Nieuws:

Nu in MSM 262 BANEN: Bowstring | Anschluss Wolf | Zettigheim: de verdronken treinbaan

Hoofdmenu

La vie en rose...

Gestart door evan, 30 oktober 2016, 16:34:40 PM

PeterC

Citaat van: evan op 30 oktober 2016, 16:53:06 PM
Klopt Peter,  dat zijn inderdaad fragmenten van Das Boot  ;)

'Das Boot Techno'

Evan, als je technische details en foto's van dergelijke type VII duikboten wil, kan ik je daar aan helpen.  Ik ben er al decennia zot van en heb gescande (eigen!) boeken en foto's van gepreserveerde 1/1 modellen (Laboe Type VII).  Google Maps : 54.412454, 10.228866
Groetjes, Peter

evan

Citaat van: Freek op 30 oktober 2016, 20:02:47 PM
Misschien kan het ook helpen als naslagwerk, er is op National Geographic een reportage over geweest.
De serie "Nazi Megastructures" de aflevering : U-Boat Base. In deze aflevering kan je vrij veel details zien van deze bunker.

Yep die zit bij mn opnames en heb ik al meermaals gezien  ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Citaat van: PeterC op 30 oktober 2016, 21:07:31 PM
Citaat van: evan op 30 oktober 2016, 16:53:06 PM
Klopt Peter,  dat zijn inderdaad fragmenten van Das Boot  ;)

'Das Boot Techno'

Evan, als je technische details en foto's van dergelijke type VII duikboten wil, kan ik je daar aan helpen.  Ik ben er al decennia zot van en heb gescande (eigen!) boeken en foto's van gepreserveerde 1/1 modellen (Laboe Type VII).  Google Maps : 54.412454, 10.228866

U96!!!  Die is ondertussen trouwens al klaar ;)

Bedankt Peter!  Dat lijkt zeker interessant.  Ik laat nog van me horen!

Merci voor de aanmoedigingen!

Tot later ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

centauri167

Hé Evan, kijk uit naar de eerste foto's van je nieuwe project.
Ik hoop dat je ook niet te "luchtig" doet over de symbolen van die tijd. Persoonlijk vind ik het zo belachelijk als bv. de swastika vlag op een modeltrein ietswat is veranderd terwijl op de modelbouwkit ernaast die symbolen er gigantisch op staan.
Er zijn natuurlijk steeds mensen die het verschil niet begrijpen tussen verheerlijken en geschiedenis, op school moesten wij verplicht naar Schindler's List gaan kijken, een film vol met nazi symbolen, al denk ik niet dat het de bedoeling was om hun te verheerlijken ...

Michael

Evan weer een leuke uitdaging, ben benieuwd wat je de komende tijd uit de hoed tovert.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Gerolf

Tof project, dat naar ik vermoed ook nogal groot wordt.
Je hebt wel wat plaats nodig voor die bunker, boten, treinen en zo ...
Onnodig te zeggen dat ik volg  :P  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Durango

Ha Evan, dat wordt een mooi project wat Erik heeft bedacht. Ik kijk ernaar uit. Ook veel water te maken dus. Treinen worden normaalspoor of gaan jullie nu over naar smalspoor? Zoals je weet heb ik jaar of 4 geleden ook zoiets gedaan met een vliegveld in Nederland tijdens de oorlog. Ook dat was luchtig in aanzet maar er zijn altijd mensen die zich storen aan bepaalde symbolen. Ik heb de modellen toen zo geplaatst dat de symbolen niet direct opvielen. Ik ben echter wel van mening dat ze erbij horen want het is per slot wel een stuk geschiedenis.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Herwig

Dit is een erg  gedurfd   project.  Wat een research is er nodig !
Niet alleen met de   symbooltjes    kan het mislopen .....

Op de eerste foto (een still uit Das Boot ?) staat er vooraan een versie van de Renault Goélette uit de jaren ....1950.
Niet toevallig hebben de filmmakers daarom de linkerdeur laten openstaan, dan valt één-en-ander niet zo op .

En die   5635-onderzeeër   ligt aan de kade van het Zuid Franse (Pyrenées) Middellandsezee-haventje PortVendres
(niet Atlantisch...)
Die Ford Granada/Consul Coupé op de kade situeert deze foto ongeveer in de tweede helft van de jaren 1970
De duikboot kan natuurlijk als inspiratie dienen als hij toen reeds een antieke was .

Veel succes met het   "baantje" .

evan

Citaat van: Herwig op 31 oktober 2016, 12:55:06 PM
Dit is een erg  gedurfd   project.  Wat een research nodig !
Niet alleen met de   symbooltjes    kan het mislopen .....

Op de eerste foto (een still uit Das Boot ?) staat er vooraan een versie van de Renault Goélette uit de jaren ....1950.
Niet toevallig hebben de filmmakers daarom de linkerdeur laten openstaan, dan valt één-en-ander niet zo op .

En die   5635-onderzeeër   ligt aan de kade van het Zuid Franse (Pyrenées) Middellandsezee-haventje PortVendres
(niet Atlantisch...)
Die Ford Granada/Consul Coupé op de kade situeert deze foto ongeveer in de tweede helft van de jaren 1970

In DAs Boot zitten wel meer fouten Herwig,

De foto's zijn maar om de bouwkundige sfeer weer te geven...  alle voertuigen en schepen zullen correct zijn.  De Bunker wordt wel wat verkleind qua aantal dokken om het hanteerbaar te maken.
Groetjes ;)

Herwig

Dat wordt dan meteen ook een prijswinnaar bij een toekomstige IPMS-wedstrijd  ?                                      (Internat. Plastic Model. Soc.)

Martin Welberg

Wel een interessant thema..

Steam.N

Citaat van: Herwig op 31 oktober 2016, 12:55:06 PM
... En die   5635-onderzeeër   ligt aan de kade van het Zuid Franse (Pyrenées) Middellandsezee-haventje PortVendres ...

Blijkt de S635 (de Aréthuse) te zijn, die in dienst was van 1959 tot 1979.  Als doelschijf gezonken in 1982.
Was dit gaan opzoeken omdat ik me een in mijn jeugd verdwenen Franse onderzeeër herinnerde die een gelijkend profiel had (bleek de S647, Minerve die in de buurt van Toulon verdween in 1968).
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

Verslavend al dat opzoekwerk :)

Ondertussen heb ik een eerder begonnen onderdeel terug onder handen genomen.

Het betreft een Coaster van Artitec die perfect in de tijdsgeest past van het thema.

Wel een interessante kit... veel corrigeer en vijlwerk, maar het loont.

De ruwbouw is klaar en nu kan ik stap voor stap alle details aanbrengen.

Groetjes,

sdz1976

Kan ik van je afkijken, heb die namelijk ook nog liggen voor Voorde dok.

Grtz,

Samuel.
https://hetlocje.org/
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1