Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Voormalig projekt voor een spoorwegmuseum

Gestart door janieburton, 07 maart 2016, 13:27:55 PM

janieburton

Op deze site staan foto's van een spoorwegkerkhof in België genaamd: Train Graveyard L (Belgium) 2de in de lijst {waar is het gelegen in België?}
http://www.urbanghostsmedia.com/2015/12/train-graveyards-abandoned-locomotive-cemeteries/

"What we do know is that the pictures were taken at an unfinished open-air rail museum. It seems at one point the National Railway company was planning to collect all these old trains and charge people to see them."

eveneens veel lager: Charleroi Train Graveyard (Belgium)
 

dieselfreak

Waarschijnlijk gaat het hier om het treinenkerkhof van Leuven.
MC

marc goovaerts

De stukken die voor de museumloods stonden

guy holbrecht

Niet waarschijnlijk Marc, maar zeker Leuven (tot voor kort)

Groeten,
Guy

marc goovaerts

Het eerste horizontale beeld heb ik er toch tientallen keren bij het passeren gezien

janieburton

Dacht aan dat stuk prive eigendom ergens in Oost of West Vlaanderen waar er ook "oude karkassen" van rijtuigen stonnnden of nog staan.
 

Michiel

Wanneer ik die beelden zie... wat een hemelse zonde om die pareltjes van de tijd zo te laten wegrotten. Ik wordt er echt stil van...

Een wild idee, maar zouden we allemaal samen hier op het forum, via vrij donaties geen "peter" kunnen zijn van een van die kisten, om het te redden, en langzaam weer te laten restaureren? Het MSM-forum als peter van een railbus 602 of zo.... Ik weet het, ik blijf een eeuwige, naïve dromer....

Maar het blijft zonde dat zit zó verloren gaat.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Citaat van: Michiel op 08 maart 2016, 08:38:45 AM
... Een wild idee, maar zouden we allemaal samen hier op het forum, via vrij donaties geen "peter" kunnen zijn van een van die kisten, om het te redden, en langzaam weer te laten restaureren? Het MSM-forum als peter van een railbus 602 of zo.... Ik weet het, ik blijf een eeuwige, naïve dromer ...

Ik leef al een tijd met dezelfde frustratie ...
Maar voor mij mag het eerder een stevige stomer zijn ... (BR50, BR78, BR65, BR03) ...

Voetjes op de grond: de kost is waarschijnlijk zo hoog, zowel in restauratie als onderhoud/stalling/werking ...
En rijden op de nationale sporen mogen we ook vergeten ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Liefst een Belgische stomer, maar zoals je al zegt, we zouden amper de stallingskosten kunnen dekken, laat staan de investering in de werkelijke restauratie.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

SuSke

massaal lid worden van Stoomcentrum Maldegem  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

dieselfreak

Een deel van die 'pareltjes van lang geleden' staat nu in Trainworld te blinken en ok, niet alles is gered maar laten we toch blij zijn dat niet alles onder de sloophamer is verdwenen.
MC

janieburton

Maar die gelede rail bus, model staat in het restaurant van Train World weliswaar in een andere kleurstelling, zou toch ook een mooi stuk zijn om te bewaren
 

rgp

Hallo,

Die gelede railbus zit vol asbest !  Ik denk om dat problem op te lossen er al veel donaties zullen moeten zijn !

Roland

janieburton

Citaat van: rgp op 08 maart 2016, 13:54:51 PM
Hallo,

Die gelede railbus zit vol asbest !  Ik denk om dat problem op te lossen er al veel donaties zullen moeten zijn !

Roland

Ok maar het rijtuig dat als "hotelsuite" dient op het gebouw niet ver van Train World daar zat ook asbest in en ik hoop dat ze daar ook het asbest hebben verwijderd. Of niet.
 

rgp

Hallo,

Janie er is een klein verschil: Die hotelsuite is prive !

Ga jij bij de goegemeente verdeidigen dat de NMBS een aanzienlijk bedrag gaat spenderen voor het asbestvrijmaken van een deel van een treinstel op het ogenblik dat men over besparingen bij de reizigersdienst spreekt en bij iedereen (behalve bij diegene die de put ooit veroorzaakt hebben) nog een extra inspanning gaat vragen om de begroting recht te trekken ?

Realiteit man, stoppen met dromen en beginnen verder kijken dan de kerktoren.

Roland