Nieuws:

Nu in MSM 246 BAAN: De Fränkische Höllentalbahn in spoor Nul * MINI-BAAN: Atelier Wagons * DIORAMA: De Geuzendreef

Hoofdmenu

Oude foto - vraagje

Gestart door Peter, 31 januari 2016, 16:55:19 PM

Peter

Tijdens het rommelen in mijn dozen met foto's vond ik onderstaande foto
Heb deze gemaakt vermoedelijk begin jaren 70 langs de spoorbaan tussen station Berchem (Antw) en Mortsel.

De lok is 6255 met een aantal M1 rijtuigen. Maar wat is die pakwagen achter de lok en bestaat die in model (H0)

Met vriendelijke groeten
Peter

59erke

is dat geen k1, model misschien ovb ?
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

PeterVG

Nooit uitgebracht als seriemodel.
Wie zoekt kan wel een artisanaal exemplaar vinden.
Zou nochtans een mooi model zijn. In blauwe kleur als generatorwagen kan hij menig treintje vervolledigen in tijdperk IV en V.
Blijkbaar staat er eentje bij de Freinetschool in Tielt.
Moet ik eens bezoeken na een tochtje naar Ingelmunster

http://www.treinfoto2000.be/Monumenten/HV77012/HV77012Tielt12022014a.JPG

Sicco

RIC pakwagen, zelfde type als van die zijn verbouwd tot energiewagen. Ooit aangekondigd door dat bedrijf van die hééél gelimiteerde oplages  ;)

PeterVG

De blauwe generatorwagen is blijkbaar toch flink verbouwd.

50 88 92-66 911-2 77023 Schaarbeek 15-06-1997 by Jos Gillard, on Flickr


OlivierV

Misschien is het doenbaar om de kap te 3d printen en als Olaerts zijn onderstellen apart te koop kan aanbieden ...

Kwestie van inkorten voor de kap die erop moet ... :)
Daarna aanbieden in bouwkit of als afgewerkt model

=> Straks kan ik hier nog als kleinseriefabrikant aan de slag.  ::)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Peter

Ja, dat is eigenlijk geen slecht idee van de kap te laten maken in 3D
Misschien is er wel genoeg interesse zodat het aan aan aanvaardbare prijs zou kunnen.
En met de onderstellen van Guido zou het helemaal top zijn.
De kleur kan ieder voor zich bepalen groen of blauw
Met vriendelijke groeten
Peter

adrievans

En welk dak willen jullie dan.
Het dak op de eerste foto van peter loopt rond en op de beide fotos`door peterVG aangeleverd zijn ze hoekig en verschillend van formaat.
Heb je het toch al over drie versies.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Peter

De blauwe is een verbouwde wagen, dus niet hetzelfde tijdperk dan op mijn foto
Met vriendelijke groeten
Peter

Steam.N

Citaat van: PeterVG op 31 januari 2016, 20:26:25 PM
De blauwe generatorwagen is blijkbaar toch flink verbouwd.

50 88 92-66 911-2 77023 Schaarbeek 15-06-1997 by Jos Gillard, on Flickr

Ah, die heb ik een paar jaartjes geleden nog eens in giethars afgegoten (4 exemplaren).
Wat gaat de tijd toch snel ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

...het echte model? of in schaal N?  ::)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Citaat van: Michiel op 01 februari 2016, 14:41:40 PM
...het echte model? of in schaal N?  ::)

In HO  :-[
Een forumlid had een kap op de kop getikt, en wenste enige copietjes.

Mocht ik hiervan plans hebben, zou ik kunnen proberen een N-versie te bouwen ...
Geen idee of het zou lukken, maar je weet nooit ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

OlivierV

Ik ken iemand met een 3d printer vlakbij (nog dichter dan Dani), kan hem ne keer vragen of hij interesse heeft om hier aan mee te helpen als hij terug is van skireis.

Dan moet ik enkel nog aan onderstellen van OVB k-rijtuigen geraken ..., geen idee of Olaerts hier happig op zou zijn, anders wordt het zelf een onderstel en draaistel ontwerpen/kopieren.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Thommy

ik reageer hier ff op. M'n oude foto's eens uitgespit (+90gig foto's allerhande) en blijkbaar heb ik van die generatorwagen plannen  :D ;D
Ik zie het eventueel wel zitten om deze eens uit te tekenen om daarna te printen.

echter van de onderstellen niet echt duidelijke maten. Zijn die dezelfde als de K1/M1 rijtuigen? Zoja, kan iemand zo'n bouwpakketje halen bij Olaerts (ik betaal ze terug). Kan ik die achtermaken (of verbeteren, als ik die zie van z'n AR45  :-\)
Greetz

Thommy

nmbssncb

Citaat van: 59erke op 31 januari 2016, 17:54:19 PM
is dat geen k1, model misschien ovb ?

In de jaren negentig heeft OVB een set van 4 K1 rijtuigen uitgebracht (artikelnummer 4000).  D.w.z. het vierde rijtuig is deels 2de klas rijtuig en (klein) deel bagageafdeling.
Ik heb de set destijds gekocht bij Verborgh in Gent.

Willy
Willy