan zitten (maar dat is nog niet zeker) en mijn vriendin heeft last van duizeligheid en daar gaan nog verdere onderzoeken voor plaatsvinden . Dus mogelijk zal er een pauze aankomen in Oktober maar wordt er tot dan nog stevig gebouwd als de temperaturen tenminste wat zakken .
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

just4fun

Alvast beterschap...
Paul

modeltreinbart

Citaat van: just4fun op 01 augustus 2024, 08:03:03 AMAlvast beterschap...
Paul

Dank u , op zich is het bij mij een kleine ingreep en zal er snel van genezen . Ik ga ook goed verzorgt worden door mijn vriendin en haar moeder in de weken na de ingreep.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: modeltreinbart op 01 augustus 2024, 11:46:58 AMen haar moeder in de weken na de ingreep.
wees toch maar voorzichtig  ;D  ;)  Trouwens snel beter  ;)