LX1920: Brussel-Luxemburg anno 1920 in schaal N

Gestart door Michiel, 26 juli 2015, 08:47:14 AM

Pierre

Wat een gepriegel man maar ... absoluut goed bezig. ;)
Groet Pierre.


Steam.N

Goed bezig, Michiel!
Het gaat precies redelijk snel  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Geert

Als je dat suikerklontje zie, dan besef je pas hoe klein dat is. Mooi mooi werk zég....

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ACFI

Michiel,

indrukwekkend. Je bent de Gerry Kneteman van de N-schaal.

ACFI

Pierre

Groet Pierre.


Klaas Zondervan

Ik denk dat de steenzetters op de echte brug er iets langer over hebben gedaan.

Michiel

De Kneet, met zijn haat voor de Vlaamse kassei? Had hij geen uitspraken als: "die kasseiën liggen erbij alsof ze door de Romeinen per helicopter naar beneden zijn gegooid"? En reed hij dan niet met "vierkante wielen", en zat hij dan niet te "harken"... ;D

...een groot wielrenner.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

evan

Amai!  Knap hoe consequent je dit hebt kunnen voortzetten.
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Klaas Zondervan

De Kneet had groot gelijk. Het lijkt er wel op dat ze die kasseien opzettelijk laten liggen om wielrenners op de proef te stellen.
In mijn woonplaats Middelburg is er zo af en toe een wethouder (schepen) die voorstelt om een straat met die kasseien te bezetten, zogenaamd omdat het zo mooi bij het historisch karakter van de stad past. De werkelijke reden is dat er nog een paar miljoen van die steentjes op stock liggen.

Kautenbach

De Kneet, de Kei....

Klasse keienkrasser Michiel grote, of beter, superkleine, klasse, komplimenten ;)

ACFI

Citaat van: Michiel op 13 mei 2020, 12:18:09 PM
De Kneet, met zijn haat voor de Vlaamse kassei? Had hij geen uitspraken als: "die kasseiën liggen erbij alsof ze door de Romeinen per helicopter naar beneden zijn gegooid"? En reed hij dan niet met "vierkante wielen", en zat hij dan niet te "harken"... ;D

...een groot wielrenner.

De kneet was oorspronkelijk stratenmaker in Amsterdam. Dus eigenlijk wist ie wel waar ie het over had.

En veel van de kasseien in de jaren 70/80 lagen er erbarmelijk bij toen hij er mocht over koersen.

Iets wat in jouw tijdperk zeker nog niet het geval was.

ACFI

SuSke

En de krasse krasser kraste kranig verder kasseien...

Mooi werk Michiel, het resultaat zal er dan ook naar zijn.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Michiel

Het krassen is het makkelijke werk. Ik maak me zorgen over het schilderwerk. Ik wil toch nog een aantal proefstukjes schilderen om een herhaalbaar procedee te ontwikkelen opdat de kleur constant blijft over de hele baan, en het geen lappendeken wordt. Schilderen is niet mijn dada, en wil het stukje niet meteen verknoeien...  :-\
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

evan

Citaat van: Michiel op 13 mei 2020, 15:50:13 PM
Het krassen is het makkelijke werk. Ik maak me zorgen over het schilderwerk. Ik wil toch nog een aantal proefstukjes schilderen om een herhaalbaar procedee te ontwikkelen opdat de kleur constant blijft over de hele baan, en het geen lappendeken wordt. Schilderen is niet mijn dada, en wil het stukje niet meteen verknoeien...  :-\

Begin alvast met een goede grijze primer ;)  Dan is je schilderwerk later meer vergevingsgezind doordat het gips minder zuigt.   Ik zou de primer trouwens als enige een tijd er op laten zitten voor verder te schilderen tot dat al je kasseiwerk klaar is.

Kwestie van in lagen te werken en zo blijf je consequent met je kleuren.

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.