Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

La douce France een diorama in N

Gestart door Dirkh, 05 september 2015, 18:58:44 PM

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Cozzy

Succes Dirk!

... en zelf zonder werkende slagbomen heb je een echte krachttoer uitgehaald met dit diorama op de beperkte tijd.
Gewoon top man!
Hopelijk lukken je plannen nog tegen zaterdag. Alvast nog veel modelbouwplezier en misschien tot zaterdag.

Groeten,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Dirkh

De eerste slagboom werkt !!!!   :)
Met de diode in serie met de servo , meet ik nu 3.6 Vdc en het werkt. Wel nog niet perfect maar dat moet met de afstellingen wel te regelen vallen.
Natuurlijk weer niet goed gezien en de arm waar de visdraad op moet gemonteerd worden is natuurlijk anders, dus een aantal aanpassingen extra maar ik heb een oplossing gevonden, nu even ongezond gaan doen buiten (ik ben nog zo een sponsor van de staatskas) en dan de tweede servo ombouwen en de houder aanpassen.

Lijstje begin kleiner te worden

- slagbomen verder afwerken
- nog wat struiken te maken
- Verkeersborden (staan er al maar de kleur is niet goed, ik heb er deze namiddag op de printer van het pc lokaal vlug nieuwe geprint)
- nog wat kleine elektronica testen en instellingen.
- de straatverlichting ga ik maar overslaan, geen tijd

Als ik deze avond die tweede slagboom werkende krijg komt het wel in orde.


Dirkh

Slagbomen werken, wel niet perfect :( , door de crash van de servos is het draadje dat voor de bediening zorgt een beetje beschadigd waardoor de overweg een beetje met schokjes beweegt.
Nieuwe verkeersborden zijn geplaatst.
Struiken zijn geplaatst.
De meeste instellingen zijn gedaan nu nog enkele algemene routines om de verlichting sequentie in te schakelen met 1 instructie

Nog een klein experiment met nieuwe software waardoor alles kan bediend worden met 2 drukknoppen en ik de laptop niet moet aansluiten, maar dat is optioneel.

En nu eens door mijn mails en pm's gaan om te kijken wat ik nog allemaal moest meenemen voor iedereen.
En dan inpakken, hopelijk past het diorama  in mijn doos en de rest in de rugzak.

En geen foto's of filmpjes meer, wilt ge meer zien moet ge maar naar Genk komen of achteraf hopelijk de foto's van anderen bekijken.

Ga ik toch nog op tijd in bed kunnen kruipen vandaag  :), ik vreesde er eerst voor.

Tot morgen of zondag in Genk. ;)

Kautenbach


Dirkh

Alles ingepakt ik ben er klaar voor denk ik.
Wel een beetje zenuwen, de eerste keer dat ik met iets op een beurs ga staan.
Ik ben benieuwd naar de reacties. Hopelijk komen er wat mensen langs en kan ik misschien nog wat bijleren.

loebaske


philippe_007


Dirkh

Tot hiertoe al leuke reacties gehad, maar het is hier aan de stand van MSM maar stil voor het ogenblik en blijkbaar op het forum ook.
Al enkele leuke gesprekken gehad. Jean heeft ook weer wat mooie stukken meegebracht.

philippe_007

De positieve reacties zijn terecht, een mooi diorama.
Proficiat

Jurgen

Weinig volk dit jaar.

Ik heb mooie dingen gezien, ik ben tevreden. Zeker omdat ik een reeks 15 van Olaerts heb aangekocht aan een mooie prijs.

Wat me wel opviel, de miniatuurautootjes en RC-wagens waren er niet dit jaar. De aula was afgesloten.
Ook de flight simulator stond er dit jaar niet.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

BC911

Ook net terug van een kort bezoekje. Diorama ziet er zeer mooi uit in het echt, en dit soort werk is zeker nog niet aan mij besteed! Verder de portemonnee maar toe gehouden. Alleen een MSM magazine gekocht (wel even niet opgelet en de FR-versie meegenomen, maar das weer goed om m'n frans weer even bij te werken  ;) )
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

eddy

Vandaag ook geweest,knap diorama.Dirk heeft de lat zeer hoog gelegd voor zichzelf.De punten waar hij zorgen om maakten ontgaan de toeschouwer.Chapeau....

Dan nog wat gekletst met oude bekenden,heb me geamuseerd.

groeten eddy

SuSke

Diorama vandaag ook aanschouwd op de beurs.
Het is klein...  :o
maar zo verdomd mooi  8)
nogmaals een proficiat Dirk.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske

Volledig eens, een prachtig diorama...
verdomd klein en mooi, zou niet aan mij besteed zijn...

En Jean had ook super kleine spullen bij, klasse...