Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

vinden jullie hier een keer lus in

Gestart door raf, 13 februari 2016, 13:38:38 PM

raf

ja maar wat als er op die baan een trein of 10 achter elkaar die keerlus in rijden
nu is het getekend als kleine boogjes maar dat spoor is daar wel een 100 meter lang
en dit aan beide kanten


het rangeer station maar hier zijn de bundels wel gescheiden

het buitenste spoor
het getekende station ligt op de binnen baan en daar binnen zit nog een schaduw station .
dus geen klein baantje wat er licht
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Klaas Zondervan

in het tweede spoor van onderen zie ik twee kruisingen. Als dat echt kruisingen zijn, dan is er geen probleem. Maar ik vermoed dat het Engelse wissels zijn, en dan heb je wel keerlussen.

Michiel

#17
Citaat van: raf op 13 februari 2016, 17:40:53 PM
ja maar wat als er op die baan een trein of 10 achter elkaar die keerlus in rijden
nu is het getekend als kleine boogjes maar dat spoor is daar wel een 100 meter lang
en dit aan beide kanten ...
De keerlussectie maakje zo lang als de langste trein dat er ooit door zal rijden, niet korter. Meestal worden ze in de effectieve lus op het uiteinde geplaatst. Er kan maar 1 trein tegelijk door de keerlus rijden, nooit meerdere tegelijk.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

raf

het zijn halve kruiswissels denk ik
er zitten twee stel motoren onder maar je kan maar 3 richtingen uit rijden
dus rond,recht door en kruisen
de andere rond is er dus niet (geen tongen)
leve het 3 rail systeem waar je dit probleem dus nooit kunt hebben mijn gedacht

de langste trein kan wel een 5 tal meter zijn als het niet meer is maar vrijdag eens kijken wat en hoe alles is aan gesloten
een voltmeter mee nemen en meten hoe en wat dan weet ik meer


gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Klaas Zondervan

Citaat van: raf op 13 februari 2016, 18:09:07 PM
het zijn halve kruiswissels denk ik
Dat denk ik niet. Een half Engels wissel zou kunnen. Een kruiswissel is een ander ding.

modelbouwpatrick

#20
Raf
wat verder de  foto met baan plan ik zie geen keerlus


modelbouwpatrick

#21
 __

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

modelbouwpatrick

yep weet nooit welke code te gebruiken bij photbucket
bedankt Luc

doomslu

Als van Photobucket de IMG-code copieert, dan kan je die gewoon in je bericht plaats.
Ik verwijder wel alles wat niet tussen de "IMG" en "/IMG" staat.

In 't rood wat ik verwijder:
[ URL=http://s1318.photobucket.com/user/modelbouwpatrick/media/baan_met_goederenspoor_zpstmoyaqt4.jpg.html]
[ IMG]http://i1318.photobucket.com/albums/t648/modelbouwpatrick/baan_met_goederenspoor_zpstmoyaqt4.jpg[/ IMG][/ URL]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Klaas Zondervan

Gaat dit over hetzelfde baanplan? Ziet er toch wel heel anders uit. In dat laatste plaatje zit geen keerlus.

raf

dit zijn de schaduw station's en het grote rangeer terrein waarvan ik foto's heb gepost
en dan klopt het nog niet
ik zal vrijdag proberen het geheel eens in kaart te brengen
eric heeft het reeds gedaan maar dan is het een schema en niet heel de baan in beeld
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

modelbouwpatrick

Raf dit is wat ik overgetekend heb hier liggen de sporen volledig recht in werkelijkheid lopen ze schuin, maar voor de rest is dit het verloop.
Links is het gedeelte dat naar de Zwitserse baan gaat met in het midden het schaduw station .Rechts gaat ge naar de Helix.
Het rangeerspoor loopt langs de haven over het hoofdspoor terug naar de Helix.

raf

en waar is dan de statie gebleven van het midden gedeelte
echt van die tekening klopt geen meter .het rangeer station is dubbel spoor
andre heeft er reeds zoveel aan veranderd en die blijft nog wel eventjes bezig
de twee sporen lopen door de tunnel in het rangeer station en komen dan uit bij de haven
de andere sporen komen langs de raffinaderij
en sluiten aan met de bruggen op het midden gedeelte
zelfs op de spiraal liggen wissels die je niet op het plan hebt staan
vrijdag of als ik kan woensdag ga ik proberen heel het geheel te tekenen
zoals het nu op het ogenblik is
dan zien we wel verder
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Klaas Zondervan

Leuk, als jullie het al niet eens zijn over het sporenplan. Hoe moeten wij dan weten of er een keerlus in zit?