Nieuws:

Nu in MSM 251 TEST: PIKO NS serie 1000 in H0 * PB Models ICRmh

Hoofdmenu

reeks 14 niet dood

Gestart door 13erke, 11 september 2006, 11:31:34 AM

Tom

Waar heb je die tekeningetjes gevonden?
Tom

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door Tom

Waar heb je die tekeningetjes gevonden?

Hier.
http://www.wallorail.be/index.htm

Tom

Oke bedank, hij staat al tussen mijn favorieten. [;)]
Tom

nmbs

Deze loc niet te duur?  Dan zal het zeer waarschijnlijk geen NMBS loc worden [:D].

wisselstromer

ik vind de groene kleurstelling de schoonste

wim
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

n/a

ik vind de witte de schoonste :-)

Greg

Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

Tom

citaat:
Geplaatst door Steven

ik vind de witte de schoonste :-)

Ik ook. [8D]
Tom

13erke

Zet het maar uit jullie hoofd dat dit de nieuwe reeks 14 gaat worden, de constructeur (siemens) kon niet aan alle eisen van de nmbs voldoen en toen de nmbs het prijskaartje zag... by by gedroomde viersysteemlok. Met 4 77'en kan je de prijs evenaren van deze 189[xx(] (tis dus geen 185[;)])

nmbs

...maar ??n 185/189 trekt evenveel als vier 77ers...[:D]

dimi

citaat:
Geplaatst door nmbs

...maar ??n 185/189 trekt evenveel als vier 77ers...[:D]



Helemaal juist en is ook minder duur in onderhoud.
Ik vrees er ook voor dat er Duitse loc's komen aangezien de top van de NMBS nogal Frans gezind is[:(].
Ik heb het geluk gehad om in Duitsland met de 185 te mogen rijden en ik kan verzekeren dat de 13'en , de prima's er niet aan kunnen tippen [;)]

C.B.

citaat:
Geplaatst door dimi

citaat:
Geplaatst door nmbs

...maar ??n 185/189 trekt evenveel als vier 77ers...[:D]



Helemaal juist en is ook minder duur in onderhoud.
Ik vrees er ook voor dat er Duitse loc's komen aangezien de top van de NMBS nogal Frans gezind is[:(].
Ik heb het geluk gehad om in Duitsland met de 185 te mogen rijden en ik kan verzekeren dat de 13'en , de prima's er niet aan kunnen tippen [;)]



Helemaal mee eens.[;)]
Weet ge nog, dat we zonder problemen vertrokken zijn met 1600T en 1 SBB Loc Re 482 in de gietende regen!(en dit aan bijna vol vermogen)...[8D]

Moet je niet proberen met een T13...
(gewoon al omdat deze loc ('s) in regenweer enorm slipgevoelig zijn,  en dan spreek ik nog niet van een grotere kans op uitschakelingen van de tractiekringen...)
Groetjes.
Claudio.

Greg

citaat:
Geplaatst door dimi

citaat:
Geplaatst door nmbs

...maar ??n 185/189 trekt evenveel als vier 77ers...[:D]



Helemaal juist en is ook minder duur in onderhoud.
Ik vrees er ook voor dat er Duitse loc's komen aangezien de top van de NMBS nogal Frans gezind is[:(].
Ik heb het geluk gehad om in Duitsland met de 185 te mogen rijden en ik kan verzekeren dat de 13'en , de prima's er niet aan kunnen tippen [;)]


Duitse loc zal het wrs niet lukken, ook al omdat ze nog steeds duurder zitten dan Alstom ofzo. Wel betere kwaliteit en al wat je wil, maar de aankoopprijs speelt hier een zeer belangrijke rol.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

Greg

citaat:
Geplaatst door 13erke

Zet het maar uit jullie hoofd dat dit de nieuwe reeks 14 gaat worden, de constructeur (siemens) kon niet aan alle eisen van de nmbs voldoen en toen de nmbs het prijskaartje zag... by by gedroomde viersysteemlok. Met 4 77'en kan je de prijs evenaren van deze 189[xx(] (tis dus geen 185[;)])



Ja je hebt gelijk. het is idd een 189, khad er niet verder bij nagedacht toen ik de foto zag en gezegd dat het een 185 was die echter +- gelijk is behalve de flank die vollefig vlak is.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

13erke

citaat:
Duitse loc zal het wrs niet lukken, ook al omdat ze nog steeds duurder zitten dan Alstom ofzo. Wel betere kwaliteit en al wat je wil, maar de aankoopprijs speelt hier een zeer belangrijke rol.

Hehe, das een goeie. De duitse loks duurder, woehaha, heb je al eens naar de prijzen  van een alstom gekeken en vergeleken met een Duits type? neenee, de Duitsers zijn echt wel goedkoper. De reden waarom men steeds voor Alstom kiest heeft niets anders te maken dan met politiek (daar zijn ze weer), denk eens na: waar staat de fabriek van Alstom?-> in Frankrijk, ja. Maar in Charleroi(kan je zien als je op e ring rijd daar) hebben ze er ook een, om te zorgen dat ze die niet kwijtgeraken moeten ze hun materiaal wel bij Alstom bestellen. De topman van Alstom:" haha, als gij niet bij ons koopt, dan sluiten wij het boeltje hier in Charleroi, zoveel mensen werkloos, en dat zullen ze niet graag horen h?[}:)]." Dus wat zegt de politiek tegen de nmbs: "ziet da ge uw materiaal daar koopt, of er zal wat zwaaien".

En om het eerlijk te maken(de eeuwige ruzie tussen de Vlamingen en de Franstaligen): "in Wallonie krijgen ze wel opdrachten, maar in Vlaanderen krijgen we niets" dus -> jullie mogen de koppen van de nieuwe stuurijtuigen monteren in Brugge (de I11 zijn ook een deel door Alstom gemaakt), zo gezegt zo gedaan en de Vlamingen "content".
Dat is nu eens de enige reden waarom we altijd Alstom krijgen.
De nieuwe M6 is daar ook een voorbeeld van: bombardier mag ze bouwen, MAAR Alstom moet er de techniek inzetten.