Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Brusselse bouwsels: Zwanzebeek

Gestart door Alan On Track, 05 januari 2019, 19:36:01 PM

Alan On Track

Merci voor de reacties lieve mensen  :)

Niet echt een update, maar toch een nieuwe verschijning op de baan. Ik heb me eindelijk een type 53 gekocht  ;D.
Deze stond al even op mijn verlanglijstje, maar genomen dat het model uitkwam in 2012 ging ik ervan uit dat dit al tien jaar uitverkocht zou zijn, maar blijkbaar hadden ze er nog bij Olaerts. Ik ben er heel gelukkig mee, en de loc voelt zich helemaal thuis in Zwanzebeek!

IMG_9696 by Alan Jockmans, on Flickr

IMG_9698 by Alan Jockmans, on Flickr

IMG_9699 by Alan Jockmans, on Flickr

Aangezien een loc in deze prijsklasse niet meteen in mijn budget paste, heb ik besloten wat van mijn ander materieel te verkopen. Ik vond de 93 persoonlijk een heel leuk locomotiefje, en t'was ook een prima model. Anderzijds is dit niet echt een loc die je op Brusselse sporen tegenkwam bij mijn weten. Daarom heb ik besloten om deze te laten gaan in het voordeel van de 53. Ik heb er alvast een nieuwe eigenaar voor gevonden, bij wie ze ongetwijfeld in goede handen is. Toch nog even geprofiteerd om deze twee locs samen op de foto te zetten.

IMG_9694 by Alan Jockmans, on Flickr

Van de 53 in Brussel heb ik deze mooie foto gevonden op het internet:

FB_IMG_1629007615719 by Alan Jockmans, on Flickr
Modelbouw is een kunst

Jappy

Mooie aanwinst Alan! Zeker meer typisch Belgisch dan die Pruis, al smoelt die ook niet slecht. Mocht je ooit eens kunnen bladeren in het boek 'Stomend België' van Thierry Nicolas, daar staat een gelijkaardige maar prachtige foto in van een type 53 met een stam K's in de typisch Brusselse uitgravingen.
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

vanmiegroet

Zalig machien op een zalige baan  :D
Nu aangezien we in de jaren '50/'60 weet je wat de volgende stap is voor de 53: weatheren die handel  ::) :P
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Floris

Leuk locje voor zo'n baan. Lijkt me heel geloofwaardig in die omgeving (en t was wel een leuk stel samen met die ouwe pruis eigenlijk, maar goed, als je spijt krijgt heb je vast zo weer een nieuwe pruis)

Ronald

Citaat van: Martin Welberg op 01 april 2022, 16:08:49 PM
Zo zeg, uitnodiging voor een bekende show in NL op zak en dan de zooi weggooien?  ::)

Hij zal nu toch klaar zijn voor in September? ;)

B_Modelbouw

Geen vakwerk boogjes in de stenen muur naast het tunnelportaal ?
Misschien een leuke plek voor een reclamepaneel ... dat goed zichtbaar is vanuit station Zwanzebeek.

Heden ten dagen zou men die plekken al aardig taggen met illegaal spuitwerk.

Prachtige vorderingen...
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


Sven VG

Leuke aanwinst voor je baan in aanbouw die er overigens al goed uit ziet.
Blijf van fan van je bouwstijl

Alan On Track

Tijd voor nog eens een update  ;).
Zoals ik me had voorgenomen ben ik me stillaan weer wat met de scenery aan het bezig houden. Aangezien het stationsgebouw nu gedemonteerd is voor de aanpassingen die ik eraan heb uitgevoerd kon ik werk maken van de nieuwe binnenverlichting. De oude verlichting had het station bijna in brand gestoken op MTD expo (het bleef gelukkig bij wat rook en veel stank), maar was toegegeven ook erg amateuristisch aangelegd. Ik heb ervan geprofiteerd om meteen ook verlichting in de wachthuisjes te zetten. T'is allemaal natuurlijk nog veel te fel nu, maar dat pas ik nog aan.

IMG_20220709_154822670 by Alan Jockmans, on Flickrt

IMG_20220709_174711010 by Alan Jockmans, on Flickr

IMG_20220709_174652800 by Alan Jockmans, on Flickr

De wachthuisjes hebben ook een bescheiden interieur gekregen, dat zal wel nog licht geweatherd worden.

IMG_20220709_174658998 by Alan Jockmans, on Flickr

Verder ben ik (eindelijk) nog eens aan wat nieuwe geveltjes begonnen. Het was tenslotte al van oktober geleden dat ik er nog had gebouwd. Het eerste is een relatief eenvoudige neoclassicistische gevel, in feite een kitbash van auhagen set 11398, mijn favoriete donorset voor Brusselse gevels zoals dit.

IMG_20220711_150456996 by Alan Jockmans, on Flickr

Een tweede nieuwe gevel is geheel zelfbouw, een eclectisch gebouwtje met Vlaamse Neorenaissance-elementen.

IMG_20220716_182405921 by Alan Jockmans, on Flickr

Om wat chronologische variatie te brengen aan het geheel heb ik er ook een klein art-déco appartementsgebouw tussen gezet. Meer typerend voor wat er vanaf de late jaren 30 in Brussel werd gebouwd.

IMG_20220721_125436499 by Alan Jockmans, on Flickr

Er zijn nog een paar andere huisjes in de maak, maar die hou ik voor de volgende update  ;)
Modelbouw is een kunst

ACFI


mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Floris

oeh dat art-decoding is fijnnnn.

guy holbrecht

Prachtige gevels. Ik blijf dit met aandacht volgen.

GDE

Wat een prachtige modelbouw kunstwerken . Echt knap gedaan !

Pierre

Heel mooie geveltjes. Knap gedaan. ;)
Groet Pierre.


DFS