Nieuws:

Nu in MSM 270 MODELBANEN: Sourbrodt | Hamburg HBF Oost | Gröna Sverige | La Rue des Caves | Lavinia en Madonna del Sasso | De Rodachtalbahn

Hoofdmenu

Revolte? Mine opinion! - voor fragmentwedstrijd 2 van MTD

Gestart door Gerolf, 28 februari 2016, 14:56:37 PM

vlummens

Heb ik geluk dat onze live steam locomotieven iets groter zijn om aan te werken.

Prachtig Gerolf, doe zo verder.
Jan Vlummens  (http://www.vlummens.net/)
- HO 2rail, analoog en digitaal met IB, NMBS & USA
- Live Steam 7"1/4 184mm
- Lid Lierse Modelspoorwegen en Stoomgroep Turnhout

755philippe

Prachtig werk Gerolf. Vergeet je vergrootglas niet mee te brengen op de tentoonstelling want anders valt er misschien niets te zien met het blote oog. Niets anders dan lof voor je geduld en werk dat je hierin gestoken hebt.

Mvg

755philippe

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Citaat van: 755philippe op 11 september 2016, 19:32:18 PMVergeet je vergrootglas niet mee te brengen op de tentoonstelling

Dat ligt al klaar  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

Ik heb weer wat tijd om verder te prutsen:

Eerste Preiserkes zitten er bijna op - er moeten nog Milliput-kussentjes onder hun bips
Deze en nog een andere camoufleren kleine neodymium-staafmagneten, die een Hall-sensor triggeren

Intussen heeft het project ook een naam gekregen. Die verwijst (onder andere) naar een gebeurtenis van bijna 100 jaar geleden  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

Peter

Ja wadde,
Zo'n fijne dingen in etswerk. Je moet het maar kunnen hé
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

krispy

MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

philippe_007

Gerolf

Merci  ;)
Na een kleine herstelling bolt hij nu goed. De dame achteraan bleef met haar voet aan een brug-muurtje haken, en viel er uiteindelijk af  ::)

Steam.N

Onvoorstelbaar ... 8) 8) 8)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Gerolf, pet af! Je krijgt het toch weer voor mekaar. Het was een serieuze uitdaging, en nu, poging 2 is functioneel. Respect voor het de miniatuur-mechanica, het filigrane etswerk en de spitvondige elektronica dat je meester blijkt te zijn.

Alleen, het geluid op de video is absoluut ergelijk. Is dat ook in't echt zo, of is dat omdat de microfoon er letterlijk tegen stond.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

PeterC

Amaai, amaai,...
Die Preisers lijken enorm groot als ik die bij mij hier vergelijk...  Ik kan me moeilijk voorstellen hoe minuscuul die treintjes dan moeten zijn (en het werkt!).
Kijk er naar uit om jou fabuleuze kunsten in het echt te zien!
Prachtig!
Groetjes, Peter

Gerolf

Bedankt voor de aanmoedigingen  8)

Citaat van: Michiel op 15 september 2016, 22:05:18 PMhet geluid op de video is absoluut ergerlijk. Is dat ook in 't echt zo?

Dat valt gelukkig best mee. Het treintje rijdt op het filmpje trouwens ook een beetje sneller dan voorzien  ;)

Citaat van: PeterC op 15 september 2016, 22:23:57 PMDie Preisers lijken enorm groot als ik die bij mij hier vergelijk...  Ik kan me moeilijk voorstellen hoe minuscuul die treintjes dan moeten zijn

Straf - ik kreeg daarnet een gelijkaardige opmerking op de club. Door de Preiserkes valt het op hoe klein het treintje is.
Meetlatje of schaal 1/1000 zegt blijkbaar minder ...