Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Nieuwe Locomotieven en rijtuigen

Gestart door tufken, 13 juni 2006, 10:23:10 AM

Tom

Ik zou heel graag een bolle neus zien in Z-schildering en in de originele livrei, dat wil zeggen: een dubbele gele lijn waarvan de bovenste voorbij de stuurpost iets dikker wordt.
Verder is er in Belgie een gat in de markt wat betreft dubbeldeks rijtuigen, de M5 lijkt mij witte livrei kuunen op de markt gebracht worden.
Verder mogen de E-loks 11/12/21/27 komen; en deense neusn duikbril,..
Tom

Koen

Ik heb interesse voor reeks 85 type 252 (rangeerder). Deze is bij mijn weten (met uitzondering van Jocadis) nog niet uitgebracht.
Nooit te oud om te leren

tufken

Het zal nog een serieus lijstje worden,
de reeks HLE 11-12-19-21-27 ligt momenteel op kop [:D]
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "

Gerry

Voor mij mogen volgende uitkomen:
- ook de HLE11-12-19-21-27, zal zeker veel interesse voor zijn
- heruitgave van de verschillende livreien in de reeks 62/63,
 een TBL2 loks mogen er ook bij
- versies van de bolle neus die nog niet geproduceert werden
- vlottende cabine met andere nr, in de reeks 53/54

Tom

Is er eigenijk al eens een 62 in zijn eerste livrei uitgekomen?
Tom

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door FREMO e.V. - afd Belgi?

Hallo Patrick, [:)]

Ivm. je vraag voor heruitgave of nieuwe modellen in Belgi?.

Kent Reyne.nl onze nationale #MODELBOUW commissie# niet (zou mij tenstrekste verwonderen), onderleiding van dhr. Philippe Callaert. Deze mensen van "FEBELRAIL" zouden toch het aanspreekpunt moeten zijn voor modelbouw fabrikanten/vertegenwoordigers.
Bereikbaar via www.febelrail.be .

>>>>Heeft Dhr Callaert nog geen kontakt opgenomen met Reyne? Ik zou die allang een brief geschreven hebben hoor!Je kan moeilijk gaan verwachten dat ze bij Reyne "overnight" het Belgische modeltreinwereldje gaan doorgronden.
Ik denk ook dat we de komende jaren vooral kleurvarianten gaan mogen verwachten,van bv de reeks 62 en mischien ook reeks 76 .Meer waarschijnlijk zullen het nieuwe nummers worden.De reeks 29 -met nieuwe motor ?n decoder voorbereid zou ook welkom zijn.Langs de andere kant:wie kent die lok nog? en wie zou dat gaan kopen?(reeks 29 ziet er wel erg ouderwets uit)

Gerrit  

theedooz

citaat:
Geplaatst door Tom

Is er eigenijk al eens een 62 in zijn eerste livrei uitgekomen?

Jazeker; de 212.144 (6244) en de 212.183 zijn uitgebracht in de afleveringslivrei.

Ook de oudgroene schildering zonder punt op de neus is vertegenwoordigd met de 6299 en 6317. De tussenschildering met de 6289 en 6332. Zoals eerder gezegd heeft Roco nog geen 62/63 uitgebracht in de 1970 non-FAZ uitvoering, en als we helemaal in details gaan ook nog niet de allereerste gele livrei (waarbij de bovenste groene baan ook lager zat en het zwart aan de onderzijde van de kast iets hoger opgetrokken was).

Grtz!
Tedo

ERVIN

De Reeks 21-27,ook zou ik graag de Reeks 800 zien uitkomen,met een koppeling op de neus zodat je meerdere stellen achter elkaar kan plaatsen,en die laatste nieuwe dubbeldek rijtuigen,zodat je er een Reeks 21-27 kan voorhangen,en van deze Reeks mss een loc zonder motor,dan kan je de dubbeldekkers er tussen hangen.
Als dit allemaal zou kunnen,mijn droom zou uitkomen!![:p]
We zien wel.[;)]

tufken

citaat:
Geplaatst door ERVIN

De Reeks 21-27,ook zou ik graag de Reeks 800 zien uitkomen,met een koppeling op de neus zodat je meerdere stellen achter elkaar kan plaatsen,en die laatste nieuwe dubbeldek rijtuigen,zodat je er een Reeks 21-27 kan voorhangen,en van deze Reeks mss een loc zonder motor,dan kan je de dubbeldekkers er tussen hangen.
Als dit allemaal zou kunnen,mijn droom zou uitkomen!![:p]
We zien wel.[;)]

We zullen op tafel kloppen en zien wat ze gaan aannemen, die reeks 21-27 datmoet wel mogelijk zijn, die kunnen ze in vele varianten uitbrengen

[:p]
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "

ERVIN

citaat:
Geplaatst door tufken

Citeer

We zullen op tafel kloppen en zien wat ze gaan aannemen, die reeks 21-27 datmoet wel mogelijk zijn, die kunnen ze in vele varianten uitbrengen

[:p]

Laat het ons hopen,zeg tegen die gasten van Roco dat je al een klant hebt die minstens 4 locs van de Reeks 21-27 zal kopen!![:p]

modelbaanHO

Wat ook nog kan is een variante op de reeks 62/63 onder de vorm van het nummer 65 later omgenummerd naar reeks 75.
Luc.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Gerolf

Ik zou de vraag voor stellen of motorwagens willen bijtreden.
Wat locs betreft, misschien eens een betaalbare stomer type 1, 10, 12 of 29 ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Brossel

Hallo allemaal,

Wat een leuke vraag, tufken.

Zelf denk ik dat het een misser is van formaat als een groot serie fabrikant NIET komt met een reeks 11.8/12/19/21/27. Dat niet alleen voor ons als modelspoorders, maar met name ook voor een fabrikant zelf, omdat daar zeer veel van verkocht zullen worden. De markt is ook groot, aangezien dit type dagelijks in Nederland, Frankrijk, Luxemburg en zelf tot in Aachen (D) te zien is. Als dat geen rendabele investering is, dan weet ik het niet ook niet meer.

Verder hoop ik zelf op nieuwe versies van de AFB loks of de reeks 62. Wat dat aangaat ben ik het helemaal met Tedo eens:
- reeks 62 in non-FAZ 1970 livrei;
- reeks 52/53 in donkergroen met enkele gele band (maar wel dubbele koplampen);
- reeks 52/53/54 in 1970 livrei;
- reeks 54 in donkergroen met dubbele gele band, bijvoorbeeld als 5407 of 204.004

Qua rijtuigen is het wellicht een goed idee om de oranje I6 rijtuigen her uit te brengen, met andere rijtuignummers natuurlijk. Die zijn tegenwoordig toch vrij moeilijk verkrijgbaar.

Groetjes Davy (die elke dag meeleest, maar nu zich ook een keer geroepen voelt om te reageren)
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn steengroeve in planning!

theedooz

citaat:
Geplaatst door modelbaanHO

Wat ook nog kan is een variante op de reeks 62/63 onder de vorm van het nummer 65 later omgenummerd naar reeks 75.

Dat zou inderdaad een mooie zijn, echter dan moet Roco naast de kap ook de draaistellen aanpassen.
En wat dachten we van een dieselloc reeks 64?:

doomslu

@tufken. Het lijkt me een prima initiatief de mening van de 'doorsnee'-modelspoorder te vragen. Ik mag veronderstellen dat je ook je klantenkring bevraagt. Misschien kunnen de forumleden ook eens polsen bij hun clubgenoten ?
Uiteraard zal je veel verschillende antwoorden horen, want niet iedereen is in dezelfde machines ge?nteresseerd, laat staan in hetzelfde tijdperk.
Wat mijn eigen, persoonlijke, wensen betreft mag ik niet klagen : een groene 62 staat hoog op het verlanglijstje, alsook een blauwe 20. Ik heb begrepen dat die er, met een beetje geduld, wel aankomen. [:)]
Verder kan ik de mensen bijtreden die van de reeks HLE 11-12-19-21-27 dromen.
Wat ik als 2-rail rijder en liefhebber van tijdperk IV-V betreur is dat de reeks 55 en 22/23 (in hedendaagse livrei) van M?rklin zo moeilijk verkrijgbaar zijn, en als je ze al tegenkomt in 2-rail zijn ze behoorlijk prijzig. Ik begrijp uiteraard wel dat jammer genoeg deze modellen voor Roco commercieel niet interessant zijn. [:(]
Verder zijn er ook maar weinig treinstellen op de markt, tenzij enkele zeer prijzige kleinserieproducten. Bij de rijtuigen is het wachten op de dubbeldekkers, waarbij mijn h??l persoonlijke voorkeur naar de M6-en gaat.

Groeten.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *