Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

"Ooit zal het klaar zijn" - derde fragment voor MTD

Gestart door Gerolf, 19 november 2016, 12:48:19 PM

Floris


marctje

Gerolf
Waar heb je de figuren vandaan? Ik ben op zoek naar 1/29 figuren.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

Gerolf

Meterspoor-wissel op 1/1000 ...



@Marc: Het zijn 1/24 figuren die ik verkleind heb  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Stedahult

Citaat van: 755philippe op 04 juni 2017, 10:32:34 AM
Oei Gerolf, ofwel is je manneke te groot ofwel is je baan te klein
tenzij "den Hulk" uit de jaren stillekes terug is verezen.

De gemiddelde modelspoorder is nu eenmaal krap behuist, en doet consessies
naar een baantje. Als dat er al komt... plannen zijn vaak vervuld van ambitie.
Mvh. Steef

Gerolf

Nog wat ondergrondse werken ...



Draadjes nog fatsoeneren en aansluiten, en dan kan de modelbaan-sandwich dicht ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

apenkop

Geweldig zo  ::), klaar voor de komst van de trein
Modelbouwen doe je met vallen en opstaan daarom ik ga door tot ik sta en opval

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

apenkop

Ik blijf zeggen dat dit er zo al top uitziet, als het door de foto zo uitvergroot wordt. Dat moet toch in schaal 1/1000 gewoon subliem zijn. Ik blijf het knap vinden dat dit zo precies gemaakt kan worden op dat kleine formaat. Ik heb al problemen genoeg om 1/87 te handelen ;)
Modelbouwen doe je met vallen en opstaan daarom ik ga door tot ik sta en opval

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter


vyncky

da's gewoon Maf!

Knap gedaan Gerolf, je blijft ons echt verbazen.
Heb dit draadje aan enkele collega's laten zien en die verklaarden je zot...

petje af!

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Gerolf

Bedankt voor de bloemen  ;)

Citaat van: doomslu op 14 juni 2017, 19:05:37 PM
Graag eens met een suikerklontje.  ;)

Alstublieft:



... maar ik denk dat ik een noot ga moeten kraken en nieuwe treintjes maken: ze zijn te groot ontworpen  ::)
... en ze geraken niet fatsoenlijk door de tunnels. Portalen wat ruimen kan maar tot op zeker hoogte ....
je ziet het op vorige foto's eigenlijk ook: zo klein is een bestelwagen tegenover een smalspoorlocje nu ook weer niet ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Geweldig knap, om zo'n herkenbaar typische modelbaan op zo'n kleine schaal te maken. Een nieuwe maat-referentie dringt zich op; het suikerklontje is passé. Speldenkop misschien?

Ik zie dat je tunnelopeningen (toch de rechter) wat spits toelopen bovenaan. Is het breder maken van de ronding bovenaan niet voldoende? De treintjes klemmen waarschijnlijk bij de bovenhoeken.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Citaat van: Michiel op 15 juni 2017, 08:39:48 AMEen nieuwe maat-referentie dringt zich op; het suikerklontje is passé. Speldenkop misschien?

Tandenstoker ?



Tunnelportalen heb ik gisteren al veel geruimd, die grens is bereikt
... en op deze foto zie je ook duidelijk dat de treintjes te fors zijn - vergelijk maar met de auto's en het perron en zo. Er zit niks anders op ... opnieuw ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw