Nieuws:

Nu in MSM 261 TEST: ESU 98.040 | Van Biervliet 7502

Hoofdmenu

La vie en rose...

Gestart door evan, 30 oktober 2016, 16:34:40 PM

evan

Deze bouwkit is ontzetten rijk aan details! 

Stap voor stap...  schuren passen schilderen, lijmen en het volgende onderdeeltje...  En de messing stulkjes moeten nog volgen  :o

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Geert

Knap,

Ik vroeg me af wanneer de groene en rode verlichting voor navigatie werden toegepast. Blijkbaar al heel lang volgens het systeem van kapitein Evans ...

bron: Wiki

Geert

Schaal H0 - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB

modelbaanHO

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

evan

Bedankt Geert en Luc  ;)

Hehehe  kapitein Evans... wat een toeval 8)

citaat uit de link van Geert:

De regels voor navigatielichten zijn beschreven in de Internationale Bepalingen ter Voorkoming van Aanvaringen op Zee (BvA). Voor 1848 waren er geen regels voor de aantallen, kleuren en plaatsing van navigatieverlichting en werden er diverse systemen naast elkaar gebruikt. In 1848 voerde de Admiralty het systeem in van kapitein Evans voor de navigatielichten. Dit is nog steeds de basis voor de huidige regels. Veel landen namen de Britse maritieme wetgeving over en in 1889 werd het systeem vastgelegd tijdens de Internationale Maritieme Conferentie van Washington.

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

centauri167

Evan, wat gaan de afmetingen van dit meesterwerk worden, of welke heb je in gedachten ?

evan

We beginnen met 2,4 meter op 70 cm en dat is alleen voor de bunker en een deel van het dok dat er voor ligt. 

De bunker meet 40 cm diep, 95 cm lang en 25 cm hoog en dat is maar voor 2 bassins dus 2 duikboten.  De langste duikboot is 76 cm lang  :o

Nadien komt er nog ns 2,4 meter bij.

Groetjes,

Wim66

Sorry dat ik op iets anders reageer. Maar dat schip is een Nederlandse coaster en kon wel eens de Noordborg zijn? Een type dat destijds zeer populair was in Nederland speciaal bij de scheeps werven

Misschien een foto voor mij zou zeer welkom zijn

dank alvast

Wim
Spoor HO NMBS & CFL Digitaal TP IV V VI

Wim66

Ik las dit draadje met toeval. Mijn oom welke dit jaar op 100 jarige leeftijd is overleden heeft in de oorlog moeten mee bouwen aan dit project. Hij heeft kans gezien om als verstekeling naar Guernsey te ontsnappen en vandaar uit via het verzet naar Engeland gevlucht. Ik heb een boek over zijn verleden gelezen en daarin wordt veel omschreven. Ook de gevreesde luchtaanvallen van de Engelsen om de bouw te saboteren wat niet gelukt is

Wim

evan

Citaat van: Wim66 op 01 november 2016, 16:23:39 PM
Sorry dat ik op iets anders reageer. Maar dat schip is een Nederlandse coaster en kon wel eens de Noordborg zijn? Een type dat destijds zeer populair was in Nederland speciaal bij de scheeps werven

Misschien een foto voor mij zou zeer welkom zijn

dank alvast

Wim

Wim,  Het is inderdaad een Nederlandse Coaster.  Wat bedoel je met een foto voor jou?  Welke foto?

Knap dat je die verhalen hebt kunnen nalezen van je oom.  Zulke naslagwerken vormen een beeld bij de geschiedenis.

Even een vraagje:  Kan je in je vorige post het citaat weghalen aub?  Met al die foto's wordt het onoverzichtelijk.  Bedankt.

Groeten,

Wim66

Evan

tekst van de citaat zijn verwijderd. Wat betreft de foto van het schip heb je deze misschien helemaal op de foto  Altijd leuk om zo'n ouderwetse coaster nog een keer te zien in combinatie met het spoor

Wim

Kautenbach

Tof thema, wat zijn jullie titels vanaf nu?
Kapitein Evan en admiraal  Erik ;D

Wat voor treinen reden er toen eigenlijk?  Net niet van die lekkere treinstellen denk ik ;)

Martin Welberg

Zou ie al beton aan het storten zijn ;)

vyncky

Citaat van: milocomarty op 01 november 2016, 19:19:21 PM
Zou ie al beton aan het storten zijn ;)

Hij moest het toch rustig aan doen 😆
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Ronald

Mooi idee kapitein Evans ;) ik ga je volgen!

Chrisrail

.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }